Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AVF Quattro 322KM/576NM w A4 B5


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam wam projekt A4 B5 z silnikiem z B6 nad którym pracował mechanicznie Krzysiek1606( i spierdzielił wszystko co mógł - opis na drugiej stronie)

Po nieudolnym remoncie VP zdecydowałem sie na swap na PD. Decyzja była dość szybka jak i sam zakup dawcy, własciwie zaczeło sie od wymiany oleju i przypadkowego sprawdzenia kompresji, na drugi dzień silnik był już poza budą, a na czwarty dzień stało już całe B6 jako dawca.

22251015_1909004419421883_1101980073_o.j

Nastepnie trafił w 2 częściach do Turbo-Spaw, ustaliliśmy szczegóły na przyszły set, który w trakcie rozmowy rósł po 50KM, aż do celu 300KM.

Po dłuższym czasie(rok czasu trwał swap) powstało cos takiego:

20180908_172824.jpg

Setup:

- Silnik AVF z 2003r

- Tubro GTD2060VZK by krzysiek1606

- Pompowtryski HF100 z wydajnością 111mg by Mariusz Kilianek

- Nowy wałek SDI

- Głowica po pełnej obróbce w Dziak Motorsport

Zwróccie uwagę na tą samą uszczelke, po lewej seria, po prawej robiona głowica

20180307_113109_2.jpg

- FMIC 300x450x70 przespawany by Krzysiek1606

- Wydech 2,5cala z końcowym tłumikiem sportowym by Krzysiek1606

- sprzęgło240 na jednomasie by Krzysiek1606

- dodatkowa pompa paliwa

- chłodnica oleju zewnętrzna

- strojenie EDC Tunning, ale hamowane na urzadzeniu Turbo Spaw niestety z przekłamaniem

20180908_132901.jpg

 

 

 

Edytowane przez Kowi87
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to nie wypada teraz pytać ale czy nie przeszło Ci przez myśl zrobić swapa 3.0tdi i do tego tylko sam soft ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wampir napisał:

Wiem że to nie wypada teraz pytać ale czy nie przeszło Ci przez myśl zrobić swapa 3.0tdi i do tego tylko sam soft ?

Nie porównywalny budżet ze swapem na 1,9TDI PD, takze nawet nie brałem pod uwagę. Na poczatku myślałem o 2,0TDI BGW z passata BFL, ale cieżko dostepny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile k różnicy ? Bo tam byłaby seria plus soft a w Ciebie to dosłownie wszystko custom...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wampir napisał:

To ile k różnicy ? Bo tam byłaby seria plus soft a w Ciebie to dosłownie wszystko custom...

Ale swap na 3,0 to też wszystko custom, jesli miałby być 3,0 to nie ten z B7, tylko z literką C, a wtedy ceny za kompletny silnik przekraczają 10K, takze budżet bez porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny wynik. Zastanawiam się u siebie w BPW iść o krok dalej w tym momencie 270/520, GTB2060 od Krzyśka, AL 80mg od Mariusza. Z ciekawości zapytam jaki koszt obróbki głowicy w Dziak? ? U mnie w tym momencie tak to wygląda.             37970516_1918308211525795_14812450225095

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, danielstol napisał:

Piękny wynik. Zastanawiam się u siebie w BPW iść o krok dalej w tym momencie 270/520, GTB2060 od Krzyśka, AL 80mg od Mariusza. Z ciekawości zapytam jaki koszt obróbki głowicy w Dziak? ? U mnie w tym momencie tak to wygląda.             37970516_1918308211525795_14812450225095

Całość 3300zł mnie wyniosła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie poleciałeś ?

A ze tak zapytam jak skrzynia, seria z AVF? Czy cos bedziesz modzil, bo przy tej mocy to pewnie zaraz przelozenia sie koncza?
Sprzegło, jednomas + kevlar? Czy jakis wzmocniony docisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, golden87 napisał:

Konkretnie poleciałeś ?

A ze tak zapytam jak skrzynia, seria z AVF? Czy cos bedziesz modzil, bo przy tej mocy to pewnie zaraz przelozenia sie koncza?
Sprzegło, jednomas + kevlar? Czy jakis wzmocniony docisk?

Skrzynia seria z czasów AFNa 5B, oznaczenia już nie pamietam nawet, ale docelowo będzie 6B z 1,9 albo 2,5(kwestia co prędzej przyjedzie). Co do sprzęgła to cały komplet od Turbo-Spaw, nie wnikałem z czego sie to składa. Jedynka troche szarpie przez co ruszanie nie nalezy do komfortowych, ale to kwestia wprawy. Skrzynia fakt jest za krótka. Na pocżatku zaraz po montazu sprzęgło sie ślizgało, ale po jakimś czasie ułozyło sie i jak widać trzyma. 

Filmik z jazdy nagram jak już auto bedzie gotowe, narazie dalszy rozwój, trzeba uruchomić EGT i colorMFA, aby monitorować prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kowi87 napisał:

2,5(kwestia co prędzej przyjedzie)

Polecam jednak poczekac na ta skrzynie, w Passacie osce mialem DQS z 2.5 TDI, w Quattro jest chyba DQT, najdłuższa z możliwych była bajka.., przy tej mocy polecam...
Slyszalem ze ta tez rade upchnac skrzynie z 3.0 TDI manuala ale niestety te skrzynie kosmiczne ceny maja.... ?
Jak zestaw od Krzyska, to pewnie spiek polecial :) bo ostatnio z Maklandem byl jakis problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DQT albo EHW, ma 4bieg taki jak DQT, a w zasadzie vmaxy na 6biegu mnie nie interesują bo tyle jeżdzić nie bede

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kowi87 napisał:

DQT albo EHW, ma 4bieg taki jak DQT, a w zasadzie vmaxy na 6biegu mnie nie interesują bo tyle jeżdzić nie bede

Zdaje sobie sprawe, bo pewnie EGT by zabilo, ale do podrozowania w trasie, czasem cywilnie, szczegolnie przy zrobionym wydechu, przydaja sie ta 6-stka zeby w kabinie bylo komfortowo.

Ogolnie myslalem ze ten wydech jest cichy i passazerowie przeszkadzaja, jednak podroz wlasnym autem na tylnej kanapie troche zmienila moj poglad: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat głośności mało mogę powiedzieć, jezdziłem krótko i tylko z przodu, opony pozatym dośc mocno hałasują, auto na wolnych obrotach jest ciche i w sumie dobrze bo niechciałem traktora :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę GTD robi robotę :), coś w niej dłubaliście czy tylko przeróbka chłodzenia ?

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale poszedłes z tematem? co z poprzednim silnikiem ze wpadł taki setup? nie jestem juz w temacie wiec pytanie moze nie na miejscu ale nie moge sie powstrzymac , no i jak wielka jest roznica  w jezdzie w skali 0-5 przyspieszenie oczywiscie ,masz q ale trakcje potrafi juz zerwac? w ogole mega decyzja bede sledził projekt no nie wierze hehe pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Jacktdi99 napisał:

Ale poszedłes z tematem? co z poprzednim silnikiem ze wpadł taki setup? nie jestem juz w temacie wiec pytanie moze nie na miejscu ale nie moge sie powstrzymac , no i jak wielka jest roznica  w jezdzie w skali 0-5 przyspieszenie oczywiscie ,masz q ale trakcje potrafi juz zerwac? w ogole mega decyzja bede sledził projekt no nie wierze hehe pozdr

Poprzedni silnik nie nadawał sie do robienia mocy, a pozatym po 3 silnikach vp stwierdziłem że nic ciekawego z VP nie osiągne patrząc na projekty PD przewaznie w silnikach poprzecznych. Poprzeczka teraz wszędzie stoi na 300+ wiec decyzja zakupy i realizacja? co do samego zachowania auta jest to całkowicie inne auto, czy zrywa trakcje, niewiem, ale 200km zrywało na chińskich oponach... Bardzo mało nim zrobiłem bo zaledwie jeden wyjazd w tą i spowrotem po strojeniu i trafiło na lawete(powrót do domu). A obecnie stoi na doposażeniu w AudiElements, kilka rze3czy trzeba dołozyć, doszlifować i wyleci lalka mam nadzieje że już w październiku na gotowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...