Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7] Wymiana kompletu wahaczy - proszę o rady


rodzyn90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w najbliższy weekend będę podchodził do tematu wymiany kompletu wahaczy i końcówek drążka w moim aucie.

Chciałbym się odpowiednio przygotować do całej operacji i proszę o wszelkie rady.

Zaopatruje się w odrdzewiacz, smar, mam do dyspozycji kanał i lewarek.

Czy podnieść strony pojedynczo na lewarku i na nim trzymać auto podczas całej operacji wymiany? Czy lepiej oprzeć go na drewnianych klockach po obu stronach?

Czy konieczny jest klucz dynamometryczny żeby dokręcić każdą śrubę? Firma, która ustawia fachowo zbieżność jest oddalona 5km. Czy lepiej skręcić wszystko "mniej więcej" i zostawić dokręcenie śrub odpowiednio mocna na zbieżność? Problem, że nie mam dostępu do klucza dynamometrycznego i musiałbym specjalnie go kupić (pewnie kiedyś się przyda - tylko czy teraz jest konieczny?).

Jaki smar wybrać żeby podczas składania smarować śruby? Zwykły tawot czy lepiej wybrać coś innego żeby mieć spokój w przyszłości?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i każdą dobrą radę.

Edytowane przez rodzyn90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palnik, młot, łom, pilniki, papiery ścierne/maty a najlepiej szczotka druciana. I poczytaj jak to się skręca- wstępnie i po opuszczeniu auta na amen. 

 

Postaw na kobyłkach lub klockach. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od śruby łączącej górne wahacze ze zwrotnicą. Jak nie będzie chciała wyjść(tak będzie na 90%)- to lepiej oddaj auto do warsztatu?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli, żeby na samym początku zanim zabiorę się za odkręcanie dolnych wahacza, zaatakować te śruby na zdjęciu poniżej? Sięgnę tam kluczami bez ściągania dołu?

Będę miał w razie awarii dwóch mechaników obok, zajetych swoją robotą, ale w razie kryzysu będzie miał kto mi pomóc :)

zawieszenie-zwrotnica-amortyzator-p-audi-a4-b6-b7-999287.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Chodzi o tą śrube bliżej, trzymającą sworznie wahaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z kluczem dynamometrycznym? Czy warto się nad tym pochylić czy dokręcać śruby na pałe (ale żeby nie zerwać gwintu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, rodzyn90 napisał:

a co z kluczem dynamometrycznym? Czy warto się nad tym pochylić czy dokręcać śruby na pałe (ale żeby nie zerwać gwintu)?

Jak nie masz doświadczenia to możesz dokręcać dynamometrycznym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...