Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z olejem.


PawelAG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem polega na ubytku oleju. Około 5 tys. temu wymieniłem pierścienie, gumki na zaworach do tego planowanie głowicy oczywiście. 

Silnik zalany został castrolem magnatecem 10W40 i od tego czasu aż do następnej wymiany oleju czyli po 10 tys. zmieniłem na Mobil super 2000 10W40.

Zdecydowałem się na założenie instalacji LPG STAG 300 i tu zaczęły się schody, po przejechaniu 2 tys. zauważyłem ubytki oleju poprzez zapalenie się pomarańczowej kontrolki, dolałem 100ml zapisałem przebieg następnie tak po 1 tys. zapaliła ponownie się kontrolka min. Moje pytanie od czego może się dziać taki ubytek, wspomnę jak nie miałem instalacji LPG wcześniej to nie wziął ani grama oliwy po remoncie silnika, dodam że nie ma żadnych wycieków oleju, wszystko sprawdzone. Wiem gaz jest suchy itd., stary samochód musi coś łyknąć ale czy to normalne?.

Z góry Dziękuje za chwilę uwagi.

Pozdrawiam Pawel ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu po takim mini remoncie lejesz badziewny półsyntetyk? Najwidoczniej coś poszło nie tak podczas remontu. Sprawdź jeszcze czy nie masz za ubogiej mieszanki. I jaki jest dokładnie ten ubytek oleju, bo 100ml na 1kkm to nie tragedia (a takie zużycia wynika po tym co napisałeś), a jak zapala się kontrolka to już musi być sporo poniżej minimum na bagnecie.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badziewny? Taki mechanik mi wlał mówił że nie jest zły. Zauważyłem ubytki dopiero po założeniu LPG tak jak wcześniej pisałem, także wykluczam że poszło coś nie tak przy remoncie skoro na benzynie przed instalacją 10 tys. zrobiłem i zero ubytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile dokładnie bierze na tysiąc km? Powinien jeździć na 5w40...ale jak mechanik leje taki olej po remoncie to gratulacje dla niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100ml drugi raz dolałem i tak samo po drugim razie po 1000km kontrolka pomarańczowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100ml/1kkm to ubytek jak najbardziej do zaakceptowania. Jeśli olej mieści się między min, a max na bagnecie to nie ma prawa świecić się oil min. Jeśli jest inaczej to szukaj problemu w czujniku itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdzałem olej jest na bagnecie po niżej min. I obliczyłem teraz dokładnie i wyszło mi 100ml na 502km nie na 1000?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiedzy min, a max na bagnecie jest litra i powinno się utrzymywać 3/4 tego poziomu. Widzę, że Ty jednak jeździsz po krawędzi tego stanu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, zawsze staram się kontrolować stan o ilę się nie mylę to nie ma jeszcze kontrolki czerwonej od oleju? Żółta jest ostrzegawcza? Wspominałeś o ubogiej mieszance LPG? Może to ma wpływ ? na gazie dopiero 4tys. zrobiłem, regulacje miałem robioną raz ale kto wie czy dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, PawelAG napisał:

czerwonej od oleju?

Czerwona jest od ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie głupotę walnąłem? będę obserwował i dolewał, może ten typ ma tak i trzeba się z tym pogodzić ? przy wymianie oleju zmienię na inną markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik potrafi na Pb łyknąć kiepskiego oleju 1,5-2 litry na 10 tys. km zwłaszcza jak użytkownik nie kontroluje poziomu.

Po zainstalowaniu gazu widuje takie co łykną nawet 3,5 litra na 10 tys. km czyli tyle ile jest w układzie smarowania.

Jak bierze Ci mało oleju to postaraj się dobrać dobry olej w technologii syntetycznej czyli bazy HC lub coś lepszego na bazach PAO i POE.

Mogę polecić tani i dobry Specol 5W40 Gold bardzo dobrze sprawdza się w dieslach i zagazowanych silnikach.

Przy zagazowanym silniku ważna jest lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 100 stopni min. 14

i jak najwyższy TBN min. 10.

Olej w zagazowanym silniku jest mocniej przysmażany i następuje jego szybsza degradacja związkami siarki.

Interwały wymiany oleju trzeba skracać odpowiednio do warunków użytkowania silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...