Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej polecacie do Audi A4 2.0 TFSI?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamieszczam jeszcze jedną oryginalną instrukcję jaką dostałem z A4. Jest po niemiecku więc nie korzystałem, ale zaglądnąłem co piszą o oleju.  To co na zdjęciu. Teraz jestem pewien, że w życiu nie zastosuję 0W20 ? Niech ekolodzy niszczą inne silniki ?

DA979683-0422-48D4-A79D-1FAA7D790A73.jpeg

Opublikowano

U mnie w niemieckiej instrukcji do A5 8W 3.0TDI jest tak samo, ale wyżej napisałem co powiedzieli mi w ASO. Także zapis w instrukcji o kant d*py, bo i tak rozłożą ręce i nie wleją 5W30, muszą robić wg checklisty.

Opublikowano

A według mnie Ty płacisz i Ty wymagasz, także albo zrobią Ci wymianę, albo mówisz że pojedziesz dać zarobić innemu ASO.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Langista napisał:

A według mnie Ty płacisz i Ty wymagasz, także albo zrobią Ci wymianę, albo mówisz że pojedziesz dać zarobić innemu ASO.

Nie do końca. 'Priorytetem' jest olej wg specyfikacji 508/509 00 więc oni mają nakazane taki wlewać. Auto jest na gwarancji, więc w razie jakiejś awarii przy oleju 5W30 VGP czepi się, że nie był lany ten który odpowiada wytycznym. Wydaje mi się, że tego własnie boją się ASO i wygodniej powiedzieć, że leją 0W20 i nic innego. Co nie zmienia faktu, że jest to dziwne, bo jak widać 5W30 w instrukcji to nie był błąd w druku...

 

Sprawdzane w dwóch ASO - inne miasta, inny właściciel, odpowiedź ta sama.

Edytowane przez czarny69
Opublikowano (edytowane)

Swoją drogą ciekawe jak długo pożyje taki silnik przy laniu 0w20. Okres gwarancji może się uda, a niedługo potem na śmietnik. Przecież to jest chora sytuacja co ta durna ekologia wyprawia....

Edytowane przez tranduo
Opublikowano

Przecież ekipa inżynierów zaprojektowała te silniki pod normę 504 i takową wsadzono do instrukcji, a teraz każą lać zupełnie inny olej. To co pomylili się w fazie projektowania silnika ? Bzdury totalne nakazane przez Brukselę. Ja już nie jeżdżę całe szczęście na wymianę oleju do Serwisu ASO (w Niemczech był lany 5W30), ale jak bym był to bym poprosił o oficjalne pismo, które przekreśla zapisy instrukcji i wprowadza nowe. :-)

Opublikowano

Ja za 5 tysięcy przy przebiegu 90.000 leję już 5w30.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A jak dla mnie to mogą Ci buty pucować, serio. Twoje auto i jak chcesz dbać to się nie daj zrobić jak młodzieniaszek i tak łatwo nie odpuszczaj. Masz czarno na białym że "fest" czyli przypisane na stałe jest 504, wiem że łatwo powiedzieć ale przy następnej wymianie postaw na swoim.

Opublikowano

Podobne dylematy były jak wyszła pierwsza generacja TFSI w B7,ASO tylko 5W30 504/507 instrukcja podawała LL 504/507 lub 502 dla serwisu co 15tyś.Teraz myślę,że będzie podobnie 508/509 LongLife reszta zwykły serwis co 15tyś lub rok.Ten 0W20 to jest chyba jakieś nieporozumienie zwłaszcza jak auto lata po autostradach 5W30 nie wyrabiał,a co dopiero 0W20.Mnie tylko ciekawi jedno co wlać do auta po programie??póki co auta są na gwarancji więc nikt tam nie grzebie,ale po to tak myślę,że 0W40 będzie odpowiedni.Nie ukrywam,że śledzę temat bo sam myślę nad B9 i TFSI,byłe B7 również z TFSI jeździło bardzo fajnie.

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Hołowczyc20 napisał:

Podobne dylematy były jak wyszła pierwsza generacja TFSI w B7,ASO tylko 5W30 504/507 instrukcja podawała LL 504/507 lub 502 dla serwisu co 15tyś.Teraz myślę,że będzie podobnie 508/509 LongLife reszta zwykły serwis co 15tyś lub rok.Ten 0W20 to jest chyba jakieś nieporozumienie zwłaszcza jak auto lata po autostradach 5W30 nie wyrabiał,a co dopiero 0W20.Mnie tylko ciekawi jedno co wlać do auta po programie??póki co auta są na gwarancji więc nikt tam nie grzebie,ale po to tak myślę,że 0W40 będzie odpowiedni.Nie ukrywam,że śledzę temat bo sam myślę nad B9 i TFSI,byłe B7 również z TFSI jeździło bardzo fajnie.

autostrada nie bedzie mu przeszkadzac nawet latem, te silniki sa bardzo ciasno pasowane wiec szansa na zerwanie filmu olejowego jest nikła

poza tym układ smarowania i sama pompa jest wydajna wiec nie ma strachu

wazne aby nie przekraczac terminów wymiany oleju oraz filtrów i nie bedzie problemu

zmiana oleju na 5W40 wcale nie musi sie okazac korzystna dla silnika

japonczycy od wielu lat produkują silnki na bardzo ciasnym pasowaniu i nie ma z nimi zadnych problemów

Edytowane przez Dev
Opublikowano
10 godzin temu, Dev napisał:

autostrada nie bedzie mu przeszkadzac nawet latem, te silniki sa bardzo ciasno pasowane wiec szansa na zerwanie filmu olejowego jest nikła

poza tym układ smarowania i sama pompa jest wydajna wiec nie ma strachu

wazne aby nie przekraczac terminów wymiany oleju oraz filtrów i nie bedzie problemu

zmiana oleju na 5W40 wcale nie musi sie okazac korzystna dla silnika

japonczycy od wielu lat produkują silnki na bardzo ciasnym pasowaniu i nie ma z nimi zadnych problemów

Wszystko OK Dev i argumentacja do przyjęcia.  Nurtuje mnie tylko jedno, czy pomylili się wypuszczając instrukcję oraz w fazie projektowania silnika ? Po dwóch latach odkryli że 504 00 jest ch.jowy i będziemy lać 508 00. To jest dla mnie zasadnicza kwestia. 

Opublikowano

Również ciekawe jest to,że dobierając olej do tego motoru pojawia się wspomniany przeze mnie 0W40 i inne takie jak 0W30,5W30 i nawet 5W40.Dodam jeszcze,że sprawdzałem to na niemieckiej stronie producenta oleju,a 0W20 nie był ujęty.

Opublikowano
8 godzin temu, Hołowczyc20 napisał:

Również ciekawe jest to,że dobierając olej do tego motoru pojawia się wspomniany przeze mnie 0W40 i inne takie jak 0W30,5W30 i nawet 5W40.Dodam jeszcze,że sprawdzałem to na niemieckiej stronie producenta oleju,a 0W20 nie był ujęty.

Znaczenie ma też strefa klimatyczna w której auto będzie użytkowane.

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.10.2019 o 11:05, czarny69 napisał:

U mnie w niemieckiej instrukcji do A5 8W 3.0TDI jest tak samo, ale wyżej napisałem co powiedzieli mi w ASO. Także zapis w instrukcji o kant d*py, bo i tak rozłożą ręce i nie wleją 5W30, muszą robić wg checklisty.

G.ówno prawda. Byłem dzisiaj w ASO i porozmawiałem szczerze ze znajomym i muszą Ci wlać 5W30 jeżeli taki był przewidziany i jeżeli takiego żądasz. Olej 0W20 to obniżenie emisji i krótszy żywot silnika. Mają przykaz taki lać lecz nikt nie straci gwarancji lejąc 504 00.?

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

Drobna korekta silnik 2.0TFSI o kodzie DDWA czyli mild hybrid tu producent dopuszcza stosowanie oleju 0W20 z normą 508.00/509.00 .

Ps przeglądając filmiki(głownie USA) na youtube z wymian oleju w B9 2.0TFSI,oleje jakie były tam wlewane to 5w30 lub 0W40.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
11 godzin temu, Hołowczyc20 napisał:

Ps przeglądając filmiki(głownie USA) na youtube z wymian oleju w B9 2.0TFSI,oleje jakie były tam wlewane to 5w30 lub 0W40.

Trochę dziwne bo to dwa odmienne oleje. Mnie zastanawia tylko jedno, po co 5W30 w benzynowym silniku?

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Dev napisał:

Trochę dziwne bo to dwa odmienne oleje. Mnie zastanawia tylko jedno, po co 5W30 w benzynowym silniku?

No właśnie po co??,mi się wydaje,że to tylko przez wymogi pseudo ekologów ,normy spalin,ochronę katalizatorów,filtrów DPF/FAP i teraz GPF(norma 508.00/509.00 olej 0W20)

Edytowane przez Hołowczyc20
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
10 godzin temu, Dev napisał:

Trochę dziwne bo to dwa odmienne oleje. Mnie zastanawia tylko jedno, po co 5W30 w benzynowym silniku?

Czyli jaki lac skoro nie 5w30?

Opublikowano
10 minut temu, czarny69 napisał:

Czyli jaki lac skoro nie 5w30?

Za niedługo wyjdzie, że wodę. ???

Opublikowano
50 minut temu, czarny69 napisał:

Czyli jaki lac skoro nie 5w30?

5w40 ale coś na prawdę dobrego, żadnych szajstrolli. 

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...