Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stopniowe wchodzenie na obroty przy rozruchu na zimnym silniku.


dsz25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie sposobu w jaki silnik wchodzi u mnie na obroty przy zimnym rozruchu. Tu wrzucam link do filmiku, gdzie udało mi się nagrać taką sytuację: ROZRUCH

A tak dokładniej to chodzi mi o to, że przy zimnym rozruchu, w momencie odpalenia, silnik nie wchodzi płynnie na obroty na których pozostaje na ssaniu, tylko tak jak na przykład to widać na filmiku coś go przytrzymuje na 8oo RPM, a po chwili dopiero dobija do 1200 RPM. Czasem zdarza się tak, że dochodzi do 800 RPM, potem coś ściąga obroty do 600RPM a na koniec mocno odbija na 1200 RPM. Objaw jest tylko taki. Potem już wszystko działa normalnie. Przy kolejnych odpaleniach wszystko już działa normalnie. Wchodzi na obroty dużo szybciej i plynniej jakby bez żadnego oporu. Z tym odpalaniem to jest różnie czasem - czasem tak jak napisałem, a czasem nic się nie dzieje i normalnie pali. Ale temat dotyczy tylko rozruchu. Pacjent to A4 B7 1.8t BFB w quattro. Jest założony LPG - STAG QBOX PLUS na Barracudach, ale jak chodzi o odpalanie, to przed założeniem LPG takie sytuacje z odpalaniem też się zdarzały. Jeszcze zauważałem, że w zimie objawy przy takim rozruchu szczególnie się nasilały i wydawał dźwięk taki, że czasem aż uszy bolały.

Edytowane przez dsz25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to mam w zime. Jest kilka wątków o tym, ale żaden nie rozwiązał problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że tu nie tylko w zimie i właśnie boję się, że jak przyjdzie zima to sią zaczną wększe problemy.

Tak się zastanawiam właśnie, bo przeglądałem na różnych stronach i z tego co tam ludzie pisali to można by pójśc dwoma drogami: 

1) coś z układem paliwowym - filtr, pompa - podobno niektórym po zmianie filtra paliwa przechodzi

2) coś w okolicach odmy - nieszczelność przewodów, ezektor, zawór jednokierunkowy odmy.

I tak się zastanawiam co może być bardziej prawdopodobne. Z tego zachowania silnika to mam wrażenie jakby w pierwszym momencie nie dostawał tyle paliwa ile trzeba, ale ja nie jestem w tych dziedzinach specjalistą.

 

Edytowane przez dsz25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i ja :) i nie rozwiązałem problemu od roku, ale filtra paliwa nie zmieniałem jeszcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze może cos zasugeruje? Bo na razie trop to pompa oleju i okolice odmy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki związek ma pompa? Ona nie ma związku. Na obroty wskoczy Ci dobrze, ale nie będzie smarowania i ot.

Ja wymieniłem:

 

1)Filtr paliwa na ori - bez zmian

2)Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej ori - bez zmian

3)Zawór odmy ori - bez zmian

Fakt jest jeden, że podczas tej przypadłości ciśnienie paliwa na listwie skacze. Ja stawiam na zaworek odpowietrzenia zbiornika paliwa (ten co cyka). Czasem wyskoczy błąd sporadyczny "Błąd odpwietrzenia układu zbiornika paliwa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak jeszcze przypadkiem znalazłem dziś na forum taki sam wątek. I nawet są filmiki. Podaję niżej link. 

I po dokładnym przeczytaniu tematu zauważyłem, że ktoś miał też podobne objawy i zmienił "przekaźnik pompy paliwa" i że to rozwiązało problem. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2018 o 22:53, dexter90 napisał:

Jaki związek ma pompa? Ona nie ma związku. Na obroty wskoczy Ci dobrze, ale nie będzie smarowania i ot.

Ja wymieniłem:

 

1)Filtr paliwa na ori - bez zmian

2)Zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej ori - bez zmian

3)Zawór odmy ori - bez zmian

Fakt jest jeden, że podczas tej przypadłości ciśnienie paliwa na listwie skacze. Ja stawiam na zaworek odpowietrzenia zbiornika paliwa (ten co cyka). Czasem wyskoczy błąd sporadyczny "Błąd odpwietrzenia układu zbiornika paliwa".

Tylko własnie o to chodzi że od kiedy używam to auto nigdy mi jeszcze nie wysoczył żaden błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik wymieniłem. Bez zmian czasami. Niedługo wymienię odpowietrznik przy filarze i zobaczymy. Pompa oleju to na pewno nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie czujnik temperatury silnika jaki podaje odczyt po odpaleniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem ostatnio filtr paliwa. Wygląda, że miał przelatane ponad 240k. km. Jak do tej pory wygląda, że to o co mi chodziło się uspokoiło. Chodzi mi o to, że przynajmniej jak na razie, to dziwne falowanie obrotami przy rozruchu przeszło. Jest czasem na zimnym rozruchu delikatny chwilowy głośniejszy dźwięk, ale dosłownie nie dłużej niż pół sekundy i wg mnie wynika z tego, że olej musi być dopompowany do łańcucha rozrządu, ale jak na moje ucho to raczej na tyle delikatne, że nie powinno problemu jak na razie stwarzać. Najważniejsze, że teraz przy rozruchu wskazówka obrotomierza idzie dynamicznie do góry i nic nie przytrzymuje obrotów już, bo wczesniej to tak wyglądało jakby coś przy rozruchu dusiło silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem ale co zauwazyelm. Dolalem ostatnio troche oleju bo bylo na rowni z MIN dolalem ze pokazauje polowe i problem chwilo znikl. Po dlugogodzinnej rozmowie z kumplem obstawiamy... calkiem zapchany smok. Gdyz olej jak jest zimny ma bardzo trudno przez niego przejsc i moze to byc wina smarowania poczatkowego. W najblizsza sobote bede czyscil miske wymienie olej i bede obserwowal Bo tak to pali od strzala tylko identycznie jak na filmiku sie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2018 o 10:42, djtaso napisał:

Mam podobny problem ale co zauwazyelm. Dolalem ostatnio troche oleju bo bylo na rowni z MIN dolalem ze pokazauje polowe i problem chwilo znikl. Po dlugogodzinnej rozmowie z kumplem obstawiamy... calkiem zapchany smok. Gdyz olej jak jest zimny ma bardzo trudno przez niego przejsc i moze to byc wina smarowania poczatkowego. W najblizsza sobote bede czyscil miske wymienie olej i bede obserwowal Bo tak to pali od strzala tylko identycznie jak na filmiku sie dzieje

W takim wypadku zapalała by się kontrolka ciśnienia oleju bo to już dość poważny problem ze smarowaniem. Różnica 10stopni dla oleju silnikowego to w zasadzie żadna różnica. Mówimy o temp. + po nocnym postoju. Ja mam oleju zawsze prawie MAX i tu poziom u mnie nie ma wpływu.

Edytowane przez dexter90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu smoka narazie problem znikl od 4 dni efekt ten nie wystepuje wiec moze mialem racje albo przypadek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...