Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[90KM 96r.] Co to jest za część? Pomoc przy diagnozie i wymianie.


Mike921

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Nie jestem mistrzem mechaniki, wiem mniej niż więcej z czym to się je i mam pewien problem. Proszę o pomoc. 

Ostatnio auto przy obrotach koło 2k i wyżej zaczyna dość mocno kopcić na niebiesko. Czyli gdzieś dostaje się olej. Zajrzałem pod maskę i przyczynę znalazłem, ale za żadne skarby nie wiem co to jest? I czy wymiana tego elementu to jedynie odkręcenie śrub, wymiana jakiejś uszczelki i nowy element? 

Widać na zdjęciu jak olej brudzi tłumik początkowy (tak myślę, że to tłumik początkowy, ale napewno to układ powietrza xD). Ogólnie zamysł jest taki, że kupić ten element, pewnie są tam jakieś metalowe uszczelki i wymienić to samemu. Dlatego ponawiam pytanie, co to jest i czy wymiana jest bardzo skomplikowana? 

Jeśli trzeba więcej zdjęć to mam bez problemu. 

2 — kopia.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foto przedstawia zawór EGR ale jak widać on jest chyba zaślepiony ..przynajmniej wężyk idący do niego jest zaślepiony 

Dymienie na niebiesko to ie jest wina tego zaworu Moim zdaniem skoro tam masz wyciek oleju to dostaje Ci sie olej do układu dolotowego tylko z czego puszcza turbo? albo odma na pokrywie zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OLIVER napisał:

Foto przedstawia zawór EGR ale jak widać on jest chyba zaślepiony ..przynajmniej wężyk idący do niego jest zaślepiony 

Dymienie na niebiesko to ie jest wina tego zaworu Moim zdaniem skoro tam masz wyciek oleju to dostaje Ci sie olej do układu dolotowego tylko z czego puszcza turbo? albo odma na pokrywie zaworów?

Dzięki za info. Teraz wydaje się to oczywiste. Myślisz, że w takim wypadku wymienić ten zawór odmy? Nie jest to drogie a może on puszcza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mike921 napisał:

Dzięki za info. Teraz wydaje się to oczywiste. Myślisz, że w takim wypadku wymienić ten zawór odmy? Nie jest to drogie a może on puszcza? 

A jak z ubytkiem oleju ? Zawór odmy możesz spróbować wymienić a co do wycieku oleju to  ja bym założył pełną uszczelkę (zaślepkę )z grubego kringielitu  między EGR a kol. dolotowy po to by zlikwidować wyciek ,a przy okazji sprawdź sobie czy masz zaślepione (zaślepka metalowa ) między EGR a tą rurką metalową która idzie do niego . Czasami może być zaślepka między kol. wydechowym a rurką . Zależy kto gdzie zaślepia ...Jak jest wogule . A ta plecionka zabrudzona to Tłumik drgań 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, OLIVER napisał:

A jak z ubytkiem oleju ? Zawór odmy możesz spróbować wymienić a co do wycieku oleju to  ja bym założył pełną uszczelkę (zaślepkę )z grubego kringielitu  między EGR a kol. dolotowy po to by zlikwidować wyciek ,a przy okazji sprawdź sobie czy masz zaślepione (zaślepka metalowa ) między EGR a tą rurką metalową która idzie do niego . Czasami może być zaślepka między kol. wydechowym a rurką . Zależy kto gdzie zaślepia ...Jak jest wogule . A ta plecionka zabrudzona to Tłumik drgań 

Oleju ubwa różnie. Ja mam ten problem, że są tygodnie gdzie robię w ciągu 5 dni 30km... Jeśli takich tygodni trafi się więcej to muszę raz na 4-5 miesięcy litr dolać. EGR jest zaślepiony na tym wężyku, który ma do niego dochodzić, na zdjęciu to widać. Jak działa ta zaślepka o której mówisz? Kupię ten zawór odmy na dniach bo to groszę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie określa się zużycia oleju przez silnik Robisz np.1000 -2000 km i sprawdzasz i dolewasz w miarę potrzeby a od wymiany do wymiany  (10 000 km ) sumujesz dolewki i wiesz ile Ci pobiera ..Jesli to jest 1L to nie ma niepokoju to norma a jeśli więcej to można szukać przyczyny. Z tego co piszesz to Ci bierze sporo   ... Ta zaślepka ( metalowa ) co piszę wyzej  ma na zadanie blokowanie  spalin do kolektora ssącego by go nie zamulić sadzą ,gdyby EGR przepuszczał  Zobaczysz po wymianie zaw. odmy czy coś się poprawi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2018 o 08:19, OLIVER napisał:

Tak nie określa się zużycia oleju przez silnik Robisz np.1000 -2000 km i sprawdzasz i dolewasz w miarę potrzeby a od wymiany do wymiany  (10 000 km ) sumujesz dolewki i wiesz ile Ci pobiera ..Jesli to jest 1L to nie ma niepokoju to norma a jeśli więcej to można szukać przyczyny. Z tego co piszesz to Ci bierze sporo   ... Ta zaślepka ( metalowa ) co piszę wyzej  ma na zadanie blokowanie  spalin do kolektora ssącego by go nie zamulić sadzą ,gdyby EGR przepuszczał  Zobaczysz po wymianie zaw. odmy czy coś się poprawi ...

Rzucę na to wszystko okiem, w tej chwili zajmę się tym separatorem bo zauważyłem, że na wyjściu w stronę turbo (tzn. tym idącym do Ciebie jeśli stoisz przed autem) jest sporo oleju na samym separatorze i początku węża. A, że zamiennik kupię za kilka zł - czytałem, że zamienniki są w miarę ok. To będzie to pierwszy temat. Potem chyba zdejmę EGR i go wyczyszczę. To może załatwi temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...