Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Wytarty wałek rozrządu?


kudi111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem w posiadaniu A4 b7 1.9 116 brb od ponad roku, mam przejechane jakieś 335tys, auto było w zeszłym tygodniu na wymianie zawieszenia, filtrów, oleju itd i mechanik stwierdził po pracy silnika  bardzo duże zużycie walka rozrządu i popychaczy. Załączam filmik jak auto pracuje i proszę o opinie czy to faktycznie możliwe bo ja w tym silniku nie słyszę niepokojących rzeczy. Dodaje filmik z YouTube bo tutaj coś nie działa załącznik. 

 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmiku nie bardzo słychać, a słychać u ciebie dudnienie w filtrze powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ten przebieg to tragedii na pewno nie ma :cool1:

Co nie oznacza że wałek jest w idealnym stanie, żeby go dokładniej ocenić to pokrywa głowicy w górę i chociaż organoleptycznie go zweryfikować .

Przy okazji sprawdzić broki kanałów olejowych w wałkach dźwigienek pompowtryskiwaczy, których to brak jest często przyczyną wycierania się wałka ( brak odpowiedniego smarowania ).

Więcej na temat zużycia wałka znajdziesz tutaj :

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobny problem w brb,przebieg orginal 174tys przebiegu,silnik odpala od strzala czy zimny czy cieply,nie dymi nie kopci,spalanie bardzo zadawalajace,problem tylko z irytujacym dzwikiem w obudowie filtra powierza ale tez z glosniejsza praca ,czy zimny czy cieply to slychac to dudnienie, wyraznie glosno pracuje nie tak jak powinien strasznie klekocze.Mialem tourana avq tez okazalo sie ze walek jest wytarty ale nie bylo tego dudnienia I chodzil cichutko tak jak powinien.czy przy takim przebiegu moglby byc juz problem z walkiem,szklankami w brb?pzdr

Edytowane przez Wojtek66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej,  pokrywa w górę i sprawdzić wałek.  10 minut roboty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ecobuda napisał:

Najłatwiej,  pokrywa w górę i sprawdzić wałek.  10 minut roboty. 

Jak ktoś uwierzy w te 10 minut to może się srogo rozczarować... 

Wystarczy że poprzednik - idiota który tam wcześniej zaglądał przykleił pokrywę na silikon :tongue4:

Jak będzie miał pecha to przy demontażu pokrywy albo próbie jej oczyszczenia z silikonu porwie uszczelkę, a samo czyszczenie powierzchni głowicy i pokrywy przed ponownym montażem może zająć z godzinę :decayed:

Przed robotą zalecam sprawdzić czy w pobliskim sklepie motoryzacyjnym takie uszczelki mają i przygotować sobie Ze dwie godzinki wolnego czasu, tak na wszelki wypadek :D:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotruś,  kolega ma 174tyś.nalotu więc  raczej nikt tam nie zaglądał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ja ostatnio wymieniłem wałem, szklanki i panewki walka. U mnie była taka o jawa że walilo mi w filt powietrza, auto chodziło tak jak stara 30 lub 60 ? po zdjęciu osłony filtra powietrza to było słychać jak by tam uchodźca siedział i walil młotkiem. Mechanik pokazał mi wałek na którym były głębokie rysy owe jajka były wytluczone a w szklance była dziura. Wymieniłem wsio i teraz chodzi jak nowy. Jak jesteś zainteresowany mogę podesłać koszt owej naprawy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, ecobuda napisał:

Piotruś,  kolega ma 174tyś.nalotu więc  raczej nikt tam nie zaglądał 

Ja w swoim robiłem uszczelkę pod głowicą przy 110 kkm, potem przy 140 kkm osobiście wymieniałem uszczelniacze na pompkach a tu zonk, pokrywa przyklejona na stałe ...

Ile ch* i w myślach i na głos posłałem fachowcom co robili uszczelkę to tylko ja wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałam wałek wszystko poszło gładko, czas operacji trzy godziny.  Stary wyglądał tak:

IMAG0654.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wytarty jaki przebieg?

Co do mojego audi jak kolega wczesniej wspomnial raczej nikt tam nie zagladal ,auto mam od roku kupilem je od niemaca ktory mial je od nowosci,wyminilem tylko olej na valvoline 5w40,wczesniej jak wiadomo zalany byl castrol 5w30...

Jak juz autem przyjechalem do Polski to dudnienie takie bylo

Rozrzad byl wymieniany przy 119 tys w2014 r a mam 173 I teraz zastanawiam sie czy czepiac sie tego za rok czy dwa przy kolejnej wymianie rozrzadu odrazu czy jak najszybciej , jesli bede tak z tym jezdzil moze cos sie stac ?bo od roku tak jedze ale zrobilem tylko 3tys km bo auto sluzy mi bardziej na weekend I to nie zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 200 tyś.  postaraj się jak najszybciej ustalić czy masz wytarty wałek, o jeśli tak to jak będziesz tak jeździł to wymienisz wałek razem z głowicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.01.2019 o 11:05, Wojtek66 napisał:

 

jesli bede tak z tym jezdzil moze cos sie stac ?bo od roku tak jedze ale zrobilem tylko 3tys km bo auto sluzy mi bardziej na weekend I to nie zawsze

Daj dwa filmiki, jak silnik pracuje zaraz po odpaleniu po długim postoju i drugi jak już jest rozgrzany i przejechane chociaż kilkanaście km.

Jak PD-ek długo stoi to szklanki na uchylonych zaworach potrafią się opróżnić z oleju, jak dodatkowo ta szklanka i krzywka jest po części zużyta to będzie dudnił po uruchomieniu.

Jak będzie też dudnił po przejechaniu kilkunastu kilometrów to będzie świadczyć już o poważnym problemie z wałkiem i szklankami :D

P.S. 

Osobiście z powycieranym wałkiem jeżdżę już chyba ze cztery lata, zrobiłem tak ponad 40 kkm:P

Sprawa wyszła przypadkiem przy wymianie uszczelniaczy na pompkach, nie byłem przygotowany na taką naprawę więc tylko pomierzyłem wałek ( na wszystkich krzywkach wydechowych brakowało w miarę po równo, po ok. 0,6 mm ...).

Żeby dojeździć  do czasu skompletowania potrzebnych gratów zalałem mu MILITEC1 do oleju i .... tak sobie jeżdżę do dzisiaj , jak wymieniam olej to dolewam następny :decayed:

Puki co na ucho nie słyszę by się coś pogorszyło , DPF cały czas na pokładzie i nie sprawia problemów , tak że puki co nie widzę pilnej potrzeby by tam zaglądać :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2019 o 22:52, ecobuda napisał:

Jak wymieniałam wałek wszystko poszło gładko, czas operacji trzy godziny.  Stary wyglądał tak:

IMAG0654.jpg

No ten wałek wygląda na konkretnie zużyty , ale prawdę powie dopiero pomiar krzywek, nowe mają po 61,7 mm mierząc "średnicę" w najwyższym miejscu każdej krzywki ...

Pamiętać też należy że czym większe zużycie krzywki to i  szklanki z nią współpracującej też więcej brakuje :hi:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 filmiki jak chodzi brb,dwa filmiki odrazu po odpalaniu nagrałem chodzil z 5min a  trzeci  po około 30min  pracy na jałowym(nie pamietam który był który),auto nie odpalane było ok 5dni:

P.s Nagram niedługo jak silnik chodzi po rozgrzaniu.

Edytowane przez Wojtek66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich trzech filmikach słychać dudnienie z filtra powietrza ( najbardziej na tym pierwszym, ale to pewnie dla tego że maska otwarta i zdemontowany jest dolot do filtra powietrza )  :whistling:

Najwyższa pora by przynajmniej zajrzeć pod pokrywę rozrządu, a najlepiej to już szukać powoli potrzebnych gratów do wymiany szklanek , a być może i wałka  :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, może nie mam B7 (tylko B6 AVF), ale tematyka ta sama, więc piszę tu- co sądzicie o pracy silnika i odgłosach z filtra powietrza? Auto na postoju i w czasie jazdy trochę wibruje (założyłem nową pompę Boscha i nową Dwumasę Luka z 600 km temu, więc albo winne są poduchy, albo wałek)- ściągałem pokrywę (niestety nie miałem okazji zrobić zdjęcia) to na bokach krzywek czuć było lekko ostre krawędzie, a szklanki uginały się pod śrubokrętem (za mocno nie naciskałem) koło 1 mm, ale wszystko źle nie wyglądało.

https://www.youtube.com/watch?v=dNk_tZ08Zqw

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja podobna jak u kolegi co temat założył :whistling:

Może ździebko mniej dudni ale pokrywka w górę , by się przekonać co z wałkiem .

Może to też być szklanka .

Albo słabe ciśnienie oleju ( np. spowodowane wypadniętym brokiem z wałka dźwigienek pompowtryskiwaczy ):hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...