Przepływka, temperatura dolotu
1 1

    15 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Od pewnego czasu mam problem z rozruchem silnika. Długo kręci i w zależności od temperatury otoczenia zapala różnie (raz bardzo długo kręci i zaskakuje od razu; przy wysokiej temperaturze długo kręci i nie chcę skoczyć na wszystkie gary). W książce serwisowej rozwiązanie wskazuje na czujnik temp. wody oraz dolotu. Czujnik temperatury wody wymieniłem, a czujnik dolotu nie ma w silniku ADP 1.6 96r. Z tego co przeczytałem rolę czujnika temp. dolotu pełni przepływomierz. Po przejrzeniu na VAG w grupie 003 pojawia się non-stop temperatura 19,5 stopnia niezależnie od temperatury otoczenia i silnika. Nawet po podmianie przepływki nie znika . Pytanie do brzmi czy taka temperatura faktycznie musi być na stale ustawiona czy też może to wynikać z jakiegoś innego czujnika, o którym nie mam pojęcia. Czy na wartość temperatury dolotu ma w tym przypadku wpływ na pewno przepływka???

    Czy też wynika to z zwarcia przewodu w instalacji, na wtyczce?

    vag zdjecie.jpg

    vag zdjecie2.jpg

    vag zdjecie3.jpg

    Edytowane przez abx85
    korekta

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jaki tam masz czujnik temperatury u Siebie? Jeden czujnik na 4 piny czy dwa czujniki po 2 piny ?

    Ta temperatura jest za duża, masz jakieś błędy?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    temperatury wody 4 (2+2 do sterownika i zegara) pinowy, przepływka 3 pinowa.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    9 minut temu, abx85 napisał:

    temperatury wody 4 (2+2 do sterownika i zegara) pinowy, przepływka 3 pinowa.

    Oba zmieniałeś ?

    102 to jest za dużo, czujnik któryś przekłamuje.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 godzinę temu, k232 napisał:

    Oba zmieniałeś ?

    102 to jest za dużo, czujnik któryś przekłamuje.

    to jest temperatura bezpośrednio po dłuższej jeździe zaraz po zatrzymaniu. Wymieniłem tylko temperatury cieczy na oryginalny VAG. Przepływkę podmieniałem i nic nie dało. Dalej nie wiem co z blokiem 19,5 stopnia, bo nie wiem czy to przepływka daje takie wartości? Bo samego czujnika tempartury na dolocie w ADP nie ma (sprawdzałem rurę od przepływki do przepustnicy i pusto) w innych wersjach nowszych było na rurze dolotowej przy przepustnicy (zapewne u ciebie w ADR tak jest).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U Ciebie nie ma czujnika i ta wartość jest zawsze taka sama, czyli 19,5.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za odpowiedź. Idę szukać dalej... błędów innych na VAG nie ma. Jutro muszę przeanalizować dlaczego pompa paliwa przy samym zapłonie się nie włącza tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem (czujnik temperatury wykluczony oraz temp. na dolocie - temp. 19,5 const.).  Do sprawdzenia jeszcze przekaźnik pompy:)

    Edytowane przez abx85

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To czujnik dalej walnięty skoro po jeździe masz 102 stopnie, 97 stopni to powinno być max.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdź jaką masz temperaturę po nocy przed odpaleniem. U mnie też pompa działa z rozrusznikiem i tak ma być. U Ciebie pewnie tak samo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rano nie dałem rady sprawdzić temperatury, ale po jeździe wartość w Instrumets na zegary jest 97 stopni. Dzisiaj rano znowu nie odpala równo na wszystkie gary tak jakby ssanie się spóźniało o 1-2 sekundy, a potem nagle wszystko wskakuje na obroty i jest ok. Czy trop przepustnicy-ssania jest zasadny?, biorąc pod uwagę, że jak już ruszy to obroty prawie idealnie się trzymają zakresu 840-860 rpm? Adaptacje przepustnicy wykonywałem wiele razy na rozgrzanym silniku. Może twardy reset przepustnicy i od nowa zaadaptować tylko jak?? słyszałem, że da się to zrobić gdzieś w VAG.

    Powoli tracę cierpliwość do tego auta:/...

     

    Edytowane przez abx85

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Teraz w lecie ciężko o ssanie bo jest za ciepło. Musiałbyś dobrze auto wychłodzić to wtedy ssanie będzie. Na ssanie też ma wpływ czujnik temperatury, co Ci przeszkadza to , że się ssanie spóźnia 2 sekundy ? Taki problem to nie problem😜

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Cytat

    K232 - i ludzie pomyślą, że odpalam traktor, a nie samochód:D Sprawdziłem rano temperaturę: temperatura otoczenia taka sama jak płynu chłodzącego 21 stopni na zegarach 30 stopni i pewnie taki dolny limit ustawiony już jest na stałe. Ktoś ma jakiś pomysł czy zostaje tylko kupić używaną przepustnicę? 😕

    Nie wiem czy jest sens kupywać nową za 350 zł firmy SKV  lub Getz .

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A czemu się przepustnicy uczepiłeś? Cewka, świece, kable wn, szczelność dolotu, ciśnienie paliwa, masz lpg może w tym kierunku sprawdzić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Cewka, świece, kable, kopułka i palec nawet regulator ciśnienia wymieniony bo już siatka była skruszała od dotknięcia. LPG sprawdzałem objaw podobny co na pb (butla zakrecona na noc) i to samo z rozruchem:/ Szukam...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @abx85 jak Ty naprawiasz auto tylko dlatego żeby ludzie widzieli to k**wa gz 😁😁

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy