Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Dymi na wolnych obrotach


damiano8522

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przedstawię swój problem który pojawił się po zimie,może ktoś miał podobnie może będzie w stanie pomóc..no wiec pacjęt a4 b6 1.9 130 avf 2001 dymi na jałowym jak się rozgrzeje silnik. Po dodaniu gazu,jak wydmucha to co nazbierał to wydaje mi się ze jest ok,podczas jazdy też nie zauważyłem dymienia. Dym jest biało/szaro/niebieskawy. Płynów nie ubywa tj. oliwy normalnie 1l na 10 tys ale przed dymieniem też tyle mi brało. Zregenerowałem turbo niestety nie pomogło,wymieniłem pokrywę zaworów myśląc że to odma tez kopci jak kopcił. Uszczelniacze na pompkach wymienione. Korekcje 0.08,-0.33,0.14,0.05 na jałowym..podczas jazdy jedna pompka skacze do 1.20. Pompa vacum uszczelniona...auto ma moc, pali na dotyk zimny ciepły...tylko te dymienie jak popyrka na wolnych z 5 min. Mogę podesłać logi jeśli byłby ktoś chętny pomóc. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć rurę od turbo i zobacz czy widać w muszli ślady oleju... 

A w momencie kopcenia jak wyglądają korekcje ? ? ? 

Jeszcze w momencie kopcenia możesz spróbować odkręcić korek oleju... chyba, że pokrywę nową założyłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje jak sobie podkapca sa na foto odpiolem odme zaslepilem dolot ale nadal kopci.. Jak postoji na wolnych i wdepne gaz to wydmuc**je sporo.. Sam juz nie wiem turbo bylo regenerowane miesiac temu (przed reg zaczal kopcic) a moze katalizator? Ale to by dymil na czrno chyba tak? Egr mam zaslepiony.. Synchro skacze 0.6 do 1.1 ,spalanie na jalowym 0.6l..

 

IMG_20180908_145312.jpg

IMG_20180908_144437.jpg

IMG_20180908_144327.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2018 o 09:05, kamil-vag napisał:

Odkręć rurę od turbo i zobacz czy widać w muszli ślady oleju... 

A w momencie kopcenia jak wyglądają korekcje ? ? ? 

Jeszcze w momencie kopcenia możesz spróbować odkręcić korek oleju... chyba, że pokrywę nową założyłeś...

Kamil co myślisz o tym katalizatorze? czy bardziej iść w pierścienie albo te turbo?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, miałem dokładnie tak samo. Wyczyściłem EGR i zaślepiłem przewód podciśnienia od EGR. Wystarczy śrubka 6 mm. Żeby EGR nie był sterowany. Masz 2002 r więc nawet błąd Ci nie wyskoczy. Spróbuj najpierw zaślepić przewód podciśnienia sterujący EGR i zobaczy co się dzieje. Może akurat. U mnie na zimnym dymił jak lokomotywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytać panowie, kolega ma EGR zaślepiony...

Sprawdzałeś tą rurę od turbo czy nie ma tam oleju ? ? ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2018 o 12:44, kamil-vag napisał:

Czytać panowie, kolega ma EGR zaślepiony...

Sprawdzałeś tą rurę od turbo czy nie ma tam oleju ? ? ? 

Jest wilgotno ale nie wiem czy to jakieś pozostałości nie są,z odłączoną odmą dopiero 200km zrobione..zero poprawy dymi. Byłem u znachora poogladał,powąchał mówi ze to niedopalona ropa i obstawia wtryski. Zrobie pomiar kompresji i sprawdzę te wtryski dam znać co i jak wyszło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety silnik zalany nafta spłynęła po godzinie... kompresji brak aż dziwne bo palił na tyk i z mocą też nie było problemu..

Edytowane przez damiano8522
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, damiano8522 napisał:

Niestety silnik zalany nafta spłynęła po godzinie... kompresji brak aż dziwne bo palił na tyk i z mocą też nie było problemu..

What ? ? ?

O co chodzi z tym zalewaniem naftą, coś Ty nią zalał i po co :co:

A objawy mogą wskazywać na zużyte uszczelniacze trzonków zaworowych :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zalał ,,garnki'' naftą by sprawdzić jak z ich uszczelnieniem dodatkowo stary sposób na usuwanie zapieczonych pierścieni.

damiano8522 - a kompresje sprawdzałeś ile garnki mają bar? Czy tylko naftą bo to nieco badanie mało miarodajne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2018 o 20:21, BartoszBB napisał:

Zapewne zalał ,,garnki'' naftą by sprawdzić jak z ich uszczelnieniem dodatkowo stary sposób na usuwanie zapieczonych pierścieni.

damiano8522 - a kompresje sprawdzałeś ile garnki mają bar? Czy tylko naftą bo to nieco badanie mało miarodajne...

Tylko nafta..ale kopcił jak lokomotywa w oparach czuć wyraźnie ropę i olej..silnik już raz reanimowałem po tym jak tłok mi pękł..wiec teraz odpuszczam auto pali..ma moc ..jezdzi..ale kopci..jak ktoś chętny na blok,głlowice,wtryski itp to prosze na priv..mam już 2 serducho..zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...