Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[CDNC] Silnik gaśnie, jak uda się ruszyć to coś strzela i dalej jest ok


MatteoAlessandro

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jak w tytule. Mam powtarzającą się usterkę od 3 lat, wraca cyklicznie, ale nie regularnie, głównie w lecie, bardzo rzadko zimą.

Objawia się tym, że podczas jazdy biegi zaczynają być zmieniane jakby bardziej ostro z szarpnięciem (zawsze tylko niskie biegi 1-4). Następnie jak zgaszę samochód i go odpalę (nawet następnego dnia) to silnik mocno wibruje, skacze i reaguje z bardzo dużym opóźnieniem na gaz, nie pozwala przekroczyć 4k obrotów, ogólnie szaleństwo.

Na filmie widać, co się dzieje. W garażu mam prawie cały czas gaz do dechy, a samochód dławi się, nie rusza, po czym rusza i zdycha.

Do tego kontrolki od skrzyni skaczą między D a D1 w te i we wte.

Dalej na filmie widać, że ciągle się krztusi, coś strzela i nagle wszytko się uspokaja. Dalej jedzie się już normalnie.

W samochodzie z modyfikacji mam zimny dolot i stożek volanta (https://www.newlevelmotorsports.com/volant119206.html), intercooler z 3.0 biturbo, blowoffa, downpipe se sportowym katem. Od niedawna też racechipa rs, ale problemy były długo przed jego zainstalowaniem.

Mój mechanik nie może złapać powodu usterki, w logach do tej pory nic nie złapał, ale jakby co to zrzucę dzisiaj też sam jak wrócę do domu i tu wstawię, może Wy coś wyłapiecie.

Do tego mam usterkę Gearbox malfunction - you can continue driving i tak jak mi kiedyś występowała na wciąż tak teraz od 2-3 miesięcy jest na stałe (to sobie już wynalazłem i pewnie pójdę drogą kolegów z tego wątku) -->

Wszelkie porady mile wskazane, z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ruch na tym subforum nie pomaga albo nikt z Was jeszcze nie miał takiego przypadku w co za bardzo mi się nie chce wierzyć ....

Dzisiaj miałem chwilę i podpiąłem sobie komputer i przeczytałem kody błędów:

Address 01: Engine (CL0MA-CDNC)       Labels: 06H-907-115-CAB.clb
   Part No SW: 8K2 907 115 AJ    HW: 8K2 907 115 D
   Component: 2.0l R4/4V TF H20 0002  
   Revision: E1H20---    
   Coding: 0124000C240F0260
   Shop #: WSC 00660 259 89015
   ASAM Dataset: EV_ECM20TFS0118K2907115AJ 001002
   ROD: EV_ECM20TFS0118K2907115AJ.rod
   VCID: 77FD0D57CE389FA6A59-8022

5 Faults Found:
5646 - Leak in Air Intake System 
          P2279 00 [109] - -
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 136942 km
                    Date: 2018.06.11
                    Time: 07:59:04

5531 - Camshaft Position Sensor (G40) - to zapewne efekt rozpięcia instalacji przy montażu Racechipa
          P0343 00 [040] - Signal too High
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 137752 km
                    Date: 2018.07.12
                    Time: 13:36:12

2822 - Bank 1; System Too Rich off Idle 
          P2178 00 [096] - -
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 138060 km
                    Date: 2018.07.24
                    Time: 19:30:24

4010 - Idle Control System 
          P0506 00 [032] - RPM Lower than Expected
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 138060 km
                    Date: 2018.07.24
                    Time: 19:30:24

4166 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31) - i to też zapewne efekt rozpięcia instalacji przy montażu Racechipa
          P0238 00 [040] - Signal too High
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 137752 km
                    Date: 2018.07.12
                    Time: 13:36:10

Readiness: 0000 0100
 

Address 02: Auto Trans (J217)       Labels: 0B5-927-156.clb
   Part No SW: 8K1 927 156 L    HW: 0B5 927 156 F
   Component: 0B5 20TFSIRdW H10 0009  
   Revision: --H10---    Serial number: 0000001392
   Coding: 000001
   Shop #: WSC 06335 000 00000
   ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02087
   ROD: EV_TCMDL501.rod
   VCID: 3E73D873A1826EEEA6F-806B

1 Fault Found:
8070 - Cooling Oil Valve 
          P179D 00 [175] - Electrical Malfunction
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 134
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 136633 km
                    Date: 2018.05.15
                    Time: 13:03:05
 

Jakieś pomysły? jakieś podpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyzszych bledow w silniku sugerowalbym sprawdzic odme.

Bylo juz kilka takich przypadkow tu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz o odmie czy zaworze zwrotnym odmy? Mam notabene już 3cią założoną. Pierwszy właściciel zmieniał na 2giej generacji a ja po tym jak się znowu zatkało na najnowszą. 

Dzięki za podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MarcinOslo napisał:

Jaka koncowke ma numer Twojej odmy ?

 

Sprawdzę i pod koniec dnia dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że najnowsza i teraz ciekawe, czy to znowu padła odma czy jednak jak w innych przypadkach z forum jest to kwestia uszczelniacza wału korbowego.

Najgorsze, że mój mechanik na wakacjach a do ASO aż się boję oddać (najbliżej mam Rowiński - Wajdemajer - Warszawa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędu P2279 można sugerować, że to odma, ale jak kolega mówi, że jest nowa to trzeba szukać gdzie indziej.

P0172 :

  • Fuel system
  • Excessive fuel pressure
  • Leaking or contaminated fuel injectors
  • Leaking fuel pressure regulator
  • Low fuel pressure or running out of fuel
  • Vapor recovery system
  • Air leaks after the MAF
  • Vacuum leaks
  • Improper seated engine oil dipstick
  • Stuck EGR valve
  • Oil overfill
  • Cam timing
  • Cylinder compression
  • Exhaust leaks before or near HO2Ss.

P0507 :

  • Check Throttle Valve Control Module (J338)
  • Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)
  • Check Intake System for Leaks

 

Z tych dwóch błędów i P2279 można wydedukować tyle, że masz dużo do sprawdzenia.

1. Dolot - może gdzieś opaska nie jest dokręcona i zasysa lewe powietrze, sprawdziłbym węże dolotowe i wąż od odmy do kolektora dolotowego czy nie zasysa powietrza, przepustnicę bym spradził z kompa czy się otwiera/zamyka, sprawdziłbym wartości przepływomierza - jak przekłamuje o kilka g/s to warto go wyczyścić (zanurzać w benzynie kilka razy i poczekać aż wyschnie), na jałowym pamiętam że miałem ~4.2g/s

2. Układ paliwowy - sprawdziłbym ciśnienie paliwa z kompa, u mnie na jałowym trzyma 4MPa i tyle samo powinieneś widzieć u siebie, może Twoja pompa paliwowa nie wyrabia; błąd P0172 oznacza że mieszanka jest za bogata w PALIWO czyli zalewa Ci za bardzo paliwem cylindry (o ile sonda lambda dobrze pokazuje) - może to wskazywać na wadliwy wtryskiwacz (misfire nie pokazuje, więc cewki/świece można podejrzewać, że są OK).

3. Sprężanie - sprawdziłbym na każdym cylindrze + próba olejowa tak dla pewności, wartości muszą być równe.

Błąd wiszący na skrzyni - trzeba podpiąć kompa i sprawdzić czujnik G509 (clutch temp sensor) czy nie fałszuje wartości. Jak fałszuje to do wymiany.

Fotka gdzie on jest znajdziesz tu : G509

Ogólnie to wypiąłbym soft, który masz wpięty, skasował błędy i zobaczył bez modyfikacji jak pracuje i jakimi błędami pluje, bo może ten błąd co wskazałeś od czujnika położenia wałka rozrządu to jest ten błąd który właśnie powoduje samoczynne gaszenie silnika i szarpanie przy przyspieszaniu...

Powodzenia.

Edytowane przez indiapapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środę mechanik wraca z urlopu i zabiera samochód. Na pewno sprawdzi odmę i pozostałe miejsce gdzie może łapać powietrze, jak nie będzie wiadomo co to wywalam zimny dolot Volanta i wkładam fabrykę + lepszy filtr.

Do tego czekam na info czy mi zrobi skrzynię (zestaw naprawczy mechatorniki) bo w Audi pomimo braku zmian specyfikacji naprawy ani zmiany ceny zestawu naprawczego postanowili brać za tą przyjemność 5500 zł (wszystkie ASO do których się dobiłem podają tą samą cenę) a wcześniej kosztowało to 3100. Taki status. Dzięki, że pytasz. Na pewno jak cokolwiek ustalę to tu opiszę co by inni mieli też ew wskazówki dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2018 o 18:11, indiapapa napisał:

Jakieś wieści Mateusz? Doszedłeś co jest grane z autem?

Poprawione mocowanie intercoolera + jeszcze jakaś uszczelka i wygląda na to że w końcu jest spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne, okazało się, że mój allroad był już na akcji serwisowej w Audi w przeszłości (tzw. usterka olejowa), przy okazji której wymieniano m.in. tłoki. Niestety po czasie się okazało, że i te tłoki były nic nie warte, bo Audi wypuściło ich kolejne wersje. Skończyło się tym, że robię generalkę silnika podczas której wymieniam sporo gratów na nowe. Okazało się też przy okazji że i Turbo miałem pęknięte, więc jak już takie rzeczy wyszły to postanowiłem w końcu założyć hybrydę. A że przy hybrydzie sprężyny zaworowe potrafią nie wytrzymywać to i je wymieniam na twardsze. Zrobiła się z tego całkiem niezła przeróbka. Za 2 tygodnie okaże się jak cała zabawa się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód po 4 miesiącach zrobiony i po 2 tygodniach testów przez serwis i 2 dniach przeze mnie wygląda na to że problem pożegnany.

Kluczem była generalka silnika i bardzo dokładne spasowanie wymienianych części, było sporo ręcznej roboty, szlifowania, docierania aż wszystko się pięknie spasowało i ..... działa.

Teraz docieranie silnika i nowy wirus. Jedyne nad czym się jeszcze tylko zastanawiam to założenie IC Wagnera zamiast tego co mam teraz z 3.0 biturbo.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...