Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy taka zmiana oleju nie zaszkodzi?


Pesche

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Od grudnia 2017 mam a4 1.8 z lpg. Po kupnie miałem do wymiany olej i filtry, podpytałem okolicznego mechanika jaki olej zalalby do mojego auta, spytał o przebieg, wtedy było 289tys. Stwierdził ze jak taki duży co przebieg to koniecznie mineralny 15w40. Taki więc był zalany.

Teraz nadchodzi czas na wymianę. Od tamtego czasu trochę podpytałem i poczytałem na forach i głos jest jeden. Do tego silnika 5w40. Mam problem teraz, pytałem innego mechanika to mowil ze przeskok z 15 na 5 może nie wyjść za dobrze. 

Co o tym myślicie? Myślałem żebyś zalać chociażby 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między 5W40 a 15W40 jest jedna zasadnicza różnica, a mianowicie zdolność smarowania silnika w niskich temperaturach (szczególnie zimą zanim olej nie uzyska temperatury roboczej).  Im niższa cyfra poprzedzająca literę "W", tym lepsze smarowanie na zimno. Po rozgrzaniu silnika oba oleje mają teoretycznie podobne właściwości smarne. Pomijam fakt, że 5W40 jest olejem syntetycznym i zawiera różne dodatki, które wpływają pozytywnie na silnik, a 15W40 to relikt minionych czasów gdy zalewało się takie oleje do starych Maluchów i Zastav, które po przebiegu 100 000 km nadawały się do remontu. Najważniejsze, abyś zalał olej zgodny ze specyfikacją VW/Audi przewidzianą do swojego silnika, a dodatkowo powinien to być 5W40 lub maksymalnie 10W40. Jeśli silnik spala znaczne ilości oleju, to licz się tylko z tym, że będziesz więcej płacił za dolewki, ponieważ olej 5W40 potrafi kosztować dużo więcej niż 15W40. Przed taką zmianą oleju należy zrobić płukankę, ale na ten temat w internecie jest informacji od zatrzęsienia. Załączam Ci małą ściągę z informacją na temat właściwego oleju do Audi.

olej.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pesche napisał:

 Stwierdził ze jak taki duży co przebieg to koniecznie mineralny 15w40.

Mam problem teraz, pytałem innego mechanika to mowil ze przeskok z 15 na 5 może nie wyjść za dobrze. 

Co o tym myślicie? Myślałem żebyś zalać chociażby 10w40

Pogratulować mechaników.

Ile zrobiłeś na tym 15W40 ? wiesz, że w przypadku zagazowanych silników należy skracać interwał wymiany oleju ?.

Silnik coś łyknął tego oleju ?.

Poszukaj dobrego oleju 10W40 lub 5W40, możliwie najgrubszy/stabilny film olejowy w temperaturze roboczej silnika ok. 14 i wysoki TBN ok. 10-12.

Polecam niedoceniane w Polsce  Neste Oil z fińskiego koncernu lub tańszy co nie znaczy zły polski Specol.

Jak masz dużo kasy to można zalać Millersa 10W40 EE.

Do zagazowanych silników można śmiało zalewać oleje dedykowane pod diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem na nim 9000 km.

Nic nie łykał.

Patrzylem na valvoline 10/40 i mobil 10/40. 

Ale zamierzam zalać po prostu taki jaki trzeba, jeśli chodzi o koszta to nie zamierzam skąpić ale tez niepotrzebnie wydawać fortuny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia co miał lane wcześniej. Jak ja kupiłem swoje Audi to był zalewany Szajstrol, który od razu wywaliłem. Teoretycznie przed zrobieniem płukanki warto zdjąć misę olejową i ręcznie wyczyścić szlam, który się zebrał na dnie, aby płukanka nie wzruszyła go i nie zatkało smoka. Ale to teoria, nie wiem jak to się ma w praktyce więc poszukaj dodatkowych porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wg ciebie jaki olej zalać? 5 czy 10w? I lepiej mobila, valvoline czy jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest teoria, że oleje syntetyczne (5W40) poprzez swoje dodatki myjące wypłukują nagar z uszczelek i jeśli są one nieszczelne to silnik zaczyna się pocić. Są to jednak sporadyczne przypadki i wynikają raczej z niedbalstwa właściciela lub z zarżnięcia silnika. Jeśli nie boisz się tego to przechodź na 5W i to według mnie będzie najlepszy wybór. 10W nie wypłucze nic z silnika, ale będzie trochę gęstszy zimą, ale też bez tragedii. Decyzja należy do Ciebie. Ja jeżdżę dieslem i zalewam Valvoline i bardzo sobie chwalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto świeże więc zamierzasz tym jeździć. Valvoline Synpower 5w40 drogi nie jest, ja to leje i jest ok, a przebieg ze 360tyś, albo i więcej. Mi też po zakupie mówili, żeby lać gesty. Takich mamy mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyłącze się do tematu dlatego że i mnie czeka wymiana oleju a mam też dylemat. Zacznę od tego że auto mam od roku, po zakupie robiłem wymianę oleju na taki jak był czyli Motul 6100 Synergie+ 10W40. Do tego czasu zrobiłem te 10 tysięcy km i oprócz lejącej uszczelki pokrywy zaworów jest ok. Oleju nie wziął ani grama ( tzn tak, mechanikowi chyba wlało się odrobinę za dużo bo było ciut powyżej tego kratkowanego pola na bagnecie, w chwili obecnej jest wyrównane z górną linią tego pola więc myślę że tylko nadmiar spalił). Uszczelkę myślę wymieniać przy wymianie oleju ze względu na to że świece zaczynają pływać. Ale nurtuje mnie inna sprawa, mianowicie z autem otrzymałem wszystkie papiery, m.in. faktury z poszczególnych wizyt w serwisie, przeglądnąłem je i wynika że od 2005 roku (od tego roku mam te faktury) dwa razy był zalany mobilem 10W40 a potem już cały czas tym motulem. Auto z 2000 roku i dziwi mnie tak wczesne przejście na 10W40. Obecny przebieg to prawie 208 tysięcy. Wydaje się być autentyczny ponieważ patrząc na te faktury i w książkę serwisową by się to zgadzało. Dużo czytałem na temat tych olejów, płukanek itp i teraz już nie wiem sam co zrobić, miałem teraz robić płukankę i przejść na Motula 8100 X-Cess 5W40 ale nie wiem czy to dobre wyjście skoro powołując się na te papiery tak długo jeździ na 10W40...  Dodam jeszcze że auto jest w tej chwili w samej benzynie (może w nie długim czasie założe lpg ale to jeszcze nic pewnego) a kolor oleju nie jest aż taki przerażający, można powiedzieć że już pod brązowy podchodzi. Liczę na jakieś porady w tej sprawie za które z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.08.2018 o 19:23, Przemek.1997 napisał:

... teraz już nie wiem sam co zrobić, miałem teraz robić płukankę i przejść na Motula 8100 X-Cess 5W40 ale nie wiem czy to dobre wyjście skoro powołując się na te papiery tak długo jeździ na 10W40... 

Dla silnika będzie tylko lepiej jak przejdziesz na 5W40.

Motyl 6100 to taki sobie olej ja go zaliczam do słabych, jak chcesz dobry 10W40 to zalej Millersa EE ale jego cena !!!.

Dużo silników tego typu jest na minerale lub HC mają po 300/400 tys. i śmigają ale co w środku to już duży znak ?.

Przed gazem radzę płukanie całego układu olejowego płukanką Mitasu i być może warto ściągnąć miskę aby mieć rozeznanie co do stosowania oleju 10W40.

Ściągałem miski w okolicach 200/250 tys. km w tych silnikach biegających na olejach 15W40 i 10W40 i wielkiego szlamu nie było.

Jak olej wymieniany na czas co 10 tys. km to silniki wyglądają dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem na 5w40 i jak do tej pory jest ok po okolo 7 tysiacach 2 setki dolane takze o ile silnik nie zajechany to nic sie dziac nie bedzie. koniecznie tylko zrób płukanke przed zmiana oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeszedłem z 10W40 bez zbędnych płukanek na 5W40 i jest miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...