Konserwacja podwozia
2 2

    6 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Pod koniec miesiąca będę zrzucać trochę karoserii i chcę zakonserwować wszelkie naloty rdzy. Nie jestem do końca pewien czym. Nad nadkolami z tyłu myślałem żeby walnąć brunoxem (rawie sama rdza tam została) i na to gumą. Pytanie czy powinienem na brunoxa położyć najpierw lakier albo jakiś cynk w sprayu czy od razu gumę. Na rogi progów też gumę czy raczej lakier? Psikać czymś do konserwacji progów do środka?

    Resztę elementów pod zderzakiem przednim i błotnikami rozumiem w czarny/srebrny lakier - czyli brunox -> podkład -> lakier -> klar?

    Czy czarny lakier elementów ukrytych nadwozia ma jakiś kod?

    Ratować będę też jeden przedni błotnik, planuje zamówić zestaw z alledrogo od e-lakiernik pod mój kolor Ly5k i mój ziomek wyskoczył mi z hasłem żebym się dowiedział czy na ten kolor się kładzie klar - wydaje mi się to logiczne, że tak - ale kto pyta nie błądzi.

    Może jeszcze ktoś chciałby mi coś doradzić jak się do tego zabrać, bo to będzie moja pierwsza taka impreza.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Polecam najpierw  zaopatrzyć się w tarczę RS na wiertarkę i usunąć nią możliwie jak najwięcej rdzy. To dobra tarcza, bo nie rozgrzewa blachy i naprawdę dobrze zdziera rdzę. Zamiast Brunoxa polecam APP R-stop. Brunox nie ma przyczepności do blachy i trzeba go zeszlifować.  Według mnie nie ma sensu pokrywać go cynkiem, ani żadnym lakierem, ale warstwa farby antykorozyjnej typu Corizon jak najbardziej będzie mile widziana. Na to wówczas dopiero ostateczną warstwę ochronną. Do progów zaleca się psiknąć jakiś wosk, tylko potrzebujesz dłuższy kawałek wężyka i asekuracyjnie nowe korki do profili zamkniętych. Co jest równie ważne, to na jakiś czas przed rozpoczęciem konserwacji profili zamkniętych powinno się otworzyć wszelkie korki, aby wilgoć, która się tam znajduje miała czas wyschnąć (w porze letniej oczywiście). Zakonserwowanie wilgotnych profili zamkniętych to tylko strata czasu i pieniędzy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Na rdzę polecam też fosol -tylko uważaj żrąca substancja ,ja ten środek stosowałem na nissanie i powiem ładnie trawiło korozję tylko pamiętaj nakładasz czekasz 10 minut i zmywasz wodą .Ja na korozję stosowałem na podwoziu fosol,farba corina,farba podkładowa i na to nałożyłem masę uszczelniającą a potem zastosowałem konserwację .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Raczej będę starał się za dużo nie zdzierać. Uwierzę w to że te środki wyżej wymienione "konwertują" rdzę, więc wolę jej trochę zostawić. Nie orientuję się jeszcze jaka szpachla - jakbym potrzebował coś wygładzić i jaki podkład potem na to.

    Edytowane przez HatefulEvil

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    robiłem tak: zdzierasz co luźno się trzyma, dajesz cortain, czekasz dobę, podkład epoksydowy 2 cienkie warstwy, pózniej 2 warstwy lakieru pod kolor, pózniej bezbarwny, lub bitex na to. mi takie zabezpiecznie wytrzymywało na 2 lata, jak widziałem, że znów coś wychodzi  robie znowu. jak już jest ruda to nigdy jej nie wygonisz na amen.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kurde z tym rapid stripem na allegro zbyt łatwo widzę nie ma.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    2 2

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy