Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Za niskie poziomowanie swiatel


turborzeznik

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym, że gdy włączę opcje automatycznego poziomowania świateł, ustawiają się bardzo nisko, raz aż musiałem zatrzymać się na autostradzie by to wyłączyć, bo jazda z autopoziomowaniem była az tak niebezpieczna. Dlaczego światła z wyłączoną opcją samopoziomowania świecą dalej? Błędów brak.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w VAGu jaką masz wartość korekcji kiedy stoisz na płaskim w bezruchu. Ewentualnie wcześniej zobacz czy się któryś czujnik od wahacza nie odczepił i ramie nie wisi sobie tak, że pokazuje że masz przód wysoko/d*pę nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie , można sobie włączyć lub wyłączyć opcję samo poziomowania, bo pierwszy raz o tym słyszę ? Drugie pytanie byłeś na stacji diagnostycznej by ci ustawili prawidłowo światła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz xenony? Jezeli tak to nie ma opcji wł/wył bo ta funkcja zawsze jest aktywna. Jest to wymóg ustawowy przy xenonach. Najwidoczniej masz zle ustawione (wypoziomowane) reflektory lub tak jak kolega pisał, ktoryś z czujnikow na wachaczach nie pracuje jak powiniem i dlatego za bardzo koryguje ustawienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, udiyane napisał:

Pierwsze pytanie , można sobie włączyć lub wyłączyć opcję samo poziomowania, bo pierwszy raz o tym słyszę ? Drugie pytanie byłeś na stacji diagnostycznej by ci ustawili prawidłowo światła ?

Tak, niedawno mialem robiony TÜV przed urlopem. Jakoś ciężko mi zauważyć działanie samopoziomowania, bo mam wrażenie jakby świeciły tak jak zwykłe halogeny, jakby były nieruchome.  

1 godzinę temu, Muskel1 napisał:

Masz xenony? Jezeli tak to nie ma opcji wł/wył bo ta funkcja zawsze jest aktywna. Jest to wymóg ustawowy przy xenonach. Najwidoczniej masz zle ustawione (wypoziomowane) reflektory lub tak jak kolega pisał, ktoryś z czujnikow na wachaczach nie pracuje jak powiniem i dlatego za bardzo koryguje ustawienie. 

Reisemodus - to mialem na mysli, juz sobie doczytalem na niemieckim forum, ze to zmiana ustawien swiatel ktora pozwala dostosowac/"dostosowac" swiatla do ruchu lewostronnego. Tak mam xenony, fabryczne.  Zerkne pod kola dzisiaj ale jak zmienialem z zimowych na letnie, to nic nie wisialo, a od zawsze wydawalo mi sie ze swiatla sa jakby "na sztywno" widać to zwlaszcza gdy jade z gorki lub pod. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś robiłeś przy tylnym zawieszeniu to mogło ci się rozpiąć cięgno od czujnika samo poziomowania, sam tak miałem w octavii jak mi wymieniano piasty.Myślę,że audi ma w podobnym miejscu ten czujnik ,szukaj pod samochodem na lewym wahaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.08.2018 o 13:43, udiyane napisał:

Jak coś robiłeś przy tylnym zawieszeniu to mogło ci się rozpiąć cięgno od czujnika samo poziomowania, sam tak miałem w octavii jak mi wymieniano piasty.Myślę,że audi ma w podobnym miejscu ten czujnik ,szukaj pod samochodem na lewym wahaczu.

Przy zawieszeniu nic nie robilem ale i tak sprawdze.

Ok. Nic tam nie wisi, pojade do mechanika w przyszlym tygodniu, bo i tak cos w lewym tylnym kole tarcza ociera, zmienie plyn hamulcowy i powiem niech tam zajrzy do tego czujnika 

Edytowane przez turborzeznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wszystko działa jak należy. Po zobaczeniu jak ten czujnik wygląda, wszystko zrozumiałem. Błędnie myślałem że to jakieś żyroskopowe ustrojstwo i będzie działać np. Gdy podjeżdżam pod górę czy też z niej zjeżdzać. Jednak tak się nie dzieje, bo czujnik kompensuje tylko zmianę wysokości na wahaczu, a nie ogólny przechył samochodu. Tak czy siak, sprawdziłem najprostszym sposobem, świecąc w bramę od garażu ruszyłem ok 10m. Od niej i widziałem ze w momencie gdy samochód się podnosi światła opadają lekko do poziomu w którym były podczas postoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie wiem jak w b8 ale w b6 nie muszę ruszać by zauważyć jak działa samoregulacja świateł wystarczy że odpalę i odrazu widać że się ustawiają, po zgaszeniu wracają do swojego położenia początkowego, Co do twojego problemu sprawdź czy masz dobrze ramiona czujników zaczepione do wahaczy. U mnie jeden odczepiłem gdy zmieniałem wahacze i podczepiłem odwrotnie cięgno z powrotem, później miałem problemy z tym ze lampy oświetlały dół auta i nić nie było widać przed maską, a po wjechaniu w dziurę wyskakiwał błąd samoregulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2018 o 09:04, matisstz napisał:

Witam nie wiem jak w b8 ale w b6 nie muszę ruszać by zauważyć jak działa samoregulacja świateł wystarczy że odpalę i odrazu widać że się ustawiają, po zgaszeniu wracają do swojego położenia początkowego, Co do twojego problemu sprawdź czy masz dobrze ramiona czujników zaczepione do wahaczy. U mnie jeden odczepiłem gdy zmieniałem wahacze i podczepiłem odwrotnie cięgno z powrotem, później miałem problemy z tym ze lampy oświetlały dół auta i nić nie było widać przed maską, a po wjechaniu w dziurę wyskakiwał błąd samoregulacji.

U mnie zero błędów. Problem był taki jak opisałem wyżej, wychodziłem z błędnego założenia odnośnie typu i działania czujnika. To o czym piszesz też mogę zauważyć, a co do odległości to pewnie jest ona prawidłowa, tylko ja bym chciał tak z 10metrów dalej ustawić zasięg, takie widzimisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...