Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów 1BA 1BE 1BV w Audi A4 B6/B7


lukaszr

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem skąd masz 1,5cm (chyba że chodzi Ci o przód)? skoro z tyłu masz 61cm, a przy seryjnym zawiasie powinno być 68cm to mamy 7cm, jeśli masz zawias 1BE to seryjna wysokość to 66cm czyli i tak masz 5cm za nisko. Wsadzając sprężyny na tył (nowe odpowiednio dobrane) przód też pójdzie delikatnie w górę, więc jak by przodem nie powinieneś się martwić na moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przód 1BE ma teraz 64,5 cm tył 1 BE ma 61 cm - springi na tył mam tylko zastanawiam się czy przód też zmieniać już czy jeszcze jest ok. 

W takim razie zmienię tył i będę obserwować :D Dzięki Mateo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, GreenGreen napisał:

Tak przód 1BE ma teraz 64,5 cm tył 1 BE ma 61 cm - springi na tył mam tylko zastanawiam się czy przód też zmieniać już czy jeszcze jest ok. 

W takim razie zmienię tył i będę obserwować :D Dzięki Mateo

Wg mnie przodu nie warto ruszac. Grono osob z takim zawiasem (1BE) zaklada specjalnie na przod talerzyki z modelu b5 zeby wyrownac go z tylem czyli opuscic wlasnie te 1,5cm  oczywiscie wizualnie bo wyciecia nadkol sa rozne stad taki efekt  ze tyl siedzi. Jak uda ci sie uzyskac z tylu wysokosc 66cm to powinienes miec rowno jak na stole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy mógłbym prosić o pomoc w odkodowaniu kolorów tej sprężyny? Nie mogę nigdzie znaleźć takiej konfiguracji, sprężyna ze zdjęcia pochodzi z a4 B7 3.0 Quatro. 

IMG_20210621_184128.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj to co jest?

Screenshot_2021-06-21-20-55-51-129_com.android.chrome.jpg

xxx 105 BN - zielony / pomarańczowy / różowy

Niby oznaczenia z B6, ale pytanie czy sprężyny siedziały w aucie fabrycznie czy ktoś zmieniał z jakiegoś powodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MaTeo85 dzięki za pomoc, teraz już wszystko się zgadza, osoba która wysłała mi sprężyny wysłała po prostu przód zamiast tyłu, właśnie mi coś nie pasowało, ale jak już mam potwierdzone to teraz muszę jakoś dojść do porozumienia ze sprzedającym. Jeszcze raz dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,  A4 B7 Sedan 1.8T (napęd przód) 2005R. Wrzucam zdjęcie wlepki z koła. 

mam strasznie nisko tył i podczas jazdy w 4 osoby, pełny bak PB + LPG + koło zapasowe, na nierównościach tarła opona w prawym tyle o nadkole. Teraz nawet jak jeżdżę sam, słychać stuki z prawej strony na progach zwalniających i dziurach. Chcę wymienić tylne sprężyny, dobrze odczytałem, że powinienem zakupić "8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG"  ? 

Jeśli nie, proszę o wskazanie jakie będą odpowiednie. Zależy mi na tym, żeby było jak najbliżej tego co wychodziło seryjnie.
Co wymienić jeszcze przy okazji tych sprężyn za 1 razem? 
205039702_1462247760788170_6727030860359733413_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podczas wymiany sprężyn z tyłu okazało się, że do wymiany są też amortyzatory i łączniki stabilizatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomialem jeszcze o odbojach. Odboje widać po prostu, że są poparciałe, jeśli chodzi o amortyzator to u mnie po wyjęciu i ściśnięciu nie wracał w ogóle do góry, trzeba było go wyciągać, do tego był zapocony. Łącznik stabilizatora po odkręceniu się po prostu rozsypał więc też wziąłem nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2021 o 10:15, BARTEK75121 napisał:

Witam,  A4 B7 Sedan 1.8T (napęd przód) 2005R. Wrzucam zdjęcie wlepki z koła. 

mam strasznie nisko tył i podczas jazdy w 4 osoby, pełny bak PB + LPG + koło zapasowe, na nierównościach tarła opona w prawym tyle o nadkole. Teraz nawet jak jeżdżę sam, słychać stuki z prawej strony na progach zwalniających i dziurach. Chcę wymienić tylne sprężyny, dobrze odczytałem, że powinienem zakupić "8E0 511 115 DJ/FJ - 0YG"  ? 

Jeśli nie, proszę o wskazanie jakie będą odpowiednie. Zależy mi na tym, żeby było jak najbliżej tego co wychodziło seryjnie.
Co wymienić jeszcze przy okazji tych sprężyn za 1 razem? 
205039702_1462247760788170_6727030860359733413_n.jpg

Dzięki. Czekam jeszcze na odpowiedź do posta jakie sprężyny i przy okazji amory na tył. Proszę o numery części, które powinienem zakupić. Z góry dzięki. 
Zmierzyłem wysokość od ziemi do nadkoli i przód stoi równo 68cm, a tył 65cm. 

Edytowane przez BARTEK75121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy przy zmianie z 1be na 1ba , stosować ta samą klasę wagowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć chciałem zmienić zawieszenie z 1be na 1ba tylko nie mam pojęcia jakie sprężyny kupić. Założone mam z przodu klasę wagową 7 i tez nie wiem czy to są odpowiednie czy ktoś coś już zmieniał  a z tyłu nie widać znaków. Jest ktoś w stanie mi to rozkodować był bym bardzo wdzięczny.

VIN WAUZZZ8E23A341817

216248651_875279566425383_6951831688615391466_n.jpg

217325197_499464861156529_994941457978229405_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  Mam pęknięta sprężynę z tyłu ostatni zwój moja prośba o pomoc w doborze prawidłowych do mojego auta A4B7 Avant 1.9 tdi rok 2007            vin  WAUZZZ8EX7A258691       0YL = Klasy ciezaru-os tylna >> zakres ciezaru:10    posiada hak fabryczny  

Czy coś takiego podejdzie 

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, romankan napisał:

Witam  Mam pęknięta sprężynę z tyłu ostatni zwój moja prośba o pomoc w doborze prawidłowych do mojego auta A4B7 Avant 1.9 tdi rok 2007            vin  WAUZZZ8EX7A258691       0YL = Klasy ciezaru-os tylna >> zakres ciezaru:10    posiada hak fabryczny  

Czy coś takiego podejdzie 

ALLEGRO.PL

 

8E0 511 115 DA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Pacjent to Audi A4 B7  AVANT 1.8t wyposażony w podtlenek LPG (butla w kole 71l + dojazdówka w bagażniku).
Fabryczne klasy wagowe: przód OJE - klasa 5 (788 - 823kg), tył OYH - klasa 8 (520-544 kg).

Byłem dziś na stacji diagnostycznej i zmierzyliśmy nacisk na poszczególne osie (pełny bak gazu, 1/2 benzyny, dojazdówka w bagażniku), oto co wyszło:
- przód 855 kg,
- tył 712 kg.

Auto jeździło tak ostanie 4 lata, a wiec jak nie trudno się domyślić - d*pa siedzi.
Z reguły ludzie radzą wymienić sprężyny na o 2 klasy wagowe wyżej (tj. 10-11). Ale jak tak przeglądam dane poszczególnych klas to mi wychodzi, że do tej wagi (712 kg) powinienem zastosować co najmniej klasę 13 (655 kg - ...), bo taka najwyższa jest dostępna do zawieszenia 1BE.

Czy ta cała rozkmina ma sens czy gdzie się pomyliłem?
 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Niclaus
doprecyzowanie danych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie ogarniam tego.... Pomoże mi ktoś jak mam odczytać ta tabele i jakie powinienem mieć sprężyny? Dodam tylko że podobno są sprężyny s Line tyle co powiedział mi poprzedni właściciel. Tył strasznie siedzi i nie jest to ani trochę komfortowe. Chciałbym tył wyrównać z przodem. Panowie pomorzecie? 

Screenshot_20210809_003149_com.android.gallery3d.jpg

IMG_20210806_174709.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 1BE ale po zdjęciach widać że to nie jest seryjne zawieszenie, ktoś dał jakieś aftermarketowe obniżające springi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...