Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej polecacie do Audi A4 2.0 TFSI?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 27.10.2019 o 21:07, Dev napisał:

5w40 ale coś na prawdę dobrego, żadnych szajstrolli. 

Jezuśku Nazareński, już tyle tych tematów oczytałem się i Twoich DEV wypowiedzi również, żeby lać 5W40, że z dobry miesiąc się zbierałem na zakup i w końcu padło na: Millers CFS 5W40 NANODRIVE i kupiłem go, a teraz znów mnie coś podkusiło i przysiadłem na necie, żeby poczytać o tych całych specyfikacjach i normach VW i doczytałem, że ten 5W40 nie spełnia norm jakie są zalecane do mojego silnika:shock3: a na tym co kupiłem to w ogóle są jakieś inne jeszcze... RATUNKU - bo już mi się mózg zlasował:zemdlal:

Opublikowano
16 minut temu, olivierofm napisał:

Jezuśku Nazareński, już tyle tych tematów oczytałem się i Twoich DEV wypowiedzi również, żeby lać 5W40, że z dobry miesiąc się zbierałem na zakup i w końcu padło na: Millers CFS 5W40 NANODRIVE i kupiłem go, a teraz znów mnie coś podkusiło i przysiadłem na necie, żeby poczytać o tych całych specyfikacjach i normach VW i doczytałem, że ten 5W40 nie spełnia norm jakie są zalecane do mojego silnika:shock3: a na tym co kupiłem to w ogóle są jakieś inne jeszcze... RATUNKU - bo już mi się mózg zlasował:zemdlal:

Przestań histeryzowac, spełnia, olej masz jak najbardziej ok.

Opublikowano

Trochę poszperałem w sieci i znalazłem info, że w naszych autach z silnikiem 2,0 TFSI wyprodukowanych po 2016 jest zamontowany GPF. To zaś wymogło zmianę specyfikacji oleju na taki z normą 508.00/509.00. Dlatego też zalanie z inną specyfikacją może doprowadzić do uszkodzenia filtra cząstek stałych.

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, piteks napisał:

Trochę poszperałem w sieci i znalazłem info, że w naszych autach z silnikiem 2,0 TFSI wyprodukowanych po 2016 jest zamontowany GPF. To zaś wymogło zmianę specyfikacji oleju na taki z normą 508.00/509.00. Dlatego też zalanie z inną specyfikacją może doprowadzić do uszkodzenia filtra cząstek stałych.

Najpierw sprawdź czy faktycznie go masz bo wg mnie nie

Opublikowano
14 godzin temu, Dev napisał:

Najpierw sprawdź czy faktycznie go masz bo wg mnie nie

od września 2018 chyba wszystkie a4b9 mają gpf

Opublikowano
17 godzin temu, Dev napisał:

Najpierw sprawdź czy faktycznie go masz bo wg mnie nie

Tak jak kolega wcześniej napisał obecnie każdy VAG benzynowy go ma. Od września 2017 roku każdy nowo homologowany samochód go musi mieć, a od września 2018 każdy nowo rejestrowany. Dlatego wszystkie auta kupione po tym czasie jako nowe, mają GPF (chyba Mazda nie musi mieć, bo bez tego spełnia normy WLTP). I teraz nowa norma 508.00/509.00 dotyczy takich silników. Nie wiem jak się zachowa filtr cząstek stałych gdy zalejemy inny olej ale obawiam się że na pewno może mu to zaszkodzić. A jak się posypie, to raczej naprawa nie będzie tania. 

 

Opublikowano

No to olej na pierwszą wymianę po dotarciu zakupiłem.

 

20200417_200359.jpg

Opublikowano

brawo Ty

Opublikowano

Witam

Jaki olej silnikowy polecacie do 2.0 TFSi 211KM z 2013r oznaczenie silnika CPMA, ma autentyczny przebieg 82.000km.

Obecnie jeździ na 5W30 - zostać na takim czy przejść na 5W40 i jakiej marki?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Z olejami jest tak, że każdy mówi co innego więc ja zalewam taki który spełnia normy, i co jakiś czas zalewam płukankę tec2000.

Opublikowano
5 godzin temu, byq1979 napisał:

Obecnie jeździ na 5W30 - zostać na takim czy przejść na 5W40 i jakiej marki?

U znajomego do silnika CPMA zalewamy 5W40 ostatnio LM Synthoil a poprzednio LM 4100.

W tym roku jeszcze zapewne coś innego.

Opublikowano

Ok, dziękuje za wskazówki :) Czyli chyba też jakiś markowy 5W40 teraz będę lał - myślałem co prawda bardziej o jakimś Motulu lub Ravenolu...

Opublikowano

Silnik dotarty i przy 1835 km wymieniłem olej oraz filtr z korkiem. Pytałem jak wygląda teraz kwestia oleju 504/507 i potwierdziło się to co wcześniej przeczytałem, że obecnie ze względu na GPF już go nie leją do tych silników. Tylko norma 508/509.

Opublikowano

Jak na chwilę obecną nie ma żadnych problemów z temperaturą pracy oleju (olej 0W20). Wczoraj przy jeździe autostradowej i temperaturze na zewnątrz 32 stopnie, olej maksymalnie dochodził do 95 stopni.

Opublikowano
Godzinę temu, piteks napisał:

Jak na chwilę obecną nie ma żadnych problemów z temperaturą pracy oleju (olej 0W20). Wczoraj przy jeździe autostradowej i temperaturze na zewnątrz 32 stopnie, olej maksymalnie dochodził do 95 stopni.

Przejechałem 15 tyś na Revanolu SMP 5W30 bez żadnych problemów i zalałem w tym tygodniu ten sam olej. Temperatury w zależności od  warunków i stylu jazdy 90-110.

Opublikowano
49 minut temu, vvalery napisał:

Temperatury w zależności od  warunków i stylu jazdy 90-110.

Wcześniej do golfa 1,4 TSI 150KM też lałem Ravenol, tylko że 0W30. Temperatury były podobne ale tam była norma 504/507. Bardziej chciałem pokazać, że obecne silniki i oleje które są do nich zalecane, spokojnie dają radę mimo pojawiających się obaw czy 0W20 to nie za mało.

Opublikowano

Witam u mnie w 2.0 tfsi mild hybrid jest 0w20 zostawić czy wymienić na inny?

20200911_071309.jpg

Opublikowano

Na pewno zmień firmę, bo castrol to do kosiarki się nadaje. Od dawna w kulki lecą ze swoimi olejami. Jak masz GPF to lej 0W30, jak nie masz to 5W30.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
48 minut temu, Langista napisał:

Na pewno zmień firmę, bo castrol to do kosiarki się nadaje. Od dawna w kulki lecą ze swoimi olejami. Jak masz GPF to lej 0W30, jak nie masz to 5W30.

Rocznik auta 2019 czy ma GPF to nie wiem, a jaki olej byś zalał mobil,motul, czy jeszcze inny ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...