Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Oszroniona rurka od dławika do kabiny, klima słabo chłodzi


audia419tdi110

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z klimatyzacją, jesienią klima działała dobrze, pod komputerem jedynie błąd Air recirculation Flap Positioning Motor (V113); ze względu że dobrze chłodziła nic nie ruszałem. Na wiosnę słabo chłodziło, układ przed próżnią wypełniony w około 95%, stwierdzono brak nieszczelności, ciśnienia ok, po nabiciu ponownym i załączeniu rurki zimne a dalej słabo chłodzi, może minimalnie lepiej, tak przez użytkowanie około miesiąca były takie dni że na climatroniku tylko 2 kreski wystarczyło aby było zimno, jakby coś się odblokowało. Dzisiaj jakby w 20% tylko chłodziła (na zewnątrz 30C), tzn jak włączę eco to zaduch, jak wyłączę to zaduchu nie ma więc klima działa, leci letnie ale nie zimne (ustawione na 6-7 kresek i LO), dodatkowo zauważyłem ze jedna rurka jest oszroniona za dławikiem do kabiny jak na załączonym zdjęciu.

Zastanawiam się czy jest to raczej problem dławika (skoro zaraz za nim szron) czy raczej V113 silnik który powoduje że ziemne powietrze miesza się z ciepłym  (wspomnę ze w przeciągu miesiąca były dni że chłodziło super)

Proszę o podpowiedzi co to może być i Kogo na Śląsku polecacie jeśli będzie potrzeba z tymi silnikami a później adaptacjami

 

IMG_20180610_152621.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno odpowiednia ilosc czynnika zostala nabita?

do sprawdzenia dysza rozprezna i odpowiednie nabicie czynnika.

warto dysze wymienic w ciemno oraz osuszacz bo pewnie nigdy nie ruszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile to jest do pełna? do pełna to można zatankowac, a czynnika ma być konkretna ilosc, ani mniej ani więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaTeo85 napisał:

 

warto dysze wymienic w ciemno oraz osuszacz bo pewnie nigdy nie ruszany.

Czy do tej operacji trzeba spuszczać czynnik z klimy? Czy da się to zrobić spokojnie przy okazji instalacji prawego intercoolera od BEXa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka kolwiek ingerencja w układ klimatyzacji (wymiana oringow, zaworu sterującego, całego kompresora, osuszacza, dyszy dławiącej, czujnika ciśnienia, skraplacza, rurek itp) wymaga odciągnięcia czynnika chłodniczego. po rozszczelnieniu układu przed nabiciem ponownie czynnika zawsze sprawdza się szczelność. minimum to próżnia ale najlepiej zrobic test szczelnosci zarówno podciśnieniowy (próżnia) jak i ciśnieniowy (mieszanką azotu z wodorem pod cisnieniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas wymiany dławika okazało się ze w układzie jest tylko 180g czynnika, trochę zaskoczyło skoro miesiąc temu przed próżnią i po było ponad 500 (dokładnej wartości nie znam); na naklejce jest 500 +/-20; dławik był zapchany + widoczne opiłki; zamontowano nowy dławik, oring +500g czynnika, teraz chłodzi idealnie - może ta informacja będzie pomocna innym, temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...