Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN duże wibracje na wolnych obrotach :(


homie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukałem już po forum i internecie ale wciąż nie mogę rozwiązać mojego problemu jakim jest strasznie drgający silnik na wolnych obrotach. Po podniesieniu obrotów do 1000 - 1100 drgania zmiejszają się o połowę. Nie wydaje mi się, aby była to dwumasa, bo żadnych innych objawów nie ma. Nie hałasuje przy gaszeniu. Nie drga przy ruszaniu. Wydaje mi się jeszcze, że przy jednym odpaleniu jest ciut lepiej, a np dzień później ciut gorzej, ale nie udało mi się tego połączyć z temperaturą na zewnątrz (wilgotność?). Dzieje się to na zimnym jak i na gorącym silniku. Cały downpipe (bez kata) wraz z plecionką jest nowy. Obie poduchy pod silnikiem wymieniłem na nowe od febiego. Statyczny kąt ustawiony na 51. Dawka paliwa na 2,4mg. Korekcje na wtryskach kolejno (grupa 013) 1,1; 0,5; 0,1. Czy to różnica w wydajności wtrysku na cyl 3 i 4 (pierwsza wartość) może być przyczyną? Po włączeniu klimy korekta w pierwszym polu wzrasta do 1,7 - to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wartość z grupy 001. Ja ustawiłem 2,4 mg, aby go trochę podlać - myslałem, że to pomoże. Wsześniej było 6mg. Dodam, że podczas ustawiania nastawnika i schodzeniu z 6mg na 2,4mg silnik pracował identycznie i nie było żadnej poprawy.

 

Jeszcze mam podejrzenie, że czujnik temperatury w pompie podaje zakłamane wartości, ale muszę zrobić więcej testów. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni temu wymieniłem olej na dokładnie taki sam tylko świeżutki (Liqui Moly 10w40 MOS2 Leichtlauf) i zmierzyłem hałas jaki generuje silnik na zewnątrz oraz wewnątrz pojazdu. Obie wartości spadły o 1DB co nie jest zaskakujące, ale postanowiłem zmierzyć również wibracje jakie silnik generuje. Nie mam co prawda żadnego specjalistycznego urządzenia, ale czujniki zawarte w obecnych topowych smartfonach wydają się być wystarczające. Wyniki były dla mnie bardzo zaskakujące, ponieważ średnia wartość przyśpieszenia wzrosła dwukrotnie co widać na wykresach poniżej. Dodam, że test był przeprowadzany w tym samym miejscu na pokrywie zaworów. Podjeżewam, że różnica nie wynika ze zmiany oleju, a tym co opisywałem wcześniej tj. że silnik przy jednym odpaleniu może zachowywać się inaczej niż przy drugim. Wykonam jeszcze więcej takich testów, aby potwierdzić moją tezę.

Czy warto wykonać test wtryskiwaczy sprawdzający jak bardzo "leją" tzn ile paliwa wraca do pompy?

20180908_155248.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2018 o 21:05, homie napisał:

Obie poduchy pod silnikiem wymieniłem na nowe od febiego. 

Wystarczyło że przeczytałem tylko nazwę tematu a w poście doszedłem do tego fragmentu.

Kolego, kombinujesz jak koń pod górę!

A wystarczy wymienić poduchy silnika na oryginalne.

Cena w ASO zabija ale śmiało zakładaj sprawne Ori używki a zapomnisz co to jest telepanie kiery i całej budy 

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...