Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gdzie jest +12V po włączeniu stacyjki ???


gdajaca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszukuję miejsca w którym pojawi się +12 po włączeniu stacyjki a konkretnie po włożeniu pilota do zamka stacyjki. Przeglądając schematy elektryczne znalazłem kupę takich miejsc, zresztą wystarczy popatrzeć na wykaz bezpieczników gdzie jest również opisane który bezpiecznik podłączony jest do zacisku 15. Problem w tym iż pomimo włączenia stacyjki nie pojawia się tam napięcie. Np. cała szyna bezpieczników z uchwytu SC, wspornik ST1. Przykładam woltomierz, wsadzam pilota w zamek stacyjki, uruchamia się MMI, słyszę jak odblokowuję się blokada kierownicy , a napięcia jak nie było tak nie ma na woltomierzu. Nie mogę zrozumieć o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 15 - j329, jest pod kierownicą

Jeżeli niema napięcia na zacisku 15 to najprawdopodobniej "nie łapie" ten właśnie przekaźnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Myślałem o tym żeby go sprawdzić, ale gdyby tak było, że on nie działa to czy nie miało by to wpływu na działanie innych niektórych podzespołów. A u mnie wszystko jest sprawne, wszystko działa.

2. Czy on jest na pewno pod kierownicą, a nie pod zbiornikiem spryskiwacza ???

3. Czy są wersje B ósemek z normalną tradycyjną stacyjką na kluczyk ??? Bo u mnie wsadza się pilota w gniazdo i może jego wsadzenie po prostu nie uruchamia napięcia na zacisk 15 tylko zwalnia zabezpieczenie kierownicy i parę tam jeszcze takich mało ważnych rzeczy. Natomiast wciśnięcie go do oporu i zwolnienie powoduje start silnika i wtedy napięcie na zacisku 15 już jest.

Edytowane przez gdajaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżeli wszytko działa to na pewno napięcie na zacisku 15 musi być

2. Jest na pewno pod kierownicą

3. Wszystkie B8 nie mają tradycyjnej stacyjki, samo włożenie kluczyka do stacyjki nie spowoduje pojawienia się napięcia na zacisku 15, bo jest to zacisk na którym jest napięcie "po zapłonie", więc trzeba wcisnąć kluczyk

Reasumując po prostu źle zinterpretowałeś kiedy ma być zasilany zacisk 15

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bin85 napisał:

Reasumując po prostu źle zinterpretowałeś kiedy ma być zasilany zacisk 15

No cóż, wygląda na to że tak. Pierwszy raz mam auto z takim rozwiązaniem. Zawsze miałem samochody na kluczyk i tam można było włączyć zapłon nie startując silnika. No nic będę musiał pociągnąć sobie to zasilanie z innego miejsca. Dzięki za wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam sprzęgła, to automat.

Chyba że to zrobię nie wciskając hamulca. Może wtedy efekt będzie ten sam, ale to nie jest dobre rozwiązanie mojego kłopociku. Spróbuję wziąć to zasilanie np z MMI.

Edytowane przez gdajaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mmi też prawdopodobnie nie znajdziesz takiego zasilania ponieważ  informacja o tym że kluczyk jest tylko włożony jest przesyłana po magistrali CAN

Trzeba by na schematy zobaczyć bo może z samej stacyjki coś by się dało wyciągnąć

Edytowane przez bin85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...