Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pedał hamulca odbija przy hamowaniu A4 B5


Krzysiek_A4/A6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam dziwny problem z hamulcami w mojej a4 2001r. AJM. Walczę z nim cyklicznie już 6 lat. Otóż nie zdarza się to zawsze przy każdym naciśnięciu pedału hamulca ale dość często. W momencie gdy lekko naciskam pedał hamulca czuć jak pedał sam powoli się zapada po czym gwałtownie odbija i w tym momencie gwałtownie hamuje (takie szarpnięcię), wydając przy tym dźwięk uruchamiającego się ABS-u. Podejrzenia były dość oczywiste, czujniki ABS, koronki na przegubach z przodu, koronki w tarczach tylnych, odległości czujników itp., ale.... Na desce rozdzielczej żadna kontrolka się nie świeci, po badaniu VAG-iem brak błędów a ostatnio sprawdziłem  kanał 004 w bloku pomiarowym podczas jazdy i prędkości na wszystkich kołach są identyczne. Dodam, że wtedy kiedy potrzeba sam ABS działa poprawnie.

Myślę, że kolejny krok to szperanie w sterowniku ABS lub samej pompie, ale może ktoś z Was ten temat już przerobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj czy nie przetarł Ci się żaden kabelek od czujników ABS, i zobacz czy czujniki nie są bardzo zasyfione...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy o których pisałem sa od początku posiadania tego autka. W międzyczasie jakies 2 m-ce temu a i owszem jeden kabelek uległ awarii ale wtedy od razu zaświecił się ABS na desce. Czujniki były sprawdzane kilka razy. Od tego zaczynał niby każdy mechanik. Potrzebne inne pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wyciągnąłem bezpiecznik ABS. Hamowanie bez problemów, bez drgań i bez odbijania pedału. Ewidentnie problem z ABS. Pytanie czy sterownik, pompa ABS czy jednak czujniki i jak to sprawdzić na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. No to mam nowy trop. Przedwczoraj i wczoraj zdarzyło się cos nowego. a mianowicie:

Dzisiaj po pracy. Auto odpalone na postoju. Wciskam pedał hamulca (tylko hamulec) i reakcja jest taka że "charczy" ABS a pedał hamulca "tańczy". Dokładnie tak jak przy hamowaniu na lodzie z tym że auto stoi na luzie i się nie porusza. Dzieje się tak niemal za każdym razem kiedy dotykam pedału hamulca. Z obawy ze nie dojade w ten sposób z pracy do domu zgasiłem auto i wyciągnąłem bezpiecznik od ABS. Bez problemu jechałem do domku. Bez najmniejszych problemów z hamowaniem. Pod domem postanowiłem wywołać ten efekt ponownie wiec włożyłem bezpiecznik, odpaliłem auto i co? I nic. Tak jakby cos się zresetowało. Nie mogę wywołać tego zjawiska. Jestem pewny że problem pierwotny pojawi się jutro podczas normalnej jazdy do pracy. Na szczęście udało mi się nagrac filmik z tej sytuacji ale póki co nie umiem go wrzucić do sieci i podac tu linka. Jedno jest pewne. Z racji tego, że takie rzeczy dzieją się również na postoju to wyklucza raczej awarie czujników ABS, awarie koronek ABS, brudnych czujników i wszystkiego co ma związek z kręceniem się kół.

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.07.2018 o 22:40, Krzysiek_A4/A6 napisał:

W momencie gdy lekko naciskam pedał hamulca czuć jak pedał sam powoli się zapada po czym gwałtownie odbija i w tym momencie gwałtownie hamuje (takie szarpnięcię), wydając przy tym dźwięk uruchamiającego się ABS-u.

Kiedyś długo szukałem przyczyny bardzo podobnego problemu. Okazało się że dwa przewody hamulcowe wkręcane do pompy ABS zostały przypadkowo zamienione miejscami. Na pierwszy rzut oka wyglądały ok, ale po dokładnym obejrzeniu były poprzeginane lekko i komuś wcześniej udało się je zamienić. Efekt był taki że przy hamowaniu pedał zamiast odbijać to wpadał, a pompa ABS dobijała ciśnienie do zacisku hamulcowego totalnie blokując koło. Przypadek niecodzienny. Sprawdź czy na pewno dobrze są podłączone przewody hamulcowe do pompy ABS. Jeśli są ok, może problem tkwi w samej pompie i jest uszkodzona. Trzeba kupić pompę o identycznym numerze i podmienić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy oprócz przegiętych przewodów jest jakaś precyzyjniejsza metoda na sprawdzenie poprawności? Może jakaś fotka takiego ustrojstwa, którego na 100% oprócz fabryki nikt nie dotykał i metoda czysto porównawcza?

Pytanie do bardziej doswiadczonych. Czy jest mozliwośc zrobienia czegos w rodzaju logów tylko oczywiscie w module BRAKES/ABS ? Kiedy podpinam VAG i łaczę się z modułem wszystko wygląda ok. Na postoju spoko. Kiedy ruszam powoli i sprawdzam np prędkość obrotowa na poszczególnych kolach to tez wszystko działa ale przy nizszych predkościach. Kiedy przyspieszam VAG gubi polaczenie. Czy to normalne?

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiałbym na pompę ABS ale ona daje oznaki w postaci błędów losowych czujników lub modułu ABS. Sprawdź wiązkę pompy a jeśli nie to pewnie regeneracja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny nowy trop.

Auto na podnośniku. W lewym tylnym kole coś sie "jarmoli". Tak jakby kawałek metalu latał luzno w jakiejś puszce. Pojechałem do magików. którzy wymieniali tarcze. Potwierdzili, jakiś lużny element się tłucze. Rozebrali zacisk, jarzmo i zdjęli tarczę. Niby nic konkretnego nie wypadło, ale po zmotowaniu to grzechotanie ustało. I co? O dziwo od dobrych 3 tygodni ani razu nie zdarzyła się sytuacja z uruchamiającym sie ABS-em na postoju. A owczem podczas dochamowania zdarza się ale tak było przeciez na samym poczatku. Wniosek - wróciłem do punktu wyjścia. Niby nic dobrego ale uwierzcie mi że to co działo się na postoju z nogą na hamulcu było straszne.

Tym razem byłem jednak przy zdejmowaniu tej tarczy i moją uwage zwróciła koronka ABS. Wygląda zupełnie inaczej niz ta, którą oferują sklepy wg katalogu. Febi to ta, którą podaje katalog a ta w folii wygląda jak ta, które mam obecnie.

Moze ktoś podpowie o co chodzi? Mozliwe ze te stare zamontowane sa nie od tego modelu? Przypomnę A4 B5 Avant 2001 1.9TDI AJM 116KM

 

koronka ABS - katalog.JPG

koronka ABS - obecna.JPG

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sitar, wielkie dzięki. Nie wiem czy to załatwi mój problem, ale i tak zdecydowałem, ze wymienie pierścienie na te ząbkowane. Dzisiaj zakupiłem Febi po 50 PLN/szt. Odezwe się po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam jak boomerang. Koronki wymienione 2 dni temu. Same koronki bo reszta była robiona wczesniej. Już chciałem pochwalic mechanika, że "chwytanie " tego ABS-u ustało, ale przykra niespodzianka. Stoje na swiatłach, trzymam noge na hamulcu a pedał delikatnie i powoli ale ucieka mi spod stopy. Odpuszczam i wciskam ponownie. Przez chwilę jest twardy i znowu mieknie. Dzwonie do mechanika i opowiadam a on mówi, że to dziwne bo do wymiany koronek wogóle nie ingerował w "szczelność" układu. Znowu mi wciska, że to może zbieg okoliczności i pompa przepuszcza. Nawet jeszcze tego nie widział. Dodatkowo dzisiaj zaswiecił sie wykrzyknik w nawiasie. Dojechałem dio pracy, sprawdzam płyn a tam totalne minimum. Spodziewam sie wycieku z okolic zacisku ( bo tylko tego podobno dotykali), ale do potwierdzenia na podnosniku. Ręce opadają.

Juz znalazłem. Cała felga użygana płynem. Leje się z okolic zacisku lub przewodu jak z zarzynanego prosiaka. To tez pewnie jest zbieg okoliczności i nie ma nic wspólnego z przedwczorajszym demontażem i montażem zacisków. Niech zyja Wrocławscy mechanicy. 

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...