Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8t zasysa korek.


Pablo23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno tzn z 3 miesiące temu miałem problem z wyższymi obrotami mniej więcej 1100 obrotów było i auto czasami miało nierówna pracę. Zasysalo mi też do tego korek wlewu oleju. 

Dzisiaj wracając z pracy do domu otwarlem maske i z ciekawości odkrecilem korek i znowu go zasysa.. 

Tylko że tym razem nie ma żadnych innych objawów. 

Silnik trzyma normalne obroty ani nie przerywa. 

Czy to znowu ten zaworek czy tym razem coś innego ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne jest to że nie ma żadnych objawów.. 

Dobra ten zawór w trojniku sprawdza się tak że ma puszczać w jedną stronę powietrze. A ten grzybek ? 

Mam zasysac powietrze i co dalej ? 

Jutro to odkrece i zobacze. 

Co jeszcze może być oprócz tego ? Dodam że obroty itd wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek jednokierunkowy ma puszczać w jedną stronę. Jak  wymiana to tylko na ori. W tym grzybku membrana ma być cała i jak wciągasz powietrze zatykając drugi króciec to powinieneś słyszeć i czuć jak się zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, przem8 napisał:

Zaworek jednokierunkowy ma puszczać w jedną stronę. Jak  wymiana to tylko na ori. W tym grzybku membrana ma być cała i jak wciągasz powietrze zatykając drugi króciec to powinieneś słyszeć i czuć jak się zamyka.

Dobra już odma sprawdzona. 

Tzn patrzyłem na razie wszystko od pokrywy zaworów do tego grzybka i tak. 

Wszystkie rurki praktycznie w idealnym stanie, czysciutkie jakby niedawno były zmieniane. 

Cześć była wymieniona ale nie wszystko (bynajmniej nie za moich czasów od kiedy mam te auto) 

Zaworek w trojniku w jedną stronę puszcza ładnie powietrze w drugą trzyma i nie słychać nic. Czyli jest ok :)

rurki od trojnika do grzybka ładne czyste, jedynie trochę wilgie od oleju.

no i tu chyba mamy problem.. 

Grzybek wyciaglem i zatykalem jeden koniec i zasysalem powietrze i nic nie slyszalem żeby się działo. 

zatkalem następnie drugi koniec i zasysalem z drugiej strony również nic nie slyszalem.. 

Grzybek sam w sobie czysciutki. 

Musiałbyc zmieniany bo nowe opaski są. 

Jedynie jak zasysalem to syczalo z niego a dokładnie z tego "odpowietrznika" co dalej ? Za słabo zasysalem powietrze czy ewidentnie do wymiany grzybek ? 

Korek zasysa patrzyłem jeszcze teraz to nie jakos mocno ale czuć że go lekko ciągnie do środka. Wcześniej było gorzej bo gdy odkrecilem korek auto od razu gaslo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zasysa powietrze to tylko w tym miejscu syczy i nie słyszę nic więcej.

20180606_112646.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2018 o 05:04, przem8 napisał:

Zaworek jednokierunkowy ma puszczać w jedną stronę. Jak  wymiana to tylko na ori. W tym grzybku membrana ma być cała i jak wciągasz powietrze zatykając drugi króciec to powinieneś słyszeć i czuć jak się zamyka.

Mam jeszcze pytanie. Jakbym wymieniał grzybek to też ori lepiej ? Bo cena w Polsce w aso to 140 zł a zamiennik dobry za 70 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest zamiennik innej firmy niż topran to myślę, że w tym przypadku można zaryzykować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, elmo814 napisał:

wymien  kolo odmy odpowierznik skrzyni korobowej koszt 17 zł,

Wymieniony na toprana i nadal zasysa ale nie jakoś mocno :) Jutro będę miał oryginalny z aso, już zamówiony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenia czy ori czy zamiennik to sprezynka z  zaslepka , szukaj w trojniku, pregladnij cala odme,  moze byc tal ze wywali bagnetem olej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odme już cała przejrzałem i nic nie ma. Jedynie rurkę nr 9 nie bardzo mi się chciało odkrecac ( Bo pracuje za granicą i nawet nie mam za bardzo gdzie tutaj tego robić na drodze ).

Kolanko założone z 3 miesiące temu nowe, wąż od tego trojnika do pokrywy zaworów czysty, rurka metalowa chyba nie ruszana od nowości i tam był taki nagar, zaschniety olej, rurke nr 9 jedynie wziąłem taki elastyczny/twardy przewód i od góry wkladalem go przepychajac to, na dole miałem koło trojnika odkrecone wszystko, też jakiegoś syfu nie było, podobnie jak w metalowej rurce. 

Założony w trojniku topran z 3 miesiące temu, działa prawidłowo ( puszcza w jedną stronę w drugą trzyma) 

Grzybek czysciutkie ale jego nie umiem sprawdzić, zasysam powietrze i nic nie słyszę żeby się działo.

Jutro zakładam ori zaworek w trojniku. 

Zobaczymy czy coś będzie lepiej. 

Mam nadzieję że tak, bo korek zasysa lekko czyli może przycina się chwilami ten zaworek czy coś. 

A jak nie to co dalej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zamontowany dzisiaj nowy, oryginalny zawór i jest lekka poprawa ale nie wiem czy to jest poprawne działanie. 
Tzn jak widać na filmiku, gdy okręcę korek za pierwszym razem to nic nie skacze dopiero jak go sam podniosę do góry i ponownie położę to podskakuję.
Na poprzednim zaworku też to działało podobnie ale na pewno nie podskakiwał tak jak teraz tylko drgał. 
Oceńcie sami :) 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wcześniej Ci też zasysało, przynajmniej tak pisałeś. Jak swobodnie go możesz podnieść, bez oporów, to jest dobrze. Pewnie jakbyś jeszcze dłużej poczekał to sam by zaczął podskakiwać :D

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, przem8 napisał:

Ale wcześniej Ci też zasysało, przynajmniej tak pisałeś. Jak swobodnie go możesz podnieść, bez oporów, to jest dobrze. Pewnie jakbyś jeszcze dłużej poczekał to sam by zaczął podskakiwać :D

Wcześniej zasysalo nie zasysalo :P

Trudno to opisać, jak był w tych rowkach to leżał jak tutaj na początku filmiku przez cały czas, a tutaj przy lekkiej pomocy już sam daje radę czyli jest lepiej :)

co zauważyłem między topranem a oryginalnym to to że oryginał wystarczy lekko dmuchnac i się otwiera a topran znacznie ciezej. 

a tak ogólnie na Twoje ucho jak praca silnika ? Przez co też może kopcic bo raczej to nie jest normalne ? No i nurtuje mnie to ciągle że jeździłem na minimum oleju i dawało to o sobie znać rano gdy odpalalem auto słyszałem napinacz. Teraz już jest ok. Czy silnik coś takiego odczuje ? Oczywiście żadnej kontrolki nie było od niskiego ciśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Pablo23 napisał:

co zauważyłem między topranem a oryginalnym to to że oryginał wystarczy lekko dmuchnac i się otwiera a topran znacznie ciezej. 

I o to chodzi ?

Z własnych doświadczeń napiszę, że poziom oleju nie ma nic do terkotania łańcuszka, bo jak jest na max to i tak potrafi się odezwać. Praca silnika raczej normalna, a od jazdy na minimum nic się nie stanie, bo ktoś po coś te zakresy wymyślił ?. Oczywiście lepiej utrzymywać poziom powyżej połowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to odme już zostawiam w spokoju :)

No u mnie szczerze mówiąc jak minęły mrozy i nigdy nie dopuscilem do spadku oleju na minimum to nie pojawiło mi się nigdy terkotanie, teraz na minimum wystąpiło ale po dolaniu i odpaleniu na drugi dzień już ok :) teraz najgorsze to ubytki oleju gdzie go bierze, mogę zacząć coś sam sprawdzać ? Sam tzn coś od góry np :) jeśli nie to od czego zacząć jak będzie auto u mechanika ? Co mu kazać sprawdzić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od góry możesz sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach z próbą olejową. Trzeba zajrzeć do dolotu i turbo czy nie puszcza czasem oleju i nie ma nadmiernych luzów. Jak nie ma wycieków to masz do wyboru uszczelniacze, zapieczone/zużyte pierścienie, turbo i chyba tyle ? Nie wiem na jakim oleju jeździsz ale czasem zmiana na inną markę potrafi zmniejszyć znacząco jego zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, przem8 napisał:

Od góry możesz sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach z próbą olejową. Trzeba zajrzeć do dolotu i turbo czy nie puszcza czasem oleju i nie ma nadmiernych luzów. Jak nie ma wycieków to masz do wyboru uszczelniacze, zapieczone/zużyte pierścienie, turbo i chyba tyle ? Nie wiem na jakim oleju jeździsz ale czasem zmiana na inną markę potrafi zmniejszyć znacząco jego zużycie.

Aktualnie jest motul 10w40 ale za tydzień robię płukanke i będzie 5w40 też motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pojeździłem z nowym zaworkiem i potwierdzam że  jest lepiej, więc jeśli ktoś też będzie miał taki problem polecam wymienić nawet NOWEGO toprana na oryginał :)
Dzisiaj już normalnie odkręcam korek i ładnie podskakuje, na topranie tragedii nie było ale na tym widać różnicę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...