Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie o A4 B9 2.0 TFSI 150 KM


taurus

Rekomendowane odpowiedzi

Korzystając z przerwy pomiędzy wyjazdami w pracy w końcu udało mi się umówić do serwisu. Reklamowałem skrzypiący fotel oraz wspomniany problem z szarpaniem w skrzyni biegów. Odnośnie serwisu to po raz kolejny wybrałem salon w którym brałem auto czyli Krotoski-Cichy. Zacznijmy może od fotela: pokazałem opiekunowi klienta film który już wrzucałem w tym wątku oraz odtworzyliśmy skrzypienie na miejscu za pomocą nacisku dłoni. Po około pięciu godzinach dostałem informacje że usterka została usunięta poprzez rozebranie fotela i przesmarowanie stelaża. Rzeczywiście w drodze do domu niepokojących odgłosów nie słyszałem natomiast już następnego dnia problem powrócił - podsumowując świetna robota wykonana przez serwis!!! Przejdźmy jednak do sprawy ważniejszej a mianowicie skrzyni biegów. Podczas przyjęcia auta zostało wydelegowanych do jazdy testowej dwóch pracowników: serwisant i prawdopodobnie ktoś do którego wszyscy mówią szefie ale nie wiadomo co tak właściwie robi. Proponowałem aby któryś z nich usiadł za kierownicą i sam doznał luksusu zmiany biegów ale podziękowali - szkoda bo najbardziej odczuwalne jest to na kole kierownicy i pedałach. Całe szczęście szarpanie jest czasem na tyle silnie że serwisant stwierdził iż rzeczywiście jest to odczuwalne nawet dla niego!! Przyznam że mi ulżyło iż nie jest to tylko moja paranoja. Samochód poszedł na warsztat a Panowie magicy mieli coś zaradzić. Po pięciu godzinach dowiedziałem się tylko tyle iż przejechali się nowym samochodem z tym samym silnikiem który mają akurat na stanie i występuje ten sam objaw co oznacza iż: "NIE JEST TO USTERKA TYLKO CECHA". No kur... jego mać samochód za 174k praktycznie nie potrafi się płynnie zatrzymać bez szarpania a oni na to że ten typ tak ma - premium pełną gębą. Zapytałem się więc co dalej zamierzają robić w temacie na co dostałem odpowiedź że nic bo to cecha a nie problem! W sumie to nie wiem co dalej mi pozostaje ale jedyne co mnie pociesza to fakt że samochód jest w leasingu i go prędzej czy później oddam. Narazie planuje pojechać do innego serwisu a by mieć na papierze ekspertyzę z innego źródła. Później zapewne napiszę do leasingodawcy czyli VW Bank Polska i importera. Jeżeli oczywiście każdy się wyprze a napewno tak będzie to poświęcę trochę cennego czasu i zrobię Audi odpowiednią reklamę - w dobie internetu nawet się nie spodziewają jakie to łatwe ?

 

PS: Gdyby ktoś chciał 4 miesięczne Audi w cesji uprzejmie zapraszam do kontaktu ?

PS2: Jeżeli ktoś z was ma jakieś uwagi co jeszcze mógłbym w tej sprawie zrobić to będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Choćbym miał się tym babrać do końca umowy leasingowej to im nie odpuszczę!! 

 

Szerokości!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawa dotyczy drgań podczas zatrzymywania (D2 > D1 tak jakby chciał zgasnąć silnik?) czy też ogólnie nierównomiernej siły podczas lekkiego hamowania? Jeździłem do tej pory z włączonym Start-stop więc nie zauważyłem pierwszego lub przyzwyczaiłem się za bardzo do drgań S.S. W drugim przypadku jest to faktycznie trochę wyczuwalne ale wynikać może z rekuperacji oraz połączenia silnia z kołami podczas lekkiego hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, A5Radek napisał:

Czy sprawa dotyczy drgań podczas zatrzymywania (D2 > D1 tak jakby chciał zgasnąć silnik?) czy też ogólnie nierównomiernej siły podczas lekkiego hamowania? Jeździłem do tej pory z włączonym Start-stop więc nie zauważyłem pierwszego lub przyzwyczaiłem się za bardzo do drgań S.S. W drugim przypadku jest to faktycznie trochę wyczuwalne ale wynikać może z rekuperacji oraz połączenia silnia z kołami podczas lekkiego hamowania?

Generalnie sprawa dotyczy drgań przy redukcji z D2 na D1. Drugą przypadłość też zauważyłem ale rzeczywiście może jest to kwestia rekuperacji więc nawet się o to nie pytałem. Odnośnie mojego problemu to akurat sporo jeżdzę za granicą wypożyczonymi autami i miałem do czynienia z naprawdę wieloma skrzyniami ale nigdy nie uświadczyłem takiego problemu. Domyślam się również że inne marki mogą mieć podobne problemy czy też nawet gorsze ale po prostu nie tego się spodziewałem po samej marce a tym bardziej po podejściu do klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem trochę z wyłączonym Start Stop i faktycznie lekkie drgania występują ale tylko czasem i gdyby nie ten wątek to nie zwróciłbym nawet uwagi. Trzymam kciuki za Twoją walkę, nigdy nie wiadomo skąd ten problem, może się nasili a może rozwiązanie jest w miarę proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie od 6 do 7l/100 km . Przy spokojnej i rownomiernej jeździe do 140 km/h na autostradzie można się zmieścić bliżej 6l/100. W mieście już jest dużo gorzej i wszystko zależy od ciężkości nogi i ilości korków . Spalanie od 9 do nawet 11,5 l/100km . ale tak jak pisałem pedał gazu jest bardzo czuły na ciężką nogę i ma to odzwierciedlenie na spalaniu . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, orkisz napisał:

W trasie od 6 do 7l/100 km . Przy spokojnej i rownomiernej jeździe do 140 km/h na autostradzie można się zmieścić bliżej 6l/100. W mieście już jest dużo gorzej i wszystko zależy od ciężkości nogi i ilości korków . Spalanie od 9 do nawet 11,5 l/100km . ale tak jak pisałem pedał gazu jest bardzo czuły na ciężką nogę i ma to odzwierciedlenie na spalaniu . 

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Generalnie jesteś zadowolony z auta? Mając możliwość ponownego wyboru nie zmieniłbyś na coś innego? 

Przepraszam za takie pytania, ale to moje pierwsze audi i pierwsze za taką $$$, więc jest sporo obaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jestem zadowolony. Jedynie do czego mógłbym się przyczepić to jak na skrzynię DSG jest trochę wolna przy próbie gwałtowniejszego przyspieszania z spokojnej jazdy kiedy chce kogoś wyprzedzić . Z miejsca jak ruszam to nie mam zarzutów . Poza tym reszta jest OK ale dopiero zrobiłem około 3 tys km więc wszystko przede mną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, orkisz napisał:

Jedynie do czego mógłbym się przyczepić to jak na skrzynię DSG jest trochę wolna przy próbie gwałtowniejszego przyspieszania z spokojnej jazdy kiedy chce kogoś wyprzedzić .

Czy porównujesz to do jakiegoś konkretnego samochodu z szybszym automatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, np. do BMW którym jedzilem to tam szybciej skrzynia ogarniała biegi . Oczywiście w Audi nie jest to jakaś tragedia ale troche upierdliwa rzecz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, orkisz napisał:

Tak, np. do BMW którym jedzilem to tam szybciej skrzynia ogarniała biegi . Oczywiście w Audi nie jest to jakaś tragedia ale troche upierdliwa rzecz ?

T o ciekawe bo w audi jest stronic a w BMW tip zf8hp a mówią,że tip wolniejszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tutaj nie chodzi o szybkość zmiany biegów, tylko reakcję skrzyni jeśli chce się gwałtownie ruszyć lub przyspieszyć. Tutaj stronic ma sporego laga i dużo ludzi na to narzeka, ja też uważam to za jej największą wadę i dlatego często używam trybu S. Dobre hydrokinetyki są w tym lepsze. Jeżdziłem np. poprzednim Volvo v60 i tam tego nie było.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, proarnes napisał:

tylko reakcję skrzyni jeśli chce się gwałtownie ruszyć lub przyspieszyć. Tutaj stronic ma sporego laga i dużo ludzi na to narzeka, ja też uważam to za jej największą wadę i dlatego często używam trybu S

To jest celowy zabieg by zmniejszyć emisję spalin przy ruszaniu lub deptaniu, niestety producenci są zmuszani do tego przez nowe normy emisji spalin. Trochę informacji jest o tym w necie. Zapewne modyfikacja oprogramowania załatwiła by sprawę.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/10/2019 at 5:19 PM, orkisz said:

Generalnie jestem zadowolony. Jedynie do czego mógłbym się przyczepić to jak na skrzynię DSG jest trochę wolna przy próbie gwałtowniejszego przyspieszania z spokojnej jazdy kiedy chce kogoś wyprzedzić . Z miejsca jak ruszam to nie mam zarzutów . Poza tym reszta jest OK ale dopiero zrobiłem około 3 tys km więc wszystko przede mną ?

Tryb Sport pomaga zdecydowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe podsumowanie po ok 14.000km i ponad pół roku użytkowania auta z tym silnikiem i skrzynią Stronic. W mieście auto jest bardzo zwinne i chętne do jazdy, z jednym wyjątkiem - na drugim biegu, podczas wolnej jazdy np przez spowalniacze łapie lekkiego laga (trochę później reaguje na gaz).  Na drogach szybkiego ruchu jest już tylko ok, chociaż można pojechać spokojnie 150-170 i jest przyjemnie ale nie jest to demon przyśpieszania. Pali za to na prawdę mało w trasie (5.5 - 7 a pewnie z manualem jeszcze mniej). W mieście dla odmiany jest dużo gorzej, zwłaszcza na krótkich dystansach jest to często 12 - 15 l/100km. Podczas jazdy po Warszawie i obwodnicy jest to 8-9,5l. Średnie spalanie z 14k wg komputera to w moim przypadku 7.4 realnie wg faktur za paliwo 7.65 - w miarę nisko bo połowa to trasy. Do systemu start stop się prawie przyzwyczaiłem -  plus za uruchamianie silnika kiedy w korku pojazd poprzedzający odjeżdża. Co ciekawe te silniki są miękką (bardzo) hybrydą - wewn. koła dojazdowego zamontowany jest dodatkowy akumulator (pewnie litowo jonowy bo bardzo mały) który podobno magazynuje energię podczas hamowania i być może pomaga w start/stop? nie wiem jak to dokładnie działa.

W sumie to auto jest dosyć dynamiczne w mieście i na razie się wstrzymam z modyfikacją ale gdyby ktoś szukał to zaczynają pojawiać się coraz to nowsze oferty tuningu tego silnika:

44TUNING.PL

Chip tuning Audi A5 F5 35 TFSI 2.0 Turbo 150 KM Euro 6d -Temp - sprawdź ile możesz zyskać mocy a ile zaoszczędzić na paliwie. Katalog przyrostu mocy i momentu Audi A5 F5 35 TFSI 2.0 Turbo 150 KM Euro 6d -Temp w...

widziałem też ofertę na boxa. Być może ktoś się skusi. I jeszcze kilka słów o samochodzie, w związku z opinią kolegi St5rlOrd: 

W dniu 3.05.2019 o 14:24, St5rl0rd napisał:

PS: Czytając komentarze dochodzę do wniosku że jak się konfiguruje Audi to albo grubo albo wcale.

Moim zdaniem można skonfigurować te auta bardzo rozsądnie. Sam posiadam raczej skromniejszą konfigurację ale jestem zadowolony. Na przykładzie tego silnika - jest najsłabszą opcją ale daje radę (i wygląda na to że będzie można go modyfikować co może nie ma znaczenia dla nabywców nowych aut ale raczej na rynek wtórny). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam powyższą opinię.

Panowie mam takie dziwne pytanie - dzisiaj zastrzelił mnie nim agent od ubezpieczeń bo już czas na nową polisę. Czy jest możliwe że moje Audi nie ma immobilizera? Pytam bo w aplikacji MyAudi jak wszedłem w zakładkę wyposażenie to np. autoalarm tam jest ale już immo nie ... ??? Może jak jest ten cały system keyless to faktycznie nie ma immobilizera? Dajcie info jak ktoś jest zorientowany ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Grzesiek7912 napisał:

Może jak jest ten cały system keyless to faktycznie nie ma immobilizera?

Skoro kluczyk nie jest wsadzany do kluczyka to po co immo? Teraz są nowocześniejsze zabezpieczenia które ułatwiają kradzież auta ?(na walizkę auto kradną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2020 o 23:19, A5Radek napisał:

Moim zdaniem można skonfigurować te auta bardzo rozsądnie.

W pełni się zgadzam. Sam zamówiłem autko z tym silnikiem w styczniu i teraz czekam na odbiór. Do wersji advanced dobrałem wszystkie pakiety promocyjne oraz bezpieczeństwa łącznie z matrixami. Odpuściłem skóry, welury itp. Mam nadzieję, że będę zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do posiadaczy wyżej wymienionego motoru o mocy 150 koni czy moc jest wystarczalne

 - 3.5 TFSI mHEV -s-tronic.

Czy ewentualnie można pokusić się o podkręcenie mocy do 190 tak jak w przypadku fabrycznej wersji 4.0TFSI bez uszczerbku silnika - czym ten motor się różni? parametryzacja większą turbiną? Mam dylemat czy dopłacać do mocniejszej wersji, której nie wiele jest na rynku :eusathink:

Edytowane przez lcu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do miasta jak najbardziej. W trasie chciałoby się więcej ale za to mało pali. Wiele razy słyszałem, że to ten sam silnik, ale przyjmijmy że nawet jeśli ma inny osprzęt to i jest zapas. Czekam jak tylko zbliży się koniec gwarancji :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...