Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brud w pod korkiem paliwa i wewnątrz silnika. Oil sludge?


/dev/null

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj wymieniałem olej w świeżo zakupionej a4 i podczas wymiany mechanik zwrócił mi uwagę na brud pod korkiem wlewu paliwa i zaproponował żebym wlał 10w40. Oczywiście pozostałem przy 5w40 (Motul X-cess).

Po powrocie zacząłem grzebać w temacie i dotarłem do problemu oil sludge wraz z opłakanym w skutkach zatkanym smokiem.

Teraz pytanie: co najlepiej robić dalej?

Samochód kupiony z komisu, sprowadzony od Niemca, wyrejestrowany 02.2018 więc do tego czasu pewnie jeździł. Ostatnia udokumentowana wymiana oleju 20k kilometrów temu i 1.5 roku. Ciężko powiedzieć jak był serwisowany, mam tylko wydruki z przeglądów - brak wpisów w książce. Olej wymieniony na świeży, niestety bez płukanki - dopiero teraz wiem że wypadało ją zrobić. Silnik chodzi cichutko, równo.

Czy od razu dawać do mechanika na ściągnięcie miski i czyszczenie, czy wymieniać olej z płukanką po 5k i liczyć że będzie ok?

UW8z0TXdNWjgDeu_wTI_dxTPJgCK-aV4BZiKMPhf

 

ByytRe-nZSq0zSFImvDrM2r2n4UTfdNEADbWYexR

 

xl8beRQrUwNtqU4yWHe30GK5IiAGPMf7B1Cr2MFE

 

Tutaj widać ślad po przeciągnięciu palcem. Nagaru nie trzeba skrobać, schodzi po przejechaniu mocniej palcem.

qDy8TOAn0D1mhVzKDpAKiUTfgeORFBq-S7NUc-OG

Edytowane przez /dev/null
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że zostałeś przy 5w40. Jak już zgłębiłes temat to wiesz, że czyszczenie smoka w tych silnikach to taki pakiet startowy po zakupie. Zmierz kontrolnie ciśnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku i jak w normie to próbuj przejechać kilka tys i wykonaj zabieg czyszczenia michy. Będziesz przynajmniej spać spokojnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie ciśnienie powinno zaniepokoić i co dalej jeśli odbiega od normy?

Jeśli ciśnienie w normie, to nie martwić się jeszcze zbytnio?

Ten szlam który wyjąłem palcem nie wygląda najlepiej, ale przeglądając zagraniczne fora widziałem o wiele gorsze rzeczy, trochę to dla mnie zaskakujące - jako osoby niemechanicznej - że silnik działa na tych zabrudzeniach bez problemu i dopiero zatkanie smoka sprawia problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum powinieneś znaleźć procedure pomiaru ciśnień.

Z tego co pamiętam temperatura silnika 90 stopni przy 2000 tys obrotów powyżej 1,3 bara,  3500 coś ok. 3,5 - 4,5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolne obroty nie mniej niż 1,2 reszta jak kolega wyżej podał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...