Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4B5 1.8T AEB scięty i krzywo idący pasek


banano7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podpowie ktoś może co jest przyczyna krzywo idącego i przycierającego się paska ze zdjęcia, które zamieściłem(pasek z żółtymi napisami)? Jakie moga byc skutki zerwania paska?

IMAG2636_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pasek jest od pompy wody, jak się zerwie to może ci się silnik przegrzać.

A jest krzywy prawdopodobnie przez to że jest założona zła pompa (za krótka), albo ktoś założył odwrotnie koło pasowe z pompy (da się tak?). Może to to, a może się mylę. Ale lepiej to zrobić jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa wody była wymieniana zaraz po zakupie bo w starej był pęknięty wirnik. Została założóna pompa wody firmy DOLZ więc czy jest różnica w długości pompy wody? i czy jest możliwość odwrotnego założenia koła pasowego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to koło pompy wody nie jest symetryczne, więc chyba da się je założyć odwrotnie.

A co do pompy wody, to niech się wypowie ktoś kto ma trochę większą wiedzę w tym temacie. Czy z innych silników podchodzi pompa która jest krótsza? No chyba że głupoty gadam :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać coś tu komuś nie wyszło przy składaniu, albo źle pompa dobrana?

PS. Ja dobrze widzę w googlach że DOLZ ma plastikowe łopatki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mszark napisał:

PS. Ja dobrze widzę w googlach że DOLZ ma plastikowe łopatki?

SKF też ma :). Dopóki jest dobra jakościowo to jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ma plastikowy wirnik. Pompa była dobierana do 1.8t a całej reszty nie składałem własnoręcznie. Wypowie się ktoś czy zrzucenie tego kółka od pompy wody i założenie go odwrotnie wyjaśniło by tą sytuację? Stresuję się bardzo bo już na dzień dobry w aucie wywaliła się pompa wody oraz chiński termostat a auto złapało raz temperature ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej się nie wypowiemy bo tylko zgadujemy co mogło pójść nie tak. Tam trzeba zajrzeć, żeby wiedzieć co trzeba zrobić. Jedź na poprawkę, muszą to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała sytuacja była w kuzyna rękach. Ja pomagałem przy zdejmowaniu zderzaka i pasa przedniego. Starą pompę jeszcze posiadam więc chciałbym jakoś dostać się i przyrównać czy są takie same. Czy istnieje możliwość sprawdzenia tego poprzez zdjęcie osłony silnika? dostanę się jakoś od dołu? Szczerze nie uśmiecha mi się zwalanie całego przodu od nowa... Może ktoś jednak zna odpowiedź czy koło pasowe jest symetryczne bądź czy istnieją jakiekolwiek różnice w długości pomp? Z tego co pamiętam to stara miała jakiś napis typu Made in Germany oraz wybity 01 w otoczce. Domiemaliśmy że mógł to być jeszcze oryginał choć nalatane przeszło 265 tysięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, banano7 napisał:

Czy istnieje możliwość sprawdzenia tego poprzez zdjęcie osłony silnika?

Nie ma szans. Pompa jest pod wisko schowana więc się do niej od góry nie dostaniesz. Gdybyś zanurkował pod auto to może dałoby się cyknąć fotkę jak to wygląda na samej pompie, ale tak również nie przymierzysz starej pompy.

Edytowane przez Gifix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem trochę na pompy wody SKF i z tego co u nich można znaleźć, to wszystkie pompy pod 1.8t są takie same (mowa o pompach montowanych po za blokiem silnika). Więc pozostaje kwestia złego zamontowania koła pasowego i ja bym się skłaniał ku tej teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki  Gifix za poświęcony czas, w następnym tygodniu zabiorę się za rozebranie nieszczęsnego przodu oraz poprawienie tej krzywizny. Oby to było tylko złe zamontowanie koła pasowego. Kojarzę, że chyba składało się ono z dwóch części, więc może w odwrotnej kolejności zostało założone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2018 o 21:52, banano7 napisał:

Wielkie dzięki  Gifix za poświęcony czas, w następnym tygodniu zabiorę się za rozebranie nieszczęsnego przodu oraz poprawienie tej krzywizny. Oby to było tylko złe zamontowanie koła pasowego. Kojarzę, że chyba składało się ono z dwóch części, więc może w odwrotnej kolejności zostało założone. 

kolego tyle że ten pasek nie idzie na koło pasowe tylko na pompę wody i na nic więcej 

Tu masz  jak on idzie

IMG_20160915_150516_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, dawid221 napisał:

kolego tyle że ten pasek nie idzie na koło pasowe tylko na pompę wody i na nic więcej

To już było pisane przeze mnie od początku. Słowo "koło pasowe" można by użyć prawie do każdego z kół od osprzętu itp., my używaliśmy tego słowa w zamyśle koła pompy wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Gifix napisał:

To już było pisane przeze mnie od początku. Słowo "koło pasowe" można by użyć prawie do każdego z kół od osprzętu itp., my używaliśmy tego słowa w zamyśle koła pompy wody.

w takim razie sory nie wczytywałem się 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, dawid221 napisał:

kolego tyle że ten pasek nie idzie na koło pasowe tylko na pompę wody i na nic więcej 

Tu masz  jak on idzie

IMG_20160915_150516_HDR.jpg

Może kolega podpowie czy jest jakaś różnica w montażu tego koła od pompy wody ? czy istnieje możliwość zamontowania go w dwóch różnych pozycjach, 1 poprawnej tak by szedl prosto , drugiej zaś niepoprawnej tak by pasek szedł po ukosie jak w zdjęciu, które zamieściłem na początku postu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejdź do auta i wymacaj ręką to koło (oczywiście na zgaszonym silniku), jeśli będziesz czuł zagłębienie (tak jak to widać na zdjęciu że śruby nie wystają po za obrys koła) to będzie ok, jeśli koło będzie całkiem płaskie (przednia część koła jest zagłębiona, część od strony silnika jest prawie płaska) i śruby będą wystawać po za obrys to jest źle zamontowane. 

Dziś robiąc przy aucie zauważyłem, że dość dobrze widać to koło od góry (wisko nie zasłania go aż tak bardzo jak sądziłem), więc możesz porobić trochę więcej zdjęć.

Edytowane przez Gifix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło wymacane, ewidentnie płaska część jest od strony chłodnicy a zagłębiona od strony silnika. W sobotę będę działał. Czas rozruszać zestaw kluczy no i zdać relację z wykonanych prac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień od razu pasek, bo ten jest już przytarty to bezpieczniej będzie dać nowy. 

No chyba, że miałeś zamiar tak zrobić, to nie było tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...