Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Dymienie po odpaleniu


Vipp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki śmierdzący problem z moją A4.. Wygląda następująco tak że po uruchomieniu silnika przez ok 5min silnik niemiłosiernie kopci z rury.. Później po 5 min wszystko jest ładnie i mozna deptac i puści przy tym tylko lekko czarny dymek, standardowo jak na diesla myślę. Mam filmik który postaram się zamieścić ponieważ każdy będzie inaczej interpretował kolor dymu. 

Tutaj podgląd na pompowtryski, co mam jeszcze sprawdzić? 

https://m.fotosik.pl/zdjecie/f6b0770869c36985

Film 

https://vimeo.com/276709675

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, piotrsob1 napisał:

Film nie działa ....

Już powinien działać teraz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwny objaw,  dymi zaraz po odpaleniu, na chwilę przestaje i znowu zaczyna ...

Tak jakby za początkowe dymienie odpowiadały uszczelniacze zaworowe, a później zaczynało dymić przez np. puszczająca olej turbinę ......:decayed:

Żeby sprawdzić moją teorię, po nocnym postoju odłącz od EGR-a rurkę idącą od kolektora wydechowego ( zatkaj też szmatami końcówki wydechu ) i nagraj co się z niej będzie wydobywać po odpaleniu motorówki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo jest nowe, znaczy regenerowane ale czasami odpali ładnie i nie kopci w taki sposób. Już czuję chwilę po odpaleniu że będzie za mną dym bo delikatnie co jakiś czas silnik drga ale pracuje równo i odpala ładnie. Jak tych drgań nie ma to nie kopci i jest wszystko ładnie więc dziwne.. Wymieniłem czujnik temperatury ponieważ był uszkodzony ale nic to nie pomogło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie jest to kolor niebieski tego dymu, wiec gdzies ci zjada olej.

stawiam na uszczelniacze zaworowe, ale moze to byc i turbina.

 

Zobacz, po zdjęciu przewodów od intercoolera czy nie masz tam duuuzo oleju i daj znac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vipp napisał:

Turbo jest nowe, znaczy regenerowane ale czasami odpali ładnie i nie kopci w taki sposób. Już czuję chwilę po odpaleniu że będzie za mną dym bo delikatnie co jakiś czas silnik drga ale pracuje równo i odpala ładnie. Jak tych drgań nie ma to nie kopci i jest wszystko ładnie więc dziwne.. Wymieniłem czujnik temperatury ponieważ był uszkodzony ale nic to nie pomogło. 

Zaproponowałem Ci rozpoczęcie metodycznego sprawdzania potencjalnych przyczyn , ale widzę że dalej wolisz zgadywać przyczynę :whistling::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgaduje, po prostu jutro po pracy będę sprawdzał, dzisiaj mamy niedzielę więc nic nie zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK :D

Jak to dymienie jest powiązane z drganiami silnika po odpaleniu , to raczej powinno być to widać po korekcjach pompowtrysków.

Zrób loga grup 013,018 i 023 od momentu odpalania do chwili gdy przestanie dymić :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tak przydymiał jak turbo padło ,zwlaszcza na zimnym przy pierwszym uruchomieniu , potem jak juz byl ciepły to nic.  Turbo po regeneracji i testuje , ale dymka juz niema. 

potem czasem nie leci siwy dym? płynu Ci nieubywa ( moze chłodniczka spalin nieszczelna ) 

Edytowane przez szalonyharry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyny wszystkie trzymają stan, u mnie turbo też po regeneracji, przejechane może 15tys.. Jutro robię te logi, nie było kiedy bo o 5 rano do roboty a tylko po nocy to się dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się zrobić logi, mam nadzieję ze wyszły ponieważ pierwszy raz .. jeśli nie to trudno będę poprawiał do skutku .

 

http://vaglogger.apphb.com/log/5b3b54fdcead170974cb47a8  013

 

http://vaglogger.apphb.com/log/5b3b55c3cead170974cb47a9    018

 

http://vaglogger.apphb.com/log/5b3b55f8cead170974cb47aa     023

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

013 i 018 OK.

023 wygląda dziwnie, wszystkie bipy oprócz czwartej pompki mocno na plusie , pierwsza i druga praktycznie na granicy dopuszczalnych wartości w tym silniku.

Czy te logi robiłeś zaraz po odpaleniu, w momencie gdy smrodzi ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taak, na zimnym motorze i zaraz po odpaleniu, dymił tak jak zwykle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eusathink:

Weź no może nakręć jakiś filmik jak to wygląda z tym dymieniem i jak pracuje wtedy motorówka , następnie wrzuć go na YT i daj linka .

Może filmidło nas na coś nakieruję ,  bo mi już się pomysły kończą :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor pracuje ładnie, normalnie jak zawsze, pojawiają się tylko drgania czasami ale obroty stoją równo, serio nie ma co nagrywać bo problemem jest tylko dym z rury i to też nie zawsze, czasami są takie poranki że puści tylko małego bąka a czasami tak jak na filmie wyżej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może spróbuj zatankowac inne paliwo? np z jakiejs innej stacji . ( może głupie , ale wykluczysz jedna opcje ) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę spróbować w sumie bo zawsze na jednej i tej samej, kiedyś tak było tylko że silnik dostawał naprawdę mocnych drgawek, aż buda się bujała, dolałem stp do paliwa i problem ustał do dziś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...