Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze wstecznym biegiem


babik_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze skrzynią biegów. Chodzi o Audi A4 B6 1,8 T quatrro w manualu 5 biegów, silnik AVJ rok 2002/3. Po wrzuceniu wstecznego biegu i zrobieniu choćby kilku centymetrów do tyłu, wyrzucam na luz i puszczam sprzęgło i wtedy następuje dość mocne szarpnięcie oraz stuknięcie. Objaw wyłącznie przy biegu wstecznym, pozostałe działają normalnie. Najgorzej jak się bezpośrednio po wstecznym wrzuci inny bieg, np 1 i sprzęgło wtedy łapie dopiero w połowie, tak jakby auto było na ręcznym i następuje gwałtowne szarpnięcie. W ostatnim półroczu wymieniane były synchronizatory, łożyska, olej i kompletne sprzęgło. Ma ktoś pomysł co to może być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może coś nie tak ze sprzęgłem jest. Sprawdź jeszcze tak: Nie odpalaj samochodu, wrzuć wsteczny następnie odpal auto i spróbuj puszczać sprzęgło. Daj znać dalej czy coś poskutkowało, jeżeli jest to samo co napisałeś. Jeżeli jest tak nadal co napisałeś, to jeszcze została jedna opcja. Ale czekam na info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wrzucenie biegu i puszczenie sprzęgła, jazda do tyłu jest ok, bez problemów. Problem zaczyna się kiedy z wstecznego przełączam na luz i wtedy puszczam sprzęgło - gdy już jest na biegu jałowym, wtedy właśnie występują te stuki i szarpnięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko poleciałem sprawdzić tak jak pisałeś i jest bez różnicy. Wciąż po przełączeniu z wstecznego na bieg jałowy, wtedy puszczam sprzęgło i jest stuk wraz z szarpnięciem - z tym że nie kierunkowe (tył - przód) tylko całym autem zatrzęsie. Podobnie jak gwałtownie ruszysz autem, jest też taki stuk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, być może masz pierścienie do wymiany ze skrzyni biegów. Pojedź do mechanika, on Ci lepiej to wytłumaczy. Moim zdaniem to będą pierścienie. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie, w którym robiłem regeneracje skrzyni biegów i okazało się że na wale są lekkie luzy, tłumaczyli mi że tam są przeguby i one mają luzy każdy pod trochę i to finalnie daje większy luz przy zmianie obrotów wału (zmiana biegu z wstecznego na jazdę do przodu).  Przy jeździe wyłącznie do przodu czy też do tyłu problemu nie ma. Ponoć temat już znany, opisany w kilku wątkach ale jak szukałem to nie znalazłem tego nigdzie. W każdym razie dziękuję za pomoc wszystkim!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...