Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Na zimnym silniku nierówna praca. Jest tu jakis dobry diagnosta?


qenik

Rekomendowane odpowiedzi

Po odpaleniu auta dopóki się nie nagrzeje telepie silnikiem na "P" (skrzynia multitronic). W momencie gdy temperatura wskoczy powyżej 60*C drgania ustają. Czy to pompowtryski? 

Zarzucam zdjęcie z VCDS'a na ciepłym silniku. (na zimnym wskazania są podobne) 

https://zapodaj.net/44043d56f8469.jpg.html

Bloku 18 nie robiłem bo wszędzie pokazuje 0. W momencie gdy puszczę gaz na ułamek sekundy wyskakują 4 a następnie 128. Wyczytałem że to jest nieprawidłowa wartość i że powinno być ciągle 4. 

Jak oceniacie po tym zdjęciu z VCDS'a pompowtryski bo wedlug programu wartości są w normie. 

Czy ta wartość 128 może być przyczyną telepania na zimnym silniku? 

Zdjemowalem pokrywę, czyscilem styki i podgiałem, jednak nic to nie dało. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inni, ale ja nie mogę zdjęcia zobaczyć - coś nie tak z linkiem - ciężko zatem coś powiedzieć o parametrach pompek. 

 

Pozdrawiam, 
Darek 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi normalnie działa. Inny hosting. 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/de8c026e106e9223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś coś?

Chciałbym wyeliminować ten problem bo denerwuje mnie jak odpalę auto i telepie jakby Parkinsona mialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry są w porządku . Piszesz ze na zimnym są podobne wrzuć zaraz po dopaleniu. Historia usterki ? Stało się to po jakiejś naprawie? Jaka jest masa powietrza na biegu jałowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Tunio napisał:

Parametry są w porządku . Piszesz ze na zimnym są podobne wrzuć zaraz po dopaleniu. Historia usterki ? Stało się to po jakiejś naprawie? Jaka jest masa powietrza na biegu jałowym ?

Niedawno kupiłem ten samochód jeszcze za bardzo nic o nim nie wiem.

Poprzedni właściciel wsadził pompę olejowa od 1.9tdi, zmieniał pompowtryski na używki, zmieniał turbo. Mówił że też nie wie dlaczego telepie. Może nie są wyregulowane? Koszt 400zl warto to zrobić?

Jak sprawdzić masę powietrza? Później wstawię logi na zimnym.

 

..i co z tym blokiem 18

 

Edytowane przez qenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

15 godzin temu, Tunio napisał:

Parametry są w porządku . Piszesz ze na zimnym są podobne wrzuć zaraz po dopaleniu. Historia usterki ? Stało się to po jakiejś naprawie? J

Ok zrobiłem logi na zimnym i na rozgrzanym 3000 obrotów.

IMG_20180714_105514.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie jestescie moja ostatnią nadzieją. Powiedzcie czy ma to sens bo u mnie nie ma mechanika normalnego. Każdy chce regenerować pompowtryski, a nawet nie sprawdzą czy to na pewno one są winne. Mówią, że to nie pompa tandemowa. Nie jestem diagnostą, ani mechanikiem ale z tego co wyczytałem to moje pompowtryski są w świetnej kondycji według tego co komputer pokazuje.  

znalazłem coś takiego.

"BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej"

 

U mnie dawki blok 13 czyli korekcje dawek paliwa są wręcz idealne , nie zgadza się czas otwarcia elektrozaworu CZYLI jest zbyt krotki czas otwarcia na zimnym silniku. W sumie to by się zgadzało, bo wszystko jest na minusie, a więc jest zbyt mało paliwa w ktorymś pompowtrysku dlatego silnik pracuje nierówno z powodu zbyt niskiego cisnienia z pompy. Jak sądzicie... ma to sens?  Jestem laikiem ale moim zdaniem sens to ma większy niż regeneracja dobrych pompowtrysków - przeciez komputer by nie kłamał ??


Blok 13 pokazuje niemaże idealne dawki a minusy bipow sie zmniejszaja dlatego przestaje telepac (na rozgrzanym przy 3000obr parametry są jeszcze lepsze - dwa są wrecz idealne) skoro zakres to   -2,8mg do +2,8mg a idealna wartosc to 0 , jak zregeneruje pompowtryski może być przecież gorzej...

 

Zostaje jeszcze kwestia bloku 18... Dlaczego jak puszczę gaz to wskakują 128? ma to jakiś związek z pompą tandemową??

 

 

 

 

 

Edytowane przez qenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

128 to normalna wartość przy puszczaniu gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takimi zrzutami auta nie zdiagnozujesz, porob logi na zimnym, zaraz po odpaleniu i potem na rozgrzanyn (tak po minucie) - kanal 013+018+023, do tego osobny log z kanalu 004, oraz mozesz wrzucic basic settings grupy 003 zeby zobaczyc czy egr dziala prawidlowo...

BIPy w twoim aucie są jeszcze jak na 2.0 OK... Alarm to cos w okolicach +-100. Inaczej jak w 1.9 bo tam juz +- 60 jest dużą odchyłką

No i dla ogólnej oceny jak chcesz, to dynamicznie 003+011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrobię to kupię używkę pompy tandemowej Boscha i wrzucę zobaczę co się będzie działo.  Może akurat to jest to i na zimnym za niskie ciśnienie paliwa podaje.

Jeżeli dalej będzie telepać to pójdą pompowtryski. Warto kupić używane z gwarancją rozruchową?

 

W ogóle pompki trzeba zmieniać kompletem czy można jakoś wykryć tego zepsutego i tylko jego podmienić? Jak coś to wtedy zrobię dokładne logi.

Edytowane przez qenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejście masz bez sensu... Przecież ciśnienie na tandemie można zmierzyć i go wykluczyć, druga sprawa po logach byłoby widać co z korekcjami, może kąt synchro masz za bardzo na minus i ustawienie na +1 zmniejszylo by telepanie...

I zanim zmienisz pompki to moze warto najpierw w tych zrobic oringi, tylko zgodnie ze sztuką i ustawic na 180...

Z drugiej strony, jak masz za dużo $$$ to się baw w podmiany, tylko się nie zdziw jak nic to nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy bardzo podobne do moich. U kolesia po wymianie tandemu spadły bipy. 

Na 1.500rpm 3.5 bar

A na jałowym jakie ciśnienie musi być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrsob1 robił kiedyś pomiary i wyszło mu tak:

  • 880 obr/min - 3,5 Barów
  • 1500 obr/min - 6,0 Barów
  • 2000 obr/min - 7,0 Barów
  • 3000 obr/min - 8,0 Barów
  • 4000 obr/min - 9,0 Barów

To 3,5 bar to jest minimum, zdrowa pompa daje więcej jak widać z przedstawionych przez Piotra pomiarów...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kamil-vag napisał:

@piotrsob1 robił kiedyś pomiary i wyszło mu tak:

  • 880 obr/min - 3,5 Barów
  • 1500 obr/min - 6,0 Barów
  • 2000 obr/min - 7,0 Barów
  • 3000 obr/min - 8,0 Barów
  • 4000 obr/min - 9,0 Barów

To 3,5 bar to jest minimum, zdrowa pompa daje więcej jak widać z przedstawionych przez Piotra pomiarów...

Dzięki. Na pewno się przyda bo u mnie tacy mechanicy, że wszystko trzeba im mówić i samemu dochodzić bo inaczej portfel się bardzo odchudza. Kiedyś w 1.8T robiłem remont silnika a po remoncie się okazało że turbina piła olej a silnik był dobry. 

 

Po niedzieli zmierzę u kogoś ciśnienie i zobaczymy co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych.

 

Rozrząd był źle ustawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.07.2018 o 12:31, kamil-vag napisał:

może kąt synchro masz za bardzo na minus i ustawienie na +1 zmniejszylo by telepanie...

Pisałem o tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...