Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ Analiza logów na LPG i PB


toonyaug

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie proszę o pomoc w analizie logów mojego silnika zrobiłem podane logi wzorując się na jednym z tematów na forum.

 

LOGI Na PB 

002 i 033 http://vaglogi.pl/log-002_033_9t6IYyG.html

003 i 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_61Vt6.html

115 i 118 http://vaglogi.pl/log-115_118_g3F5RJ.html

i LOG na LPG

002 i 033 http://vaglogi.pl/log-002_033_we6QW.html

 

Z tego co wnioskuję  to jest problem z sondą lambada, a tak poza tym jak się ma reszta parametrów. Objawem jest poszarpywanie na zimnym silniku zazwyczaj z rana na gazie , na benzynie nie ma tego problemu. Czy to będzie kwestia problemu z gazem? Parownikiem lub wystrojeniem ? 

Dodam iż nie mam katalizatora mam DP , sonda 2 wyłączona programowo. Silnik dłubnięty lecz nie wiadomo ile ma KM i Nm bo nie był hamowany. 

 

Liczę na pomoc i czekam na odpowiedzi i jakieś rady. Pozdrawiam :)

 

Edytowane przez toonyaug
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kunia to jest blisko 190 mniej wiecej ;) niestety sonda pokazuje jakies glupoty, takze najpierw sprawdz co z nia jest, czy wiazka cala itp. Tak samo widac, ze cofa Ci zaplony, szczegolnie w gornej partii obrotow, ale to moze byc problem z sonda, ktora nie dawkuje mieszanki odpowiednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, sondzie się przyglądałem i kable wydają się okej, być może kończy się jej żywot. Czyli cofanie zapłonów bardzo możliwe że przez sondę tak?

Poza tym nie ma żadnych niepokojących parametrów ?  Dodam że po ostrym butowaniu niekiedy turbo robi się czerwone ?  Ale to pewnie przez dłubnięty soft. No i przydałoby się IC'ka centralnego wrzucić to już trochę będzie zimnego powietrza. 

Jeszcze jakieś rady ? Czy narazie przyjrzeć się jeszcze raz sondzie a w razie czego wymienić ? Jaką kupić sondę ? Ori boscha? Tam były chyba 2 rodzaje z tego co się orientowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwone turbina z goraca to norma w seryjnych 1.8T, zeby sie tego pozbyc to trzeba odetkac wydech i ogolnie z EGT powalczyc ;) ale nie tu problem. Reszta parametrow wyglada okej, choc turbinka dosyc dlugo wstaje szczegolnie, ze katalizatora juz nie ma. Narazie to trzeba ta sonde ogarnac, najlepiej ori ewentualnie ori uzywke (tego typu rzeczy uwazam, ze tylko oryginaly)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech to teoretycznie mam odetkany bo nie posiadam środkowego i końcowe są przelotowe, tylko że na Ori rurach. Także ogarnę sondę i będę badał dalej. Również zobaczę co z tym EGT.  A jaka może być przyczyna późnego wstawania turbo? Powolny koniec? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieszczelnosc, nie trzymajacy DV, problem z grucha/wg, n75 nie dziala do konca jak powinien lub po prostu turbo wyeksploatowane lub popekane, ale tym sobie glowy nie zawracaj narazie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, zmienię sondę i wtedy zloguje ponownie. Wstępnie się orientowalem i nie wiem gdzie kupić internetowo sondę lambda, poleci ktoś jakąś dobrą stronę z Ori częściami? Ori sonda jest Boscha tak? Bo do ASO nie mam kiedy podjechać a mam trochę drogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Wymieniłem sondę na ori boscha, falowanie i przytykanie na zimnym silniku ustało. Przesyłam teraz logi do ponownego sprawdzenia czy wszystko jest w porządku. Co o nich myślicie? Wszystko jest okej? 

na PB

 

 002 i 033 :    http://vaglogi.pl/log-002_033_Z6mH30.html

003 i 020 :    http://vaglogi.pl/log-003_020_GcKO12.html

155 i 118 :    http://vaglogi.pl/log-115_118_8lUIO0.html

 

no i na LPG

002 i 033 :    http://vaglogi.pl/log-002_033_JN01lP4.html

 

Jak się mają te wskazania teraz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pb ogolnie nie jest zle, ale w dolocie piekarnik. IC seryjny zostal po programie?

Czasy wtryskow tez moglyby byc lepsze. Wtryski seria?

Lpg do regulacji, strasznie na bogato leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak icek seria ale jest plan na centralnego fmica, tak wtryski seryjne. Rozumiem także muszę jechać na regulację gazu. Wtryski pakować z bexa czy z BAM'a? Na zapas, z bama chyba nie są plug and play do avj, czy się mylę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bama są p&p do avj. Moga byc też z saaba 2.3t brązowe. Pytanie w jakie moce celujesz? Wtryski bex do 220km, a bam/saab do 250km.

Gaz obowiazkowo do regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam do końca nie wiem jescze, lepiej założyć może te większe od Bama? I mieć na zapas w przyszłości? To muszę się do gazownika przejechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2018 o 10:27, toonyaug napisał:

Sam do końca nie wiem jescze, lepiej założyć może te większe od Bama? I mieć na zapas w przyszłości? To muszę się do gazownika przejechać. 

Wrzucaj z saaba 2.3T z koncowka 023 (za 100 komplet idzie dostac) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, DivaynEays napisał:

Wrzucaj z saaba 2.3T z koncowka 023 (za 100 komplet idzie dostac) ;)

Te czasy za 100 już chyba minęły. Sprzedawcy zaczęli ogarniać co mają i podnoszą ceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, ja kupilem ostatnio za niecale 200zl i to byla mega okazja, najnizsza oferta jaka znalazlem. Tak to wszystko blizej 300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...