Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co lepsze? Słupek czy Kompletny silnik


mariusz2908

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w tytule. Padła mi moja audi z winy uzdolnionego mechanika. Robiąc przy pompie wtryskowej, dotykał koła mimośrutowego, ustawił do góry ,,nogami"  efekt taki że przejechał 150 km pasek zleciał no i nie ma sprężania. Gość wypiął 4 litery bo twierdził że to wałki rozrządu... a ten mimośrut zrobił sobie nowy tor... ale do rzeczy mam silnik BFC rok 2002 szukam słupka lub kompletny silnik? Jakieś rady? Co bylo by lepsze tańsze? Mechanik mówi żeby brać słupek goły. Co o tym wszystkim myślicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mariusz2908 napisał:

Witam tak jak w tytule. Padła mi moja audi z winy uzdolnionego mechanika. Robiąc przy pompie wtryskowej, dotykał koła mimośrutowego, ustawił do góry ,,nogami"  efekt taki że przejechał 150 km pasek zleciał no i nie ma sprężania. Gość wypiął 4 litery bo twierdził że to wałki rozrządu... a ten mimośrut zrobił sobie nowy tor... ale do rzeczy mam silnik BFC rok 2002 szukam słupka lub kompletny silnik? Jakieś rady? Co bylo by lepsze tańsze? Mechanik mówi żeby brać słupek goły. Co o tym wszystkim myślicie? 

I jak brać słupek na co zwrócić uwage? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik bfc ma podobną przypadłość co ake, akn, aym, czyli wycierające się wałki, jeśli chcesz dalej jeździć na 2.5 to kup silnik z oznaczeniem BDG, to jest 2.5 TDI audi ale z ulepszoną konstrukcją, łożyskowane dźwigienki, wałki się nie wycierają, ładnie pracuje i pali mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli chodzi cały czy goły słupek to zdecydowanie cały najlepiej z możliwością odpalenia, wiesz co kupujesz a swój osprzęt możesz sprzedać i dobrze na tym wyjdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czytałem że BDG nie są tez tak fajne na wolnych obrotach faluje, układ zasilania elektra siedzi.  Najlepszy jest BCZ ale taki dostać to ciężko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mariusz2908 napisał:

a Jak bym wziął sam słupek BDG to czy pasował by mój osprzęt z BFC ? 

 

tak będzie pasował, i problem z zasilaniem i falowaniem na obrotach wyeliminujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam BDG, te słupki zazwyczaj osiągają najniższe ceny spośród poprawionych 2.5 bo każdy chce BAU :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale wyeliminuje tym że włożę własną pompę itp ? i myślisz że po x czasie nie pojawi się ten problem falowania ? Ja właśnie czytałem że najlepszy to BAU i BCZ wszystko po 2004. Trochę boję się tego BDG bo średnio chciałbym żeby mi falowało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim osprzęcie nic nie będzie falowało. Falowanie BDG/BDH jest to usterka układu paliwowego, nie mająca żadnego związku ze słupkiem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtańszy jest BDG bo ich było najwięcej, BAU 180KM wychodził tylko z quattro, a BDH 180KM z przednim napędem tip tronic (za mocny dla multitronika) albo w manualu z quattro a 163 KM BDG wychodziły z przednim napędem w manualu i z multitronikiem, miałem kilkanaście sztuk bdg i nigdy się nie spotkałem z problemem falowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że admin puści. Wklejam link z forum większego brata a4. Moim zdaniem lektura obowiązkowa dla posiadaczy 2,5 tdi.

https://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-przeglad-wszystkich-odmian-i-typow-t43.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z góry przepraszam za zabawę w archeologa ;)

Podobnie jak koledze padł mi silnik. Z tym, że mam AYM. Ostatnimi czasy zanim padły wałki rozrządu i popychacze trochę w nim wymieniłem klamotów jak sprzęgło i dwumas chociażby i nie chciałbym aby to poszło na marne. Zastanawiałem się nad opcją sprzedaży auta albo swapu i chyba bardziej się skłaniam na swap. I tu jest mój problem. Z technicznych rzeczy jestem zielony. Mam 2,5 AYM 155KM i swap... no właśnie.. swap ale na co? Ten sam silnik AYM czy już szukać nowszej konstrukcji? Pewnie, że przy odrobinie chęci i sporej ilości gotówki mógłbym wstawić i 3 litry.. jakoś.. ale wolę pozostać przy tych poczciwych 2,5 litra. Więc jakbyście mogli mi podpowiedzieć na jaki silnik wymienić byłbym wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, majkel_majki napisał:

Wsadzaj dowolnie BDG/ BDH/ BAU, co znajdziesz, z Twoim osprzętem i sprzęgłem, będzie ok.

To będzie na zasadzie plug & play czy muszę coś grzebać przy kodowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Keldvar napisał:

To będzie na zasadzie plug & play czy muszę coś grzebać przy kodowaniu?

jeśli założysz swój osprzęt nic nie musisz kodować, ma odpalić i chodzić,

zajmuję się swapami tylko że z 2.5 na 1.9, mam sporą wiedzę na ten temat i silniki 2,5 bdg i bau

jak byś coś potrzebował to daj znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...