Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Pompy paliwa słabe odpalanie, telepanie na jałowym


Rafał Wróblewski

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli temat jest w złym działem proszę o przeniesienie.

 

Witam proszę Panowie o pomoc. Problem słabego, ciężkiego odpalania po postoju na równej nawierzchni. Na równym odpala ale tak słabo i tak dziwnie pracuje. Na nie równej gdy stoi przodem wyżej to trzeba kręcić dosyć długo i jak odpali puści dużą czarna chmurę :) Problem to cofające sie paliwo lub pompki paliwa w zbiorniku lub Vacum. Pompke w zbiorniku wymieniłem na nową dalej to samo :/. Vacum kupiłem używkę za ok 150zł nowa około 900zł   po stanie technicznym sądzę że jest ok , króciec nie był luźny więc chyba dużo km nie narobiła ?. Po tym zabiegu dalej to samo. Więc został układ elektryczny. Sprawdziłem bezpiecznik pompki w zbiorniku nr 28 jest ok, potem przekaźniki  pod Ecu są trzy jeden od świec 202,219 od pompki i jeden bez oznaczenia taki mały. Rozebrałem je i stan wizualny ok  styki sie ruszają, nie są zaśniedziałe. Zostało sprawdzenie układu elektrycznego miernikiem czy ewentualnie przewody są całe  i czy napięcie przychodzi do kostki od pompki. sprawdzałem stan wizualny przewodów  paliwowych wszystkie są ok. Pozakładałem także zaworki wsteczne w wężyki zasilające i wsteczne  obieu paliwa i dlaej nic.  Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny, sprawdzić ciśnienie paliwa na Vakum ?? Czy może to pompki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich objawach to zazwyczaj oringi na pompowtryskach... 

Pompę w baku słychać po przekręceniu kluczyka ? 

Jak założyłeś zaworki zwrotne to paliwo w wężyku spływało do głowicy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica była po remoncie gniazd PD, raczej warsztat przy tej operacji wymienił o ringi. Tak  pompkę w baku słychać .

 

10 godzin temu, kamil-vag napisał:

Jak założyłeś zaworki zwrotne to paliwo w wężyku spływało do głowicy ? 

Yyy .. nie rozumiem za bardzo do głowicy ? Możesz rozwinąć  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś zaworki zwrotne pomiędzy filtrem a szyną paliwową doprowadzającą do głowicy tak ? próbowałeś zdjąć i sprawdzić czy w wężykach w stronę głowicy jest paliwo ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zdjąłem  wężyk zasilający na pompie, tego paliwa to tam tak słabo było. Po delikatnym zdjęciu go z króćca nic sie nie ulało z wężyka po przechyleniu go w dół coś tam poleciało dosłownie coś tam 30-60ml.  Wiozłem buteleczkę 500ml i włożyłem do niej ten wężyk przekręciłem stacyjkę żeby pompka w zbiorniku podpompowała a tu raptem 100ml -150ml poleciało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego czy masz kabel do diagnostyki - i czy jesteś wstanie zrobić logi grupy 13+23 na zimnym silniku zaraz po odpaleniu samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurde właśnie nie wiozłem ze sobą a jestem teraz za granicą, mam tak jak by ograniczony zakres prac:D A auto odmawia posłuszeństwa ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat laptop i  kabel to minimalny zakres prac do wykonania w każdym miejscu także - logi by coś podpowiedziały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laptop jest tylko kabelek, do listopada muszę czekać na diagnostykę. Jakieś podpowiedzi co to problemu  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompowtryski>Uszczelniacze,oringi na pompowtryskach>zimny silnik> wysokie korekcje po odpaleniu> i tu kabelek by co nieco podpowiedział... Ogólnie sprawa się tyczy problemów z uszczelnieniem pompek ,i dochodzi do zapowietrzenia samochodu.

Sprawdzałeś jakie pompka paliwa w baku daje ciśnienie?

Synchornizacja rozrządu na ile stopni ustwiona? Tu też kabelek...

Czujniki temperatury sprawne? Też mają wpływ na odpalanie... tu też kabelek :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie zrobiłem logi no nie na ok 90 C ale coś juz tu widac  wstawiam linki

http://vaglogger.apphb.com/log/5bc1f7609f90a89a342d1d02

http://vaglogger.apphb.com/log/5bc1f7609f90a89a342d1d01

(013,018,023)

http://vaglogger.apphb.com/log/5bc1f7609f90a89a342d1d02?AuthKey=cebef7b8965346c89ffef6f759fcce49

(001,003,004)

http://vaglogger.apphb.com/log/5bc1f7609f90a89a342d1d01?AuthKey=65d8eb4d10d34c0f94e33f1f2204a41a

Dodatkowo błąd

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected         P0304 - 35-00 - -

i  takie oto objawy ale nie zawsze. Tak jak by sam sobie wchodzi w cykle pracy czasami pracuje równo nic sie nie trzęsie a czasami no telepie

Cytat


silnik zaczął telepać budą przy niskich obrotach, wraz ze wzrostem obrotów objawy maleją. na jałowym również telepie.

Dodatkowo jakiś problem ze sprzęgłem, czasami żaden bieg nie chce wejść i nie można zrzucić biegu z 1 na 2 jak sie chwile potoczy tak dłużej na jedynce wtedy idzie zmienić. No i przy częstym używaniu sprzegła np w korkach łapie jak chce, raz agresywnie z dołu,a raz normalnie. Czy to wyprzęgnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafał Wróblewski, Korekcja 4 cylindra poza granicą regulacji. To samo mówi błąd. Pierwsze co ściągnij pokrywę zaworów i podoginaj konektorki by ciaśniej nachodziły na bolce cewki pompo-wtrysków... Kup sobie środek typu Kontakt do styków, popsikaj w gniazda cewki, możesz lekko przeczyścić wystające bolce, miałem przypadek, że ktoś jeździł na dziadowym oleju i na bolcach zrobił się taki osad, że nie było przewodności przy próbie pomiaru rezystancji cewki :P:P:P Na biało zaznaczyłem Ci tą wtyczkę, trzeba ją wyciągnąć i zrobić robotę ;)

Bez tytułu.png

Jak wyciągniesz to wtyczkę, to ona zbudowana jest z dwóch łączek żeńskich, ja robię to tak, że grubszą igłą podginam konektor, żeby powstała taka lekka łódeczka. Dodatkowo te 2 piny z pompowtrysków (męskie) wyginam leciutko jeden do przodu, drugi do tyłu, wtedy konektory trzymają się naprawdę dobrze.

ksg-6.3_2.5^p100_d.png

P.S Przy synchronizacji na -1.1 lub 0.0 lepiej by odpalał, u Ciebie jest na + 1.1. Ale słabe odpalanie pewnie przez ten pompowtrysk, bo to praktycznie praca na 3 gary... 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam stawiam na uszczelnienie czwartej pompki, objawy wskazują na przedostawanie się spalin do szyny paliwowej w głowicy.

Zrób porządnie uszczelnienia ( ten co składał po remoncie głowicy spaprał robotę :P) zamień przy okazji miejscami pompki trzecią i czwartą , jakby się okazało że nie pomogło to będzie przynajmniej wiadomo czy to nie jest wina pompowtrysku z czwartego cylindra.

Ale wszystko wskazuje że po tej robocie zacznie ładnie odpalać, nie będzie telepać na jałowym a i ze sprzęgłem może się poprawić sytuacja .

Problemem w sprzęgle jest prawdopodobnie przestawiająca się samoregulacja , dzieje się tak zazwyczaj jak dwumas już jest nie za tęgi a i nierówna praca silnika też może swoje trzy grosze dokładać :hi:

Na wymianę uszczelnień oddaj auto do kogoś kto ma te silniki w jednym pacu, bo jak ktoś się będzie musiał uczyć na Twoim motorze to na pewno tego dobrze nie zrobi i problem wróci za parę tysi km :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie spojrzałem na BIP-y a tam na tym 4 sporo na minus, co by potwierdzało problem z oringami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No  auto do roboty z  głowicą do tulejowania gniazd  wraz z wymianą rozrządu ORI i wymiana sprzęgła komplet (LUK)   oddałem do VAG Bauer z okolic Gdyni,od tego remontu przelatałem 30kkm .  Oleju używam cały czas Motula i zawsze używam też środka do czyszczenia przed wymianą  w tym roku to juz chyba 4 razy wymieniałem olej :D . Dobra czyli o-ringi do wymiany na PD. Czy ta 4 pompka gdzie BIP'y sięgł +60 jest do regenaracji ??? czy wymiana o-ring wystarczy ?

Piotrsob1

Cytat

Problemem w sprzęgle jest prawdopodobnie przestawiająca się samoregulacja , dzieje się tak zazwyczaj jak dwumas już jest nie za tęgi a i nierówna praca silnika też może swoje trzy grosze dokładać :hi:

co masz tutaj dokładnie na myśli ?  Bo ja stawiałem na wysprzęgnik po przeczytaniu kilku tematów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij tak jak Piotr Ci podpowiedział od wymiany oringów i podmiany największego plusa z minusem, do tego podoginaj te konektorki i będzie wiadomo co dalej. Nie zaczynaj od regeneracji.

Ciekawe jak to tulejowanie, bo może to coś z tą tuleją się dzieje na tym 4 cylindrze, ale to będzie widać po wyciągnięciu pompek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Rafał Wróblewski napisał:

co masz tutaj dokładnie na myśli ?  Bo ja stawiałem na wysprzęgnik po przeczytaniu kilku tematów...

Mam na myśli samoregulację, która pracuje w docisku , jak to działa  to sobie wygogluj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie sprzęgła mechanik stwierdził że to skrzynia biegów ( luz na wałku sprzęgłowym tak 1,5 cm) wróci z warsztatu to wezmę sie za PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafał Wróblewski napisał:

Odnośnie sprzęgła mechanik stwierdził że to skrzynia biegów ( luz na wałku sprzęgłowym tak 1,5 cm) wróci z warsztatu to wezmę sie za PD

Półtora "cm"  czy  "mm" :P

O ile te milimetry to mogą sobie jakoś wyobrazić, o tyle centymetrów to nie za bardzo :decayed::tongue4:

Nie zapominaj też że w kole zamachowym zazwyczaj jest łożysko igiełkowe które podpiera koniec wałka sprzęgłowego i kasuje ten luz, gdy wszystko jest zmontowane :whistling:

Ten Twój mechanik to na pewno ogarnięty  człowiek ?:cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...