Jump to content
3 3
kobisok

Imbus w napędzie pompy oleju

Recommended Posts

Witam serdecznie , 

Jestem nowicjueszem stąd moje pytanie , przeczytalem parę postów i dokładnie chciałbym się upewnić co dokładnie muszę wymienić w napędzie pompy oleju ??
Mam A4 z  września 2009 roku z silnikiem 2.0 TDI CAGC , przelotu mam akutalnie 186 tys km ,  bardzo proszę o fachową poradę i na co jeszcze muszę zwrócić uwagę , przy

tym silniku , czy w 1wszej kolejności zadbać o coś innego ( oczywiscie rozrząd i oleje ogarnięte ) . Ewentualnie proszę o sprawdzone firmy w których zakupie takowe części.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogarnij temat pompy oleju najlepiej z razem z rozrządem.

Mianowicie w pompie oleju występuje zabierak, taki imbus, który z czasem zaczyna się obrabiać na okrągło, gdy porządnie się obrobi braknie Ci momentalnie smarowania silnika. Dlatego trzeba skontrolować stan tego imbusa i w razie mocnego zużycia wymienić na nowy. Wyrobić może się również jego gniazdo, które również trzeba skontrolować, wówczas musisz wysłać najlepiej cały moduł pompy olejowej do firmy, która Ci ją zregeneruje.

W Twoim samochodzie występuje jeszcze zabierak pierwszego typu, krótszy, bodajże 77mm więc przy tym przebiegu jak najbardziej warto go skontrolować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rób odrazu szkoda kasy . Przy wymianie imbusa trzeba zdejmować miskę co się wiąże z wymiana oleju koszt niewielki imbus 20 zł robota zależy u kogo robisz


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imbus kupowałem w aso . Nic więcej nie wymieniałem . Rozbierz i zobacz w jakim stanie masz gniazdo ojciec mil zrobiona prawie 200 tys i było Ok . Dlatego sam imbus poszedł do wymiany 


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

We wrześniu 2009 była zmiana i był już montowany większy imbus, możliwe żer jest już doby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia po nr vin w aso


Było A4 b7 BRB 2005r 1.9TDI Po wizycie u Rogala173,7KM i 353,7Nm
Było A6 C6 BRE 2007r 2.0TDI S-line Po wizycie u Rogala 244KM i 455 Nm

Było A8 D3 4.2 MPI 335KM

Jest Q5 3.0 TDI 240 KM Po wizycie u Rogala 372KM i 684 Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Panowie dziekuje bardzo za wypowiedzi . Powiedzcie tylko czy w tych modelach aut jest jeszcze cos szczególnego na co zwrócić uwagę ?? Np. Wiem , że ciężko chodzi wspomaganie, ale na to nie mam raczej wpływu aczkolwiek jest to irutyjące...

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, kobisok napisał:

Ok Panowie dziekuje bardzo za wypowiedzi . Powiedzcie tylko czy w tych modelach aut jest jeszcze cos szczególnego na co zwrócić uwagę ?? Np. Wiem , że ciężko chodzi wspomaganie, ale na to nie mam raczej wpływu aczkolwiek jest to irutyjące...

Masz wpływ, dorezaj Servotronic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem że to się Tylko robiło na pompowtryskach, dobrze że trafiłem na ten temat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to robi się na silnikach cr czy pd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jam mam pytanie do szanownych kolegów:  mam moduł pompy na zabieraku 77mm  , silnik CAGA , czy można go zastapić modułem już poprawionym od 2009 r na zabieraku 100 mm ? czy będzie pasował ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można, ale lepiej zregenerować swój pod większy zabierak. Myślę, że jest to jeden z głównych tematów na forum i wszystko zostało już powiedziane. Poczytaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

widziałem ,że przerabiają w wałku otwór na wiekszy ,ale czy to jest sprawdzone .... pochodzi ? ciekawe czy można dostać sam wałek wyrównoważający nowy  czy to jest spasowane w komplecie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytać, czytać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.05.2019 o 09:56, ROBERT1970 napisał:

A jam mam pytanie do szanownych kolegów:  mam moduł pompy na zabieraku 77mm  , silnik CAGA , czy można go zastapić modułem już poprawionym od 2009 r na zabieraku 100 mm ? czy będzie pasował ?

Możesz..Tylko musisz szlifować moduł oraz śruby-jest inna miska olejowa...


http://www.futurum.net.pl

REGENERACJA POMP OLEJOWYCH 2.0 TDI audi vw seat skoda dodge 2004-2016r

tel:501-235-580

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...