Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tarcze Rotinger GT


porsche19961

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie, szybkie pytanko, ktoś jezdzi na tych tarczach https://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-audi-a4-b5-b6-b7-288mm-i7421640487.html       ?? czy klocki ferodo beda pasowały? I jak sie sprawują? Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, porsche19961 napisał:

Witam panowie, szybkie pytanko, ktoś jezdzi na tych tarczach https://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-audi-a4-b5-b6-b7-288mm-i7421640487.html       ?? czy klocki ferodo beda pasowały? I jak sie sprawują? Pozdrawiam

Osobiście nie mam ale słyszałem sporo pozytywnych opinii żadnej negatywnej. Klocki jak najbardziej ok. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, luki19862121 napisał:

Osobiście nie mam ale słyszałem sporo pozytywnych opinii żadnej negatywnej. Klocki jak najbardziej ok. 

Wlasnie nie wiem czy takie wentylowane brac? czy zwykle pelne od zimmermana? ktore beda lepsze kolego, jak sadzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, porsche19961 napisał:

Wlasnie nie wiem czy takie wentylowane brac? czy zwykle pelne od zimmermana? ktore beda lepsze kolego, jak sadzisz?

Wentylowane na przód pełne tył nie da się wsadzić pełnych skoro masz wentylowane i odwrotnie ponieważ grubość tarczy jest inna. Jak masz 288/245 to przód wentylowane tył pełne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nacięcia w tarczach z takim zestawem nie bawił bym się w to bo różnicy wielkiej nie będzie w hamowaniu przy 288/245

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były tematy o tym. Jeżdżę bardzo agresywnie na nich. W a4 mam 312mm z klockami ATE Cermic, drugie w 3 tonowym suvie ktory ma 400 km pod maską i też ogarniają. W porównaniu do serii różnica kolosalna. Lepiej oddychają, reakcja na wciśnięcie hebla natychmiastowa po lekkim nagrzaniu klocka. Dobrze to widać jak się jedzie ze stałą prędkością np. 170 km/h i wciskasz z tą samą siłą hamulec to po 2-3 sekundach auto zaczyna hamować coraz mocniej. Po nagrzaniu lekkim żyletki. Motul 5.1 się gotuje a heble nie :) I porównuję tutaj seria 312mm z z GT rotingera 312mm i w touaregu seria oem tarcze i klocki 350mm z rotingerem GT. W turku są te dodatkowo wysokonawęglane. Różnica jeszcze większa. W tej kategorii cenowej moim zdaniem warto. Te same heble ma jeszcze znajomy w E39 i też ogromna różnica. Tylko, że przy zwykłym klocku porażka. Minimum TRW D-TEC te piecowe, ferodo DS lub ate ceramic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2018 o 17:48, Makale napisał:

Były tematy o tym. Jeżdżę bardzo agresywnie na nich. W a4 mam 312mm z klockami ATE Cermic, drugie w 3 tonowym suvie ktory ma 400 km pod maską i też ogarniają. W porównaniu do serii różnica kolosalna. Lepiej oddychają, reakcja na wciśnięcie hebla natychmiastowa po lekkim nagrzaniu klocka. Dobrze to widać jak się jedzie ze stałą prędkością np. 170 km/h i wciskasz z tą samą siłą hamulec to po 2-3 sekundach auto zaczyna hamować coraz mocniej. Po nagrzaniu lekkim żyletki. Motul 5.1 się gotuje a heble nie :) I porównuję tutaj seria 312mm z z GT rotingera 312mm i w touaregu seria oem tarcze i klocki 350mm z rotingerem GT. W turku są te dodatkowo wysokonawęglane. Różnica jeszcze większa. W tej kategorii cenowej moim zdaniem warto. Te same heble ma jeszcze znajomy w E39 i też ogromna różnica. Tylko, że przy zwykłym klocku porażka. Minimum TRW D-TEC te piecowe, ferodo DS lub ate ceramic.

Założyłem je z ferodo premier jakoś tam supee nie hamują, ale mała roznica jest, płynu nie zmieniałem ma to znaczenie? Nie wiem jaki tam jest i ile ma lat, dodam jak hamuje z 140 to trochę twardnieje pedał i słabiej hamuje, pewnie klocek lipa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Też wziąłem Rotinger GT 345 mm (Jeszcze nie założone).

Rozmawiałem bezpośrednio z producentem.

Bardzo dobry kontakt i profi obsługa.

Szczegółowo poinformowali o sposobie montażu,

doborze odpowiednich (miękkich) klocków.

Warto też kupić przewody w stalowym oplocie (w końcu przewody w B6, B7 mają trochę lat) i zalać układ dobrym płynem.

Przy wymianie ww. zestawu powinna być istotna różnica w hamowaniu. 

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2018 o 11:12, black4 napisał:

 

doborze odpowiednich (miękkich) klocków.

A które to są ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, black4 napisał:

Np. Hella Pagid

Pozdrawiam

A które są twarde ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też gadają, żeby nie brać klocków z ceramiką a według mnie to najlepsze połączenie np. ATE Ceramic tylko fakt, że muszą się lekko nagrzać, żeby dobrze hamowało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Makale napisał:

Też gadają, żeby nie brać klocków z ceramiką a według mnie to najlepsze połączenie np. ATE Ceramic tylko fakt, że muszą się lekko nagrzać, żeby dobrze hamowało.

dołłoż pare złotych i wrzuc sobie FDSP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam wrzucone na tył 300 mm rotinger GT na ceramicznych klockach i uważam że komplet sprawuje się rewelacyjnie tak jak z przodu!!! Ta sama para, mało znane nie tak jak zimmermany ale o wiele tańsze. Bardzo polecam, różnica znacząca w hamowaniu. Obsługa w sklepie profesjonalna. 10/10. 

IMG_20190420_124047.jpg

IMG_20190420_155947.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎02‎.‎07‎.‎2018 o 17:48, Makale napisał:

Były tematy o tym. Jeżdżę bardzo agresywnie na nich. W a4 mam 312mm z klockami ATE Cermic, drugie w 3 tonowym suvie ktory ma 400 km pod maską i też ogarniają. W porównaniu do serii różnica kolosalna. Lepiej oddychają, reakcja na wciśnięcie hebla natychmiastowa po lekkim nagrzaniu klocka. Dobrze to widać jak się jedzie ze stałą prędkością np. 170 km/h i wciskasz z tą samą siłą hamulec to po 2-3 sekundach auto zaczyna hamować coraz mocniej. Po nagrzaniu lekkim żyletki. Motul 5.1 się gotuje a heble nie :) I porównuję tutaj seria 312mm z z GT rotingera 312mm i w touaregu seria oem tarcze i klocki 350mm z rotingerem GT. W turku są te dodatkowo wysokonawęglane. Różnica jeszcze większa. W tej kategorii cenowej moim zdaniem warto. Te same heble ma jeszcze znajomy w E39 i też ogromna różnica. Tylko, że przy zwykłym klocku porażka. Minimum TRW D-TEC te piecowe, ferodo DS lub ate ceramic.

No to się teraz zdziwisz ponieważ ate ceramic różnią się od zwykłych tym ze nie pylą. Hamują tak samo. No Ci powiem że masz skill żeby zagotować płyn hamulcowy. Bulgotał w zbiorniczku? Myślę że przy 300 stopniach zbiorniczek już by się stopił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2019 o 18:26, Wandej napisał:

No to się teraz zdziwisz ponieważ ate ceramic różnią się od zwykłych tym ze nie pylą. Hamują tak samo. No Ci powiem że masz skill żeby zagotować płyn hamulcowy. Bulgotał w zbiorniczku? Myślę że przy 300 stopniach zbiorniczek już by się stopił

dodatkowo w instrukcji ate ceramic i jurid white jest napisane że klocków z serii white nie stosuję się ich z tarczami nawiercanymi nacinanymi oraz ze zużytymi

Edytowane przez wyzyk83
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie ceramiki dobrać do tych rottingerów nawiercanych i nacinanych by wszystko było zrobione tak jak trzeba ? 

Drugie pytanie jakie mam to jaki jest najlepszy płyn hamulcowy? Ponoć MOTUL RACING BRAKE FLUID RBF600 DOT 4 jest bardzo dobrym wyborem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały czas piszą, że klocków ceramicznych nie powinno się używać z nawiercanymi/nacinanymi tarczami (nawet powyżej)

płyn zwykły ate typ200 z tego co pamiętam jest jeszcze jakaś wersja blue niby lepsza?
 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, 3r4 napisał:

cały czas piszą, że klocków ceramicznych nie powinno się używać z nawiercanymi/nacinanymi tarczami (nawet powyżej)
 

Tak tak, ale jednak ktoś używał i chwalił sobie dlatego dopytuje.   Z tego co przejrzałem to wybrałbym   TRW DTEC COTEC - maja zredukowane pylenie, mogą być stosowane z tarczami nawiercanymi i nacinanymi, są ze stykiem zużycia i z tego co się orientuję to mają podkładki antywibracyjne więc chyba nic więcej nie trzeba? Co sądzicie?

 

Edytowane przez Synthol
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam 

TRW Cotec są polecane przez producentów perforowanych i nacinanych tarcz,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...