Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co wybrać? B7 1.8T vs B8 2.0 TDI


Damian244

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników czterech kółek ! :)

Po rozstaniu się z moim byłym autem A3 8l 1.9 TDI ASZ, nadchodzi czas na kupno kolejnego.

Chciałbym prosić Was o radę przy wyborze.

Rocznie robię około 20 tysięcy km. Mieszkam w Krakowie i autem poruszam się po mieście, raz na miesiąc wracam w rodzinne strony wówczas około 800 km.

Pierwszą myślą było kupienie b7 z ostatnim silnikiem który można jeszcze bez trudu zagazować 1.8 T przy którym również można było pokombinować z mocą :) Chciałem zobaczyć jak to jest pojeździć benzynką po 4 letniej jeździe dieslem.

Teraz biorę pod uwagę B8 2.0 TDI, bardzo mi się podoba z wyglądu zarówno na zewnątrz jak i w środku. Silniki CR chyba są już lepsze niż w B7 2.0 TDI PD. Chociaż ludzie się różnie wypowiadają na temat ich niezawodności. Miał ktoś z Was doświadczenie z tym silnikiem?

Z drugiej strony myśląc mam na to przeznaczone 33 tysiące wiec nie będzie dużego wyboru w B8. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Damian244 napisał:

Z drugiej strony myśląc mam na to przeznaczone 33 tysiące wiec nie będzie dużego żadnego wyboru w B8. 

 

 

 

W tym pułapie kupisz
a) ulepca składanego z trzech
b) cofnięty licznik z niewiadomo ilu z lekko odświeżonym wnętrzem, czyt. fotel, kiera, gałka i ew jakieś przyciski
c) samochód z wadami, które dadzą Ci w kość

O tym, że to będzie totalny golas, a na wyposażeniu będzie kierownica i koła nie wspomnę.

2.0TDI CR z początku produkcji nie są jakoś specjalnie mało awaryjne. Nadal jest problem z pompą olejową i wycierającym się wałkiem (imbusem), czego skutkiem może być zatarcie silnika. Nadal mamy tam dwumasy, które padają (a o Multitronicu nie wspomnę).

Jak nie masz parcia na nowszą budę, to rozważ B7. Silnik dobry, odpowiednio serwisowany nie może okazać się wtopą.

Edytowane przez JawoR36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak 2.0 CR to tylko po lifcie, przed jeszcze działy się cyrki, ale budżet musisz miec x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tobias napisał:

jak 2.0 CR to tylko po lifcie, przed jeszcze działy się cyrki, ale budżet musisz miec x2

czyt. Lift, czyli po 2012, gdzie to wpadli w końcu na pomysł poprawienia pompy itd. Dlatego też, na początku rozglądałem się za przed FL, z czasem postanowiłem jednak dołożyć, by nie kupić czegoś, co może sprawiać problemy "wieku dziecięcego". gdzie ten ów wiek dziecięcy trwał latami ?

Edytowane przez JawoR36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, JawoR36 napisał:

czyt. Lift, czyli po 2012, gdzie to wpadli w końcu na pomysł poprawienia pompy itd. Dlatego też, na początku rozglądałem się za przed FL, z czasem postanowiłem jednak dołożyć, by nie kupić czegoś, co może sprawiać problemy "wieku dziecięcego". gdzie ten ów wiek dziecięcy trwał latami ?

dokładnie :) no i polift juz grill o wiele ładniejszy, ten przed to niczym z b7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli B8 w tych pieniądzach można sobie wybić z głowy. Lepiej kogoś popytać jak to z tym jest niż później dokładać grube tysiące żeby to chciało jeździć.

Dziwi mnie to bo jak przeglądam ogłoszenia typu w kwotach 31 k, 32 k, czy 33 k to są takie nawet w skórze, ksenonem z przebiegiem, uwaga poniżej " 200k " :D

Pewnie to jakieś rozbitki, chociaż piszą ze śmiało można sprawdzać miernikiem :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz wydać 33k za nie wiadomo co to zrób wpłatę własną a resztę na raty i weź sobie nowe ;)

Jeżeli jeździsz po mieście to odpuść Diesla, zaoszczędzisz w Krakowie większego smoga + silnik nie będzie się męczył ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Damian244 napisał:

Czyli zostaje poszukiwanie B7 1.8T :)

Ale tu też nie będzie łatwo kupić coś "fajnego". Za ten pułap cenowy trzeba by wymagać Quattro i coś więcej niż xenonu, a przed chwilą sprawdziłem całego OLX pod tym kątem i nie ma nic bogato wyposażonego, nic totalnie, a jak są to golaski pod 30k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Damian244 napisał:

Czyli zostaje poszukiwanie B7 1.8T :)

A B6 1.8 T nie będzie ? Za te pieniądze znajdziesz dobrze wypasioną a czym się od B7 różni? Pewnie Tylko znaczkiem " B " :D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam B7 z 2006 roku . Jeżdżę nią już ponad dwa lata i moj wkład własny od kiedy go mam  to tylko i wyłącznie filtry i olej a dałem za niego 7500 euro  mój kumpel rok puzniej za nie dużo wieksze pieniądze chyba 8300 euro kupił B8 z 2009r nacieszył się 3 miesiące i ukręcił wał który porusza tłokami . Naprawa  wymiana silnika koszty przekraczające 10 tys zł tak więc nie polecam B8 w tym przedziale budżetu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JawoR36 napisał:

W tym pułapie kupisz
a) ulepca składanego z trzech
b) cofnięty licznik z niewiadomo ilu z lekko odświeżonym wnętrzem, czyt. fotel, kiera, gałka i ew jakieś przyciski
c) samochód z wadami, które dadzą Ci w kość

O tym, że to będzie totalny golas, a na wyposażeniu będzie kierownica i koła nie wspomnę.

2.0TDI CR z początku produkcji nie są jakoś specjalnie mało awaryjne. Nadal jest problem z pompą olejową i wycierającym się wałkiem (imbusem), czego skutkiem może być zatarcie silnika. Nadal mamy tam dwumasy, które padają (a o Multitronicu nie wspomnę).

Znowu niepotrzebnie bredzisz.

1 godzinę temu, tobias napisał:

jak 2.0 CR to tylko po lifcie, przed jeszcze działy się cyrki, ale budżet musisz miec x2

Może jeszcze dodatkowe x2 i jakieś RS6 ? ?

1 godzinę temu, tobias napisał:

dokładnie :) no i polift juz grill o wiele ładniejszy, ten przed to niczym z b7

Dla mnie grill w B8 FL jest brzydszy.

1 godzinę temu, Damian244 napisał:

Rozumiem, czyli B8 w tych pieniądzach można sobie wybić z głowy. Lepiej kogoś popytać jak to z tym jest niż później dokładać grube tysiące żeby to chciało jeździć.

Dziwi mnie to bo jak przeglądam ogłoszenia typu w kwotach 31 k, 32 k, czy 33 k to są takie nawet w skórze, ksenonem z przebiegiem, uwaga poniżej " 200k " :D

Pewnie to jakieś rozbitki, chociaż piszą ze śmiało można sprawdzać miernikiem :D

 

Źle rozumiesz. Można przebierać w B8 do 33-35 tyś. zł. ( jeżeli mówimy o Avant 2.0TDi FWD z podstawowym wyposażeniem ( nie "golasem" ) i przebiegiem 200.000km +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam na bieżąco od kilku miesięcy ogłoszenia na OLX, Allegro itp. ale niestety nic konkretnego nie można znaleźć... Może zna ktoś z Was kogoś z Krakowa lub okolic co zajmuje się sprowadzaniem auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie na temat, ale czy silniki CR ze stajni VW tj 2.0 110km i 1.6 105km też mają te wady jak w tych przedlifotwych b8?
Ja bym w tym budżecie szukał Passata (2010-11) albo Seata Exeo, możesz dostać z 2013 roku z silnikiem 2.0 tdi np 143 lub 170 koni, nie wiem czy te Exeo 2012-2013 mają poprawione silniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...