Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Panel klimatronika


RuszaMaszyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jako, że to mój pierwszy (chociaż forum czasem przeglądam) post witam wszystkich bardzo serdecznie.

Mój problem polega na tym, że posiadam AUDI A4 B5 1996r. przed jeszcze 1 liftem z automatyczną no właśnie klimą tzw. klimatronikiem. Z tego co się dowiedziałem z internetów, to w wersji przed liftingiem występował klimatronik z przyciskami wklęsłymi. Ja natomiast posiadam panel o numerach 8L0 820 043 D w wersji po 1 lifcie z wypukłymi przyciskami. Niby wszystko pięknie ale po pierwsze to nie działa mi klimatyzacja.

Po załączeniu śnieżynka się pali, nie gaśnie, rosną obroty silnika na chwilkę czyli tak jakby wszystko było ok. Dodam, że gdy był mróz, próba załączenia klimy nic nie dała, śnieżynka od razu gasła.

Aaale, sprężarka się nie załącza. Oczywiście wszystko już było sprawdzane, sprzęgło jest ok, sprężarka podłączona na krótko działa, czynnik jest, nie ma za niskiego ciśnienia (sprawdzałem czujnikiem przy filtrze kabinowym). Czujnik wysokiego ciśnienia również jest sprawny, gdy ciśnienie wzrasta, załącza wentylator. Próba zwarcia pinów 1,2 na czujniku wys. ciśnienia nic nie daje. Przewody są ok.  Dziwnę są też odczyty z kanałów 56,57,58,59,60, gdzie np. kanał 59 powinien podawać temperaturę w stopniach celsjusza on pokazał dzisiaj przy ok. 20 stopniach na zewnątrz wartość 2. Tak samo jest z innymi czujnikami. 

Ogólnie to trochę się nagrzebałem przy aucie i stwierdziłem, że to wina złego klimatronika. 

Klima to w sumie mniejszy problem. Bardziej denerwowało mnie to, że w zimę po prostu nie mogłem włączyć ogrzewania. Klapy niby chodzą, ruszają się, nagrzewnica ciepła, węże ciepłe ale z nawiewu zimno. Dopiero przełączyłem na HI to leciało lekko ciepło. Dziś coś tam jeszcze grzebałem i po odłączeniu panelu klimatronika i ponownym podłączeniu, silniczki klapek pracują za każdym razem gdy tylko włączę zapłon. Trwa to może z 10sekund później się stabilizuje. Zauważyłem też, że najprawdopodobniej coś się zmieniło i przy nastawie 26 stopni leci już gorące powietrze. Myślę więc, że jest to wina po prostu źle skalibrowanych silniczków.

I stąd moje pytanie, czy przyczyną takiego stanu rzeczy jest po prostu zły klimatronik ? Jeżeli tak, to po czym stwierdzić jaki klimatronik o jakich numerach seryjnych był fabrycznie w tym aucie.

Trochę się rozpisałem ale myślę, że ktoś obeznany w temacie się odezwie. Chętnie odpowiem na inne pytania.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, RuszaMaszyna napisał:

że gdy był mróz, próba załączenia klimy nic nie dała, śnieżynka od razu gasła.

Klimatyzacja działa dopiero jak temperatura zewnętrzna wynosi przynajmniej +5 stopni.

Termostat sprawny? Jakieś błędy na VCDS pokazuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat sprawny, czujniki sprawdzałem są sprawne ten od niskiego ciśnienia, od wysokiego ciśnienia czujnik temperatury niebieski koło przepustnicy jest ok. Czujnik temp. zewnętrznej też musi być sprawny, skoro nie mogłem włączyć klimy przy mrozie. 

Głównie interesuje mnie temat nastaw silniczków od regulacji temperatury, gdyż z tym mam problem. Góra, dół, kratka działa ok. Czy da się ogarnąć temat podłączając pod kompa, czy czeka mnie zmiana klimatronika ? Wolałbym się obejść bo widzę, że ładne ceny sobie życzą za klimatroniki sprzed lifta no i nie wiem czy to coś w ogóle pomoże.

Z klimą mogę sobie poradzić po prostu podłączając się pod pin klimatronika, który podaje + w momencie załączenia klimy. Z tym, że jest to z ominięciem wskazań czujników. Po prostu mogę w szereg podłączyć czujniki wysokiego i niskiego ciśnienia jako zabezpieczenie i w ten sposób rozwiążę temat klimy.

Edytowane przez RuszaMaszyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakiś przekaźnik od klimatronika nie działa? Może jest zaśniedziały? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik G110 może być przyczyną ?

Jeśli tak to czy ma ktoś schemat gdzie idą przewody od tego czujnika?

Sam czujnik jest sprawny, na klimatroniku pokazuje przerwę, więc musi być coś z przewodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...