Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Krzywo idzie wał napędowy po swapie skrzyni


MemberA4

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy spotkał się ktoś z takim zjawiskiem krzywo idącego wału napędowego. Chodzi o brak osiowości pomiędzy jedną częścią a drugą wału

Po zmianie calego napędu od B7 2.0Tdi dopiero teraz zauważyłem ze wał napędowy od podpory w stronę skrzyni lekko ucieka w lewo nie wspominajac że przednia jego części jest sporo mniejszej średnicy od drugiej. Fakt faktem nic złego się nie dzieje ale według mnie wał powinien być w osi bez żadnych odchyłek.

Zacząłem więc dumać czy da się to jakoś naprostować to wyszło że tak musi być bo nigdzie nie ma możliwości skorygowania tej krzywizny i jedyna przyczyną  jest skrzynia ktora idzie bliżej lewej strony auta niż skrzynia oryginalna od 1.9quattro

Czy ma ktoś możliwość sprawdzenia w A4 B7 BRD quattro czy wał powinien iść prosto?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jak zaglądałem pod auto mam wrażenie że skrzynia nie jest na środku tylko bardziej w lewo i do podpory wał nie idzie prosto  z tym ze ja mam 3.0 tdi tipa, byc może tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację.

Ja dzisiaj zagłębiłem temat z tym problemem i niestety to wszystko jest spowodowane podporą wału, jak się okazuje maja różne przesunięcie osi łożyska. Porównałem podporę na wale który miałem poprzednio ze skrzynia GBC czyli z nr 8E0521101N  i okazuje się że oś łożyska na tej podporze jest przesunieta w lewo(strona kierowcy) czyli odpowiadało by to "wyprostowaniu" osi tego wału co mam teraz a na tym wale z nr 8E0521101T oś jest przesunięta w prawo(strona pasażera) i dla tego wał załamuje się na niej. Róznica jest ok 1cm i dlatego tak bardzo widać załamanie wału na podporze nawet mój szwagier dojrzał że w tunelu podpora wału jest bliżej strony pasażera

Na pierwszym zdjęciu jest podpora wału 8E0521101T a na drugim zdjęciu jest podpora wału 8E0521101N

różnicę widac gołym okiem :)

85b435206b687b53med.jpg

efd2dd33a6b1c93bmed.jpg

b7b6ef1fba8d157emed.jpg

f765be8022a824damed.jpg

Nie wiem czemu są róznice w podporach....może ma to związek z różnymi grubościami dwóch połowek wału....  jak zamontuje podporę z przesunieciem osi wał powinien iść już prosto :)

Zastanawiam się również nad zamontowaniem wału 8E0521101D bo został on zastapiony w 2007 roku tym co mam z końcówką "T"

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem podporę i naprawdę efekt "wyprostowania" wału jest pozytywny. Tak jak przypuszczałem roznica jest 1cm. Teraz wał idzie w prostej lini od skrzyni do dyfra. 

8641285cf511b4b2med.jpg

Dla porównania przed wymianą stara podpora oryginalna a u dołu przykręcony zamiennik Akkussan Transpart?

acb39d3317592b17med.jpg

Dla zainteresowanych napiszę że znalazłem łożysko FAGa które jest w oryginalnej podporze

15e13811b9cb1d7emed.png

 

Natrafiłem również na łożysko FEBI które ma takie same parametry i jest nieco tańsze

Numer tego łożyska to FEB01796

Nie kupujcie łożysk co mają 13mm bo są poprostu za wąskie i nie dochodzą do zabezpieczenia.

 

I jeszcze kilka zdjęć porównujących różnice osiowości podpór ?

8e2edf7021bce9d4med.jpg[/tw]

4b919451e584c004med.jpg

Przyrząd własnej roboty do centrowania wału przy montażu <a href=?">

51a508669cecd3a0med.jpg

51bcd1444fe4ac63med.jpg

U mnie efekt po wymianie to mniejsze wibracje na 4 biegu na 1600obr. i ogólna satysfakcja <a href=?">

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do starej podpory wsadziłes tylko nowe łożysko czy kupowałeś gdzieś całą nową podporę i podmieniałes na  oryginalne łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, siaj napisał:

Do starej podpory wsadziłes tylko nowe łożysko czy kupowałeś gdzieś całą nową podporę i podmieniałes na  oryginalne łożysko?

Całą podporę kupowałem i zamontowałem a łożysko znalazłem dopiero po numerze jak zdemontowalem wał. Teraz wiem jakie kupić na podmiane tego co jest w zamienniku przy następnej wymianie podpory? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu postanowiłeś wymienić łożysko? Kupując nową podporę brałeś raczej zamiennik dedykowany do b7 więc łożysko ktore siedziało powinno pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, siaj napisał:

A czemu postanowiłeś wymienić łożysko? Kupując nową podporę brałeś raczej zamiennik dedykowany do b7 więc łożysko ktore siedziało powinno pasować.

Zamiennik dedykowany jest do B6 i B7 ale jak widać jest różnica w przesunięciu osi łożyska w porównaniu do oryginału i dla tego lepiej jest sprawdzic przed zakupem czy przypadkiem zamiennik nie spowoduje załamanie wału po wymianie podpory jeśli wał idzie prosto. Jesli chodzi o łożysko to nie wiadomo jakiej jakości jest są jedynie na nim oznaczenia i dla tego ludzie zamieniaja bo wystarczy ręką wypchnąć z podpory i można założyć coś jakościowego co przejechalo ponad 10 lat! ?

Rozmiary łożysk tez się różnią, oryginał ma 55x30x15,5 a w zamienniku jest 55x30x15x13 nie jest ono całe tej samej szerokości ta większa bieżnia jest węższa?

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy swapie na quattro też drążyłem temat bo wał sie załamuje na środku auta. Skrzynia, wał, podpora- wszystko z jednego kompletu, oryginał. Nie ma żadnych dolegliwości z tego powodu

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, misiek95 napisał:

U mnie przy swapie na quattro też drążyłem temat bo wał sie załamuje na środku auta. Skrzynia, wał, podpora- wszystko z jednego kompletu, oryginał. Nie ma żadnych dolegliwości z tego powodu

Masz pomysł dlaczego Audi tak to zaprojektowało? Lub czemu ma służyć takie ustawienie wału? Będę robił swap w moim cabrio, i jestem na etapie zbierania klamotów i pozyskiwania wiedzy wszelakiej :a4fan:

Edytowane przez MamDwieDychyNaWache
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, MamDwieDychyNaWache napisał:

Masz pomysł dlaczego Audi tak to zaprojektowało? Lub czemu ma służyć takie ustawienie wału? Będę robił swap w moim cabrio, i jestem na etapie zbierania klamotów i pozyskiwania wiedzy wszelakiej :a4fan:

Różne skrzynie mają różnie umieszczone wyjście wału napędowego. Wszystkie 3 przeguby na wale są homokinetyczne- więc nie powinno mieć to wpływu (w teorii) na wibracje jakiekolwiek w czasie jazdy. A przynajmniej u mnie nie ma- a wał jest wyraźnie przekoszony :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2018 o 15:36, misiek95 napisał:

Różne skrzynie mają różnie umieszczone wyjście wału napędowego.  

Niby tak ale skrzynia od 1.9 i 2.5 tdi lub 3.0pb jest bliźniacza (typ 01E) i jakoś podpora od 1.9 ma oś otworu bliżej lewej strony i wał idzie prosto a pozostałe bliżej prawej i są wtedy przekoszone.... W dalszych nr VIN w 1.9 quattro występuje juz wał napędowy z końcówką T gdzie u mnie przy skrzyni GYH od 2.0tdi jest on załamany.

To jest wał od 1.9 z końcówką N

IMG_20180813_214518.png

a to jest wał od 2.0tdi 2.5 tdi 3.0 asn i późniejszych 1.9 z końcówką G, D, T .

IMG_20180813_214444.png

Jedyna różnica jaką ja zauważyłem to średnica rury tylnej części wału, może to ma wpływ na różnice w podporach....

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2018 o 15:36, misiek95 napisał:

 A przynajmniej u mnie nie ma- a wał jest wyraźnie przekoszony :)

misiek95 znalazłbyś chwilę żeby wrzucić fotkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, MemberA4 napisał:

misiek95 znalazłbyś chwilę żeby wrzucić fotkę?

Jak będę pod autem to zrobie fotke, ale przy założonym wydechu nie wiem czy będzie widać ten kąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj musiałem wymienić wał bo w moim w którym wymieniłem podporę było lekkie bicie i okazało się że w przedniej części był skrzywiony o 0,06mm

Fakt faktem można było z tym jeździć ale wkurzało mnie dudnienie w aucie przy 80km\h na 5 biegu

Założyłem wał z końcówką D który był zamieniony wałem z końcówką T i krzywizna się pojawiła ponownie ? 

Tak jak misiek95 pisał też się nic nie dzieje przez to ale odzyskałem już wymieniona wcześniej podporę i czeka na późniejszą wymianę bo według mnie przegub centralny przez ta krzywiznę szybciej się zużywa. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...