Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klasy wagowe, kolory oznaczenia sprężyn i amortyzatorów 1BA 1BE 1BV w Audi A4 B6/B7


lukaszr

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, Wąski_P napisał:

IMG_20210620_190809.thumb.jpg.6bd8d81432e41a7517985a64b5748744.jpgWitam poleci ktoś jakieś dobre amorki na tył do 1BE, konkretnie chodzi mi o zamiennik blisstena. Dodam że 3.0 w quatro. 

ori - 8E0 513 036 AF

bilstein - 24-119795

kyb - KYB341814

Monroe - MONG1362

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem, a wręcz dostałem A4 B7 quattro s-line. Robię je dla zabawy na co dzień i wypadów w góry. Obnizyło sie standardowo tyle zawieszenie. Z naklejki wynika, że mam 1BE przód klasa 8 zielony biały biały i tył klasa 11 niebieski zielony zielony. Chce podnieść tył do góry a nawet 10-15mm wyżej niż przód. Doświadczeni forumowicze/forumowiczki doradźcie co tam wsadzić klasę 13 czy zwykłą sprężynę? W sumie jakby się na tym zawiasie dało podniósłbym całą do góry. Aha mam hak i będę z niego korzystał. I gdzie jak cos kupować sprężyny. Z góry dziękować za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Owca007 napisał:

Kupiłem, a wręcz dostałem A4 B7 quattro s-line. Robię je dla zabawy na co dzień i wypadów w góry. Obnizyło sie standardowo tyle zawieszenie. Z naklejki wynika, że mam 1BE przód klasa 8 zielony biały biały i tył klasa 11 niebieski zielony zielony. Chce podnieść tył do góry a nawet 10-15mm wyżej niż przód. Doświadczeni forumowicze/forumowiczki doradźcie co tam wsadzić klasę 13 czy zwykłą sprężynę? W sumie jakby się na tym zawiasie dało podniósłbym całą do góry. Aha mam hak i będę z niego korzystał. I gdzie jak cos kupować sprężyny. Z góry dziękować za pomoc.

Możesz podnieść całą do góry owszem. Wystarczy zmienić zawias na 1ba wtedy powinna w teorii pójść o 2cm do góry plus na tyl albo sprężyny o wyzszej kategorii bądź sa dostępne podkładki nad sprezyne które dają z tyłu dodatkowe 2cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienić zawias czyli amorek jego mocowanie i sprężyna bo reszta ta sama. Co do samych sprężyn to brać klasę 12 13 czy którą? co do podkładek pewnie gumowe czy to bezpieczne? I jakiś link macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2022 o 15:30, Owca007 napisał:

Zmienić zawias czyli amorek jego mocowanie i sprężyna bo reszta ta sama. Co do samych sprężyn to brać klasę 12 13 czy którą? co do podkładek pewnie gumowe czy to bezpieczne? I jakiś link macie?

Jak zmienisz klasę wagową na wyższą, to auto powinno być twardsze, ale nie koniecznie musi się podnieść. No chyba , że "siedzi" ci oryginał ze zużycia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2022 o 15:30, Owca007 napisał:

Zmienić zawias czyli amorek jego mocowanie i sprężyna bo reszta ta sama. Co do samych sprężyn to brać klasę 12 13 czy którą? co do podkładek pewnie gumowe czy to bezpieczne? I jakiś link macie?

Ja bym wziął klasę 13 1ba i zobaczył wtedy jak siadzie.Pomierz sobie na równym wysokości od podłoża do rantu nadkola przy każdym kole i wtedy zobaczysz ile ci się podniesie. Podkładki były stosowne też w zawieszeniu 1br czyli na tzw złe drogi i jest to ori rozwiazanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. 

Spring tylny kolejny raz pęknięty i takie pytanko...

Czy mogę zamiast ori wpakować te..

One są wzmocnione, bo już kolejny raz pęknieta sprężyna i myślę że wzmocnione dadzą radę na dłużej. Moje mają kl. wag. 12. Zawias BV.

ALLEGRO.PL

 

Edytowane przez Adam87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Adam87 napisał:

Siema. 

Spring tylny kolejny raz pęknięty i takie pytanko...

Czy mogę zamiast ori wpakować te..

One są wzmocnione, bo już kolejny raz pęknieta sprężyna i myślę że wzmocnione dadzą radę na dłużej. Moje mają kl. wag. 12. Zawias BV.

ALLEGRO.PL

 

Daj VIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8E0 511 115 DL lub FL

teraz sam musisz podjac decyzje co zapodac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Dev napisał:

8E0 511 115 DL lub FL

teraz sam musisz podjac decyzje co zapodac

 

No ta DL jest to klasa 10. 

Jak prawie 2 lata temu zmieniałem to założyłem kl12. 

A ta FL, co to dokładnie? Coś mocniejszego? Bo nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Adam87 napisał:

No ta DL jest to klasa 10. 

Jak prawie 2 lata temu zmieniałem to założyłem kl12. 

A ta FL, co to dokładnie? Coś mocniejszego? Bo nie mogę znaleźć.

to jest to samo, producent zmienił nr tej samej sprezyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dev napisał:

to jest to samo, producent zmienił nr tej samej sprezyny

No bo nic się nie dzieje, że zwiększę sobie kl wagową?

No i co z tymi KYB??? Podejdą????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Adam87 napisał:

No bo nic się nie dzieje, że zwiększę sobie kl wagową?

No i co z tymi KYB??? Podejdą????

raczej tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dev napisał:

raczej tak

Bo teoretycznie pisze, że nie do sportowego zawieszenia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Adam87 napisał:

Bo teoretycznie pisze, że nie do sportowego zawieszenia..

równie dobrze może byc to 1BA lub nawet 1 BR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Dev napisał:

równie dobrze może byc to 1BA lub nawet 1 BR

Czyli ostatecznie, bez zbędnych pytań..

Pasuje:notworthy:

Dzięki Wielkie za pomoc:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że 1BV to bardziej utwardzone amortyzatory i śmiało można zakładać sprężyny obniżające -3.5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Alik87 napisał:

Rozumiem że 1BV to bardziej utwardzone amortyzatory i śmiało można zakładać sprężyny obniżające -3.5?

Jak najbardziej. Nie chodzi tu o sama sztywnosc tylko o ich skrocony skok. Do amorkow 1BE i BV mozna smialo zakladac sprezyny obnizajace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mr.Joker napisał:

Jak najbardziej. Nie chodzi tu o sama sztywnosc tylko o ich skrocony skok. Do amorkow 1BE i BV mozna smialo zakladac sprezyny obnizajace.

Dobrze, z racji że pokonuje autem trasy rzędu 60tyś km rocznie, zdecydowałem się na obniżenie w zakresie -3.5 / -3.5.

Zdam relację po założeniu, pozostała jeszcze kwestia wymiany górnych wahaczy z przodu i uszczelnienie silnika. 

 

Piona i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...