Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stag Qbox Plus sonda lambda


zaraza23

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

Właśnie dostałem interfejs BT i patrzę sobie w ustawienia samochodu w aplikacji AC Stag i w miejscu gdzie są elementy wykonawcze tj sonda lambda 1 oraz 2 nie są one uwzględnione, tj gazownik ustawił mi na niepodłączona. Mam dwie takie i pytanie czyo to jest zaznaczone prawidłowo? czy powinienem oba pola zmienić na napięciowa?

InkedIMG_0383_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo ten interfejs pokazuje co chce, albo tą instalację zakładał i ustawiał ktoś bez pojęcia. Pomijając sondy, przynajmniej pierwsza powinna pracować, popatrz na czasy wtrysku. Masz mnożnik x2. W górnym zakresie na 100% wtryski się zapętlają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, mszark napisał:

Albo ten interfejs pokazuje co chce, albo tą instalację zakładał i ustawiał ktoś bez pojęcia. Pomijając sondy, przynajmniej pierwsza powinna pracować, popatrz na czasy wtrysku. Masz mnożnik x2. W górnym zakresie na 100% wtryski się zapętlają.

Ale koledze doradziłeś :)

W tym silniku nie podpina się sondy do sterownika LPG i stroi się na podstawie AFR i korekt po OBD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sorki, nie wiedziałem. Ale te czasy wtrysków to chyba na bogato, mnożnik wychodzi x2 czy 1.8t w b7 też tak się ustawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dziś znaleźć dobrego gazownia to duży problem. Do tego qbox plus tak na dobrą sprawę stroi się sam bo ma opcję autokalibtacji w czasie rzeczywistym i na podstawie bieżącego odczytu ze sterownika sam się układa jak to mówi gazownik. Co uniwersalne to do d*py jak to mowią dlatego chcę go poprawić :) dopiero się uczę i mile widziane wskazówki :) wrzucę parę zdjęć jak to wygląda teraz ,

 

Dzięki cysiek za sondę :) jedno już wiem przynajmniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda po około 2000km na autokalibtacji. Chyba nawet całkiem spoko prawda ? 

Mam jeszcze kawałek mapy paliwowej do zebrania ale nie wiem skąd tak wysoko że ciężko mi wejść na takie obciążenie silnika ??

F3E49525-BC35-4B2C-98D2-9F9F9D590249.jpeg

9FCB71EE-0ED8-4F87-905A-134276380754.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak korekty dlugotermonowe na vagu? Włączona autokalibracja raczej nie jest zalecana i nie ma co patrzec na te mapki w stagu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chcę zrobić na sztywno sam ale to jest trochę jezdy i zabawy :) lepiej chyba zabiorę mapę od nowa jedną i drugą co ? 

Mieszcze się w 10% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbox plus nie jest zalecany do 1.8t bo ta funkcja autoadaptacji więcej robi złego niż dobrego, lepiej ją wyłączyć.

Nowych map chyba nie ma sensu zbierać. Odpal vag'a z podglądem korekt sondy lambda. Przejedź się na benzynie i zobacz jakie masz korekty, potem tak ustaw mnożnik i korekty po obrotach, żeby wartości lambda były podobne na PB i LPG :) 

Bez drugiej osoby do pomocy raczej będzie ci ciężko, musi być to dość kumaty kierowca, żeby ustawić wszystko w każdym zakresie obrotów i obciążenia ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie jestem za granica i kiepsko o drugą osobę. qbox plus ma połączenie z obd i pokazuje na bieżąco podgląd parametrów więc jest trochę łatwiej. A nie mogę sobie zrobic przejażdżki, jakoś jej zapisać? np na oscyloskopie i potem sobie to odczytać i na podstawie tego stroić?

myślę, że żaden gazownik nie robi tego w 2 os.

Możesz rozwinąć temat dlaczego nie jest zalecana do tego motoru ? pierwsze słyszę o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi od razu rzuciło się w oczy te czasy wtrysków na wolnych x2. Mapka nie jest miarodajna bo ciągle się zmienia. Jeździ się na mnożniku, to się chyba nie zmieniło. Tak samo mnożnik powinien dążyć do 1, a nie poniżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też widzę na mapach mnożnik 1.4 ale popatrz na pierwsze foto, czas benzyny 2,66, gazu 5,28.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile razy trzeba Ci powtarzać żeby stroic to na korekty z vaga a nie na ten podgląd w stagu? Bez drugiego kierowcy będzie bardzo ciężko i nieporęcznie przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, przem8 napisał:

Ile razy trzeba Ci powtarzać żeby stroic to na korekty z vaga a nie na ten podgląd w stagu? Bez drugiego kierowcy będzie bardzo ciężko i nieporęcznie przede wszystkim.

tyle żeby mi wytłumacz jaka jest różnica skoro stag jest podpięty do sterownika i ma bieżące i aktualne dane :) :))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...