Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana linek hamulca ręcznego


dobry_k

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, macie Panowie jakieś info, tutorial jak rozebrać kokpit środkowy w celu wymiany linek hamulca ręcznego ?

Może ktoś robił jakieś fotostory lub macie jakiś przewodnik ?

Dzięki za informacje, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz rozbierać całego panela, jak masz sprawne rączki wystarczy zdemontować popielniczkę, tylną zaślepkę ta pod popielniczką, a także podłokietnik z mocowaniem i wówczas ukaże Ci sie mechanizm na którym są zamontowane linki. Dodatkowo możesz usunąć czujnik ręcznego, troszkę zabawy, ale da radę :P powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, szkoda czasu na rozbieranie tunelu. Sprawa do ogarnięcia przez popielniczke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo to jestem bardzo zaskoczony hmm a to prawda, że przy ręcznym jest samonaciąg ? 

Hmm jak poza tym zdjąć podłokietnik itd

Przy okazji taki filmik znalazłem https://www.youtube.com/watch?v=3X9aeQWrckU

 

Aha i sie zastanawiam jaką kolejność wybrać przy zakładaniu linki:

czy najpierw zachaczyć linke przy zaciskach a dopiero potem przy dźwigini recznego czy odwrotnie ?

 

Edytowane przez dobry_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest samonaciag :) zahacz najpierw linki na haczyki, a później na zaciskach tak będzie o wiele wygodniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak pomyślałem, poza tym przed chwilą zdjąłem podłokietnik i stelaż na którym się trzyma i widać ze jest samonapisacz.

Myślę ze po założeniu linek trzeba go trochę poluzować by sie linki cofnęły, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutorial? Prosz...

1. Odczepiamy linkę od dźwigienki ręcznego w zacisku/zaciskach.

2.Wyjmujemy linki z zaczepów znajdujących się na tylnym zawieszeniu, pod bocznymi osłonami podłogi i zostawiamy na chwilę w spokoju kiedy już są "wolne aż fdo wejścia pod blachę nad wydechem.

3.Wyjmujemy tylną popielniczkę z tunelu, oraz plastikową zaślepkę tyłu tunelu (od niej odłączamy przewód do poświetlenia popielniczki).

4. Odkręcemy 4 śruby na klucz 13mm (niezbyt wysoka nasadka lub płaski klucz) - pierwsza na środku z tyłu (teraz możesz wyjąć podłokietnik), a potem 3 od tzw. łapy podłokietnika (w trójkąt ułożone, dwie widzisz po lewej i prawej od pierwszej wykręconej już śruby, a trzecia znajduje się z przodu, a najlep[iej się ją wykręca wyjmując dno tej przegródki w tyunelu która jest obok ręcznego - tam mamy okrągły otwór, przez który wkładamy nasadkę 13 z przedłużką). jeśli nie widzisz tej ostatniej śruby - spokojnie, odsuń gąbkę, napewno tam jest). Wyjmujemy łapę po odkręceniu

5. Łapiąc za prostokątne zaczepy i ciągnąc je ku przodowi auta odhaczamy linki z samoregulatora i wracamy pod auto.

6. Wyrywamy obie linki dość energicznym ruchem, ważne żeby je potem obejrzeć czy wyszły nam obie "blokady pancerza", takie czarne plastiki, które wklikują się w przepust do środka auta.

7.Przez otwory wpuszczamy w miarę sztywny przewód (od środka auta) i zaczepiamy za koniec linki, po czym wciągamy ją przy pomocy przewodu do środka i wracamy pod auto.

8.Pchając pancerz linki w górę i w przód próbujemy go zablokować w karoserii (jak nie idzie - poprostu odkręcamy osłony nad wydechemi wtedy już banał)

9. Zaczepiamy końce linek na samoregulator Przyda się pomocnik, który będzie p8ilnował żeby nie spadły i wracamy pod auto.

10 zaczepiamiy linki za dzwigienki przy zaciskach i v'oila..... możemy się zabrać za regulację :D

jprocedura regulowania jest pięknie opisana w "Sam Naprawiam", więc nie będę kopiował, chyba że ktoś naprawdę nie potrafi ogarnąć to mogę streścić.

%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Decybell napisał:

Tutorial? Prosz...

1. Odczepiamy linkę od dźwigienki ręcznego w zacisku/zaciskach.

2.Wyjmujemy linki z zaczepów znajdujących się na tylnym zawieszeniu, pod bocznymi osłonami podłogi i zostawiamy na chwilę w spokoju kiedy już są "wolne aż fdo wejścia pod blachę nad wydechem.

3.Wyjmujemy tylną popielniczkę z tunelu, oraz plastikową zaślepkę tyłu tunelu (od niej odłączamy przewód do poświetlenia popielniczki).

4. Odkręcemy 4 śruby na klucz 13mm (niezbyt wysoka nasadka lub płaski klucz) - pierwsza na środku z tyłu (teraz możesz wyjąć podłokietnik), a potem 3 od tzw. łapy podłokietnika (w trójkąt ułożone, dwie widzisz po lewej i prawej od pierwszej wykręconej już śruby, a trzecia znajduje się z przodu, a najlep[iej się ją wykręca wyjmując dno tej przegródki w tyunelu która jest obok ręcznego - tam mamy okrągły otwór, przez który wkładamy nasadkę 13 z przedłużką). jeśli nie widzisz tej ostatniej śruby - spokojnie, odsuń gąbkę, napewno tam jest). Wyjmujemy łapę po odkręceniu

5. Łapiąc za prostokątne zaczepy i ciągnąc je ku przodowi auta odhaczamy linki z samoregulatora i wracamy pod auto.

6. Wyrywamy obie linki dość energicznym ruchem, ważne żeby je potem obejrzeć czy wyszły nam obie "blokady pancerza", takie czarne plastiki, które wklikują się w przepust do środka auta.

7.Przez otwory wpuszczamy w miarę sztywny przewód (od środka auta) i zaczepiamy za koniec linki, po czym wciągamy ją przy pomocy przewodu do środka i wracamy pod auto.

8.Pchając pancerz linki w górę i w przód próbujemy go zablokować w karoserii (jak nie idzie - poprostu odkręcamy osłony nad wydechemi wtedy już banał)

9. Zaczepiamy końce linek na samoregulator Przyda się pomocnik, który będzie p8ilnował żeby nie spadły i wracamy pod auto.

10 zaczepiamiy linki za dzwigienki przy zaciskach i v'oila..... możemy się zabrać za regulację :D

jprocedura regulowania jest pięknie opisana w "Sam Naprawiam", więc nie będę kopiował, chyba że ktoś naprawdę nie potrafi ogarnąć to mogę streścić.

%

zapomniałeś napisac że warto odpuscic samoregulator

łatwiej jest zdjąc stare a potem założyc nowe linki

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2018 o 00:26, Dev napisał:

zapomniałeś napisac że warto odpuscic samoregulator

łatwiej jest zdjąc stare a potem założyc nowe linki

Prawda. Chociaż jak się zdejmie stare, to się sam "odpuści" :) nie napisałem też, żeby nowych linek nie zapomnieć wpiąć w mocowania pod podłogą, z głowy to było, tak na szybko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym tylko dodać że nie zawsze potrzebna jest wymiana linki. U mnie prawy zacisk nie odbijał do końca, brakowało mu tak ze 3mm. Koło oczywiście się kręciło ale dużo gorzej jak przednie, które przecież z racji napędu kręci się gorzej. Można było ręcznie docisnąć dźwigienkę ręcznego ale po ponownym zaciągnięciu było to samo. Padło na zapieczoną linkę. Wsadziłem nową linkę i ...jeszcze gorzej, a ku mojemu zdziwieniu stara wcale się nie klinowała. Winny było samoregulator, który przez lata ustawił się w jakiejś dziwnej pozycji. Po ustawieniu go w taki sposób żeby haczyki były skierowane w dół zaczepiłem linki, a następnie zwolniłem blokadę i sam się ustawił do równego i już wszystko ładnie działa. Szkoda tylko że nie zacząłem od samoregulatora to byłbym do przodu 100zł za linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proszę o informacje jak powinny byc ułożone linki ręcznego w audi a4 b6 1.9  tdi czy one sie krzyżują pod spodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...