Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lambda, EPC, Termostat - co następne?


HatefulEvil

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnia wizyta u gazownika skończyła się na tym, że "coś mi się sypie w aucie". Byłem na regulacji wszystko zrobione, a po paru dniach znowu zaczęło się rypać. Przywykłem już do błędu "system too lean", ale zaczęły się dziać takie kwiatki:

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
            P1136 - 001 - System too Lean
17520 - Oxygen (Lambda) Sensor Regulation: Bank 1
            P1112 - 002 - System too Rich - Intermittent

(oba razem przejeżdżając 20 km)

W między czasie jeszcze zaczęło mi sypać jeszcze takimi ciekawostkami:

16672 - Fuel Injector #10 (N300)
            P0288 - 001 - Short to Ground - Intermittent

16704 - Engine Speed Sensor (G28)
            P0320 - 004 - Malfunction - Intermittent

 

G28 już wymieniony na boscha, bo faktycznie czasem mi dłużej odpalał i w końcu się pokazała kontrolka EPC i udało mi się zgooglać o co chodzi.

Żeby tego było mało po ponownym skasowaniu błędów i przejechaniu kolejnych 20 km błędy od lamby nie wróciły tym razem, ale za to jest coś nowego:

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
            P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent

Doradzi mi ktoś od czego zacząć, bo ja już sam nie wiem...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej termostat się kończy. Prócz tego jakie są korekty długoterminowe? Zrób przynajmniej log statyczny i dynamiczny 2+33 na obu paliwach, po kasowaniu błędów oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed ostatnią wizytą u gazownika robiłem logi wyglądały dobrze, to stwierdzi, żę też miał taki przypadek, ze gościu mu logi pokazywał, że na benie wszystko ok, a na gazie się pieprzy i niby siadła później lambda temu klientowi. Korekty po przejechaniu 20km na gazie był 6 dla biegu jałowego i jakoś -7.8 w trakcie jazdy.

Wyskoczyłem z tematem tak bez logów bo "liczyłem" po cichu, że jak już zamiast fuel trim pokazuje się błąd oxygen lambda to będzie jasno wskazywało, że lambda do wymiany i się moje problemy skończą. Może dziś w nocy uda mi się ogarnąć logi.

A co z tym błędem fuel injector, bo mi to wraca co chwilę? Czy przypadkiem jeśli błąd pojawia się jadąc już na gazie to nie znaczy to, że gdzieś tam gdzie gazownik mieszał w wiązce to się coś spieprzyło?

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatna przerwa, ale miałem urlop nie udało mi się z ogarnizować czasu na logi i wyszło jak wyszło. Generalnie zaraz po ostatnim poście miałem trasę 1000km i żaden błąd nie wyskoczył... ale ostatnio znowu świruje:

17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) 
            P1127 - 002 - System too Rich - Intermittent
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) 
            P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent - MIL ON
16672 - Fuel Injector #10 (N300) 
            P0288 - 001 - Short to Ground
16672 - Fuel Injector #10 (N300) 
            P0288 - 001 - Short to Ground

Od zwarcia szarpie i miga kontrolka check engine. W momencie szarpania jak z gazu przełączę na bene to problem raczej ustępuje - ciężko wyczuć bo to dość nie stałe zjawisko jest - z reguł na nie do końca ostudzonym silniku zaraz po przełączeniu się na gaz.

Logi wyglądają następująco:

115-118 bena

3-22 bena

2-33 bena, gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo trochę ospale wstaje, sprawdź dv. Błąd bogatej i ubogiej mieszanki raczej przez lpg , więc do regulacji. Pod pełnym obciążeniem jest trochę za bogato, ciekawe jak przy normalnej jeździe. Jakie były korekty w gr32?

Co do błędu wtryskiwacza to zapewne coś z kabelkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie cisnąłem gazownika, żeby ustawił mi na bogato, bo wcześniej cały czas było, że za ubogo to wolałem w tą stronę. Gadał, że coś mam z autem skoro on robi mapy i "jest spoko" a po czasie się pieprzy.

Że z kabelkami coś to wiem, ale nie mam pomysłu jak to ugryźć. Wiązka przy wtryskach faktycznie słabo wygląda, ale to już raczej na gazie się dzieje, więc wtedy wtryski  i wiązka z beny nie mają żadnego wpływu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2018 o 03:27, HatefulEvil napisał:

Generalnie cisnąłem gazownika, żeby ustawił mi na bogato, bo wcześniej cały czas było, że za ubogo to wolałem w tą stronę. Gadał, że coś mam z autem skoro on robi mapy i "jest spoko" a po czasie się pieprzy.

Że z kabelkami coś to wiem, ale nie mam pomysłu jak to ugryźć. Wiązka przy wtryskach faktycznie słabo wygląda, ale to już raczej na gazie się dzieje, więc wtedy wtryski  i wiązka z beny nie mają żadnego wpływu?

naprawiłeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...