Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t Anb mocno cofa zapłon


zdzislavo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim 1.8t anb auto kupiłem pewien czas temu i już od początku nie miało mocy ale ogólnie było zadbane to zaryzykowałem.Po kupnie robiłem logi i z teg co pamiętam cofało zapłon turbo słabo wstawało itp ogólnie jechało jak liche 1.6 auto ma LPG

Ogólnie co zostało zrobione po zakupie nowe świece PFR6Q,nowy przepływomierz bosch taki jaki powinien byc,sprawdzona szczelność dolotu,filtr paliwa i jeszcze pewnie parę innych rzeczy o których nie pamiętam.

Kilka dni temu został wymieniony rozrząd,łańcuch rozrządu,napinacz powymieniane przewody podciśnienia i sprawdzony ponownie dolot,jest szczelny.Oraz okazało się że w turbinie była urwana klapka wg więc turbo po pełnej regeneracji,katalizator ok z jednej strony jest trochę wykruszony ale nie lata nic w srodku nie jest zapchany itp.

Auto po ostatnich wymianach odżyło ale niestety z tego co zauważyłem ma spore spalanie stukowe występuje nawet na postoju na lpg jest trochę lepiej przy w miarę spokojnej jeździe na lpg cofanie zapłonu występuje stosunkowo rzadko ale podczas robienia logów na 3 już tak wesoło to nie wygląda.

Kompresja mierzona okolice 11,5 12,5 bara auto nie dymi 

Korekcje na kanale 032 podczas jazdy na pb w okolicach +3,9 na lpg +14 więc gaz chyba do strojenia ?

Poniżej logi na pb i jeden na lpg

http://vaglogi.pl/log-115_002_x5ox8oA.html

http://vaglogi.pl/log-033_002_OU3EM22.html

http://vaglogi.pl/log-020_003_C5A7o.html

LPG http://vaglogi.pl/log-020_003_8C61R.html

Prosiłbym o pomoc co powoduje takie spalanie zapłonu długo już z tym walczę i powoli tracę siły do 1.8t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+14 na lpg to troche za dużo jak na pb jest 3.9 wiec gaz do wystrojenia. Cofki na pb bardzo duze jak na serie, na lpg nie powinno wogóle być. Przepływka jak na nową to troche mało mierzy ale może mieć to też związek z tym cofaniem. Kata oglądałeś z obu stron? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łukasz13 napisał:

+14 na lpg to troche za dużo jak na pb jest 3.9 wiec gaz do wystrojenia. Cofki na pb bardzo duze jak na serie, na lpg nie powinno wogóle być. Przepływka jak na nową to troche mało mierzy ale może mieć to też związek z tym cofaniem. Kata oglądałeś z obu stron? 

Katalizator oglądany i jest ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Łukasz13 napisał:

NIe robi sie szybko czerwony nawet po krótkiej jeżdzie z troche mocniej wciśnietym gazem?

Tego nie sprawdzałem ale katalizator jest w 100% drożny niepozapychany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Pokaż jak wygląda to cofanie na jałowym, może coś oszukuje czujniki stukowe?

LPG http://vaglogi.pl/log-020_003_f2gL83.html

PB http://vaglogi.pl/log-020_003_Qjyyeg.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy nie jest typowo na jałowym tylko wyskakuje przy dodawaniu gazu, trudno powiedzieć co to może być, szczególnie że wymieniłeś łancuszek i napinacz bo one czasem zużyte też taki efekt mogą powodować.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Znaczy nie jest typowo na jałowym tylko wyskakuje przy dodawaniu gazu, trudno powiedzieć co to może być, szczególnie że wymieniłeś łancuszek i napinacz bo one czasem zużyte też taki efekt mogą powodować.

Cewki mogły by powodować takie cofanie ? Wypadania zapłonu nie ma i z tego co sprawdzałem auto miało kiedyś wymieniane cewki na akcji serwisowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, soul87 napisał:

Może być spory nagar w komorze spalania. 

Nagar jest bo widać go po wykręceniu świecy ale powodowałby aż takie cofki ? Chyba nie obędzie się bez ściągania głowicy :( ale muszę na to poczekać kilka miesięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić takie solidne czyszczenie komór spalnia za pomocą jakiegoś rozpuszczalnika np nitro, albo jakiegoś carb cleanera, wprowadzając płyn do dolotu podczas pracy silnika. 

Nikłe szanse a może coś tam pomoże... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej, kup na allegro preparat anticarbon, koszt niewielki,  i użyj podwójna lub potrójna dawke, będziesz wiedział czy coś to zmieni czy nic i wtedy trzeba będzie szukać gdzie indziej przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...