Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja silnika wycieraczek po wymianie mechanizmu


wolo93

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Po wymianie mechanizmu wycieraczek pojawił się problem. Chciałem się zająć ustawieniem ramion, włączyłem zapłon, poczekałem aż silniczek zrobi pełny ruch i po przykręceniu ramion, wycieraczki uderzały w podszybie. Zauważyłem, że muszę je ustawić 20-30cm nad podszybiem, żeby pracowały prawidłowo.

 

Wycieraczki powinny chodzić w trybie ruch do góry - ruch do dołu. U mnie jest ruch do góry - ruch do dołu i znowu ruch do góry, przez co zatrzymują się w połowie szyby.

Czy ktoś z forumowiczów walczył już z takim tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, golfagn napisał:

Nie kupiłeś mechanizmu z anglika?

Mechanizm kupiłem w Norauto, więc nie powinna być to wersja z anglika. Poza tym, silnika nie wymieniałem, a sam mechanizm. To silnik napędza ruch a nie mechanizm, śruby pasowały idealnie, zagięcia na silnik też były w odpowiednim miejscu, jestem pewien, że złożyłem wszystko tak jak było wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź jak wygląda silnik i jego sterowanie, mianowicie chodzi o to, że najprawdopodobniej nie łapie u Ciebie pozycji "zero". Przy silniku jest takie sterowanie wewnątrz obudowy (ścieżki elektryczne). Może być zabrudzenie lub wytarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maciejhildek1982 napisał:

Kolego sprawdź jak wygląda silnik i jego sterowanie, mianowicie chodzi o to, że najprawdopodobniej nie łapie u Ciebie pozycji "zero". Przy silniku jest takie sterowanie wewnątrz obudowy (ścieżki elektryczne). Może być zabrudzenie lub wytarcie.

Masz może jakieś zdjęcia? Nie mogę tego nigdzie znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz zdjęcie silnika, pewnie u Ciebie to tak samo wygląda:   https://sprzedajemy.pl/silniczek-wycieraczek-bosch-058970130-12v-passat-b3-b4-polo-ostrow-wielkopolski-2-6bea9f-nr45100102

Zdjęcie nr 2 jest tam kostka, pod nią okrągła obudowa, w niej znajduje się sterowanie. Wg. mnie do sprawdzenia, kumaty elektryk samochodowy ogarnąłby to max w 10 min Ostroznie z rozbieraniem żeby się nic nie wysypało. 

Podobny problem ze sterowaniem opisany na innym forum:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic629824.html

Silnik oczywiście musi być w pozycji "zero"  wtedy ustawiasz wycieraczki także w pozycji wyjściowej i montujesz wszystko razem.

Wiem trochę zagmatwałem, ale nie potrafię tego jaśniej przedstawić. 

Edytowane przez maciejhildek1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, maciejhildek1982 napisał:

Wycieraczki zrobione?

Jeszcze do tego nie siadłem, dzisiaj się za to zabiorę, zdam relacje w tym poście. Dzięki za pomoc. Mam nadzieję, że to wina zabrudzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przerabiałem ostatnio ten problem - zatarł się mechanizm wycieraczek, po jego wymianie wycieraczki szły najpierw do dołu (ok 20-30 cm na podszybie) po czym szły do góry i wracały na pozycję wyjściową, czyli zatrzymywały się gdzieś w połowie szyby. Okazało się, że przez zatrzymanie się wycieraczek przez zapieczony mechanizm, silniczek nie jest w swojej właściwej pozycji, mimo że robił pełen obrót. Wystarczyło ręcznie przekręcić silniczek wycieraczek na wyłączonym zapłonie - ustawiłem go w pozycji z której wycieraczki szły do góry, po czym założyłem ramiona, włączyłem je i wszystko bangla - piórka idą najpierw do góry po czym wracają do właściwej pozycji. Także spróbuj zdjąć ramiona, przekręć ręcznie silniczek (ten króciec na który wciskasz ramiona mechanizmu - wiesz o co chodzi?) do dołu o te kilka centymetrów, załóż ramiona i sprawdź czy idą do góry czy jeszcze do dołu. Jak będą szły do dołu to przekręć jeszcze trochę silniczek i tak do skutku aż ramiona wycieraczek zaczną iść do góry :hi:

Po prostu przez zapieczony mechanizm silniczek "zwariował" i ustawia się w złej pozycji wyjściowej - info od znajomego mechanika, a już miałem kupować nowy silniczek bo myślałem że mój jest walnięty :decayed:

Edytowane przez kaman
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczki zrobione ! Pomógł sposób @kaman. W skrócie, odkręcamy blaszkę od silniczka wycieraczek, włączamy zapłon, żeby silnik przyjął pozycję "0". Po czym przykręcamy blaszkę w odpowiedniej pozycji. Pozycję musimy określić metodą prób i błędów, jednak musi być ona skierowana w stronę pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...