Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek spod korka spustowego oleju


Pszemeg Tki

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, Pany problem jak w tytule- drobny wyciek oleju spod korka spustowego oleju. Jestem przed serwisem i szukam jakiegoś rozwiązania tego problemu. Miał ktoś taką bolączkę? Szukam korka nad wymiar albo reperaturki ale żadnego info nie mogę znaleźć.. Z góry dziena za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz wymieniasz olej w tym aucie? Nie napisałeś co to konkretnie jest (?)

Pierwsza zasada jeśli miska stalowa to podkładka pod śrubę miedziana. Jeśli aluminiowa to podkładka również alu. Możesz spróbować zastosować podkładkę metalowo-gumową szeroko stosowane w hydraulice siłowej i w takim sklepie najłatwiej dostać. Gwintu raczej zerwanego nie masz, bo o tym nie piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pawel125R napisał:

Pierwszy raz wymieniasz olej w tym aucie? Nie napisałeś co to konkretnie jest (?)

Pierwsza zasada jeśli miska stalowa to podkładka pod śrubę miedziana. Jeśli aluminiowa to podkładka również alu. Możesz spróbować zastosować podkładkę metalowo-gumową szeroko stosowane w hydraulice siłowej i w takim sklepie najłatwiej dostać. Gwintu raczej zerwanego nie masz, bo o tym nie piszesz.

Nie no, nie wymieniam pierwszy raz ? po prostu wcześniej tego problemu nie było. Temat założyłem z myślą, że nie jestem pierwszy z takim problemem a wiem, że jest coś takiego jak korek nad wymiar lub reperaturka tudzież "zestaw naprawczy" tylko nie mogę tego znaleźć.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu skąd masz pewność, ze przyczyna leży w gwincie, a nie w podkładce ??? Ja bym zaczął od najprostszych rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom Panowie miałem podobny problem.

Nie raz zmieniałem olej w aucie i też napotkałem podobny problem. Na początku wymieniając olej zmieniałem podkładki na miedziane (bo takie miałem założone wcześniej i było szczelne). Po którejś zmianie oleju zauważyłem wyciek. Zmieniłem podkładki - zero zmiany. Zmieniłem korek spustowy na nowy z ASO z gumką dalej to samo. Na nowy nowe podkładki - dalej cieknie. Finalnie dokręciłem go mega mocno na przedłużce aż na prawdę konkretnie ścisnęło podkładkę i dopiero teraz jest szczelne. Uwierzcie że miałem obawę właśnie o gwint w misce. 

Finalnie jest nowa śruba, nowa podkładka i przykręcone na prawde konkretnie i jest git. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany mamy XXI wiek, nie rozumie tych z Was co do tej pory przy wymianie oleju używają korka spustowego :P:naughty:

Wysysarką przez otwór bagnetu załatwia się to dokładniej,  bez brudzenia się , zdejmowania osłon pod silnikiem , bez ewentualnych problemów że zmęczonym korkiem i jego gwintem w misce olejowej :whistling:

Oczywiście trzeba tylko wiedzieć ile się ma oleju w silniku przed wysysaniem i skontrolować czy taka ilość została odessana, a to jak jest się ogarniętym nie nastręcza najmniejszego problemu.... :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...