Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z silnikiem ALZ


A4-Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

Piszę w imieniu kolegi z pracy bo ma problem ze swoim 1.6 a mianowicie jak silnik jest odstany to ciężko odpala, krztusi się, trzeba kilka razy go odpalać. Po z czytaniu błędów wyszły problemy z pompą wtórną powietrza i ECU sygnalizuje zbyt ubogą mieszankę i problem z EGR.

Jakieś pomysły? Bo mechanicy z jego okolic to łajzy....

 

20180910_143816.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni temu kolega zadzwonił że pompa wtórna włącza się i wyłącza co kilka sekund na wyłączonym silniku. Dziwne rzeczy się dzieją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

niech spróbuje odłączyć przepływomierz i spróbuje jak nie to pompę wtórnego  niech odłączy i tez spróbuje 

czytałem gdzies na forum ze ktos miał taki sam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2018 o 15:52, A4-Tomek napisał:

Siema

Piszę w imieniu kolegi z pracy bo ma problem ze swoim 1.6 a mianowicie jak silnik jest odstany to ciężko odpala, krztusi się, trzeba kilka razy go odpalać. Po z czytaniu błędów wyszły problemy z pompą wtórną powietrza i ECU sygnalizuje zbyt ubogą mieszankę i problem z EGR.

Jakieś pomysły? Bo mechanicy z jego okolic to łajzy....

 

i co udało się zlokalizować problem i naprawić ?

Edytowane przez romszy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten 16555 u mnie była najprawdopodobniej nieczeszelność na rurze dolotowej za przepływomierzem tzn brak zawleczki na trójniku który wchodzi do tej rury przez co auto miało większe spalanie paliwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lukasz543 napisał:

A ten 16555 u mnie była najprawdopodobniej nieczeszelność na rurze dolotowej za przepływomierzem tzn brak zawleczki na trójniku który wchodzi do tej rury przez co auto miało większe spalanie paliwa 

 

20180925_172154.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2018 o 10:30, romszy1 napisał:

i co udało się zlokalizować problem i naprawić ?

Problemy z odpalaniem nadal są. Mimo że pompa wtórna wywalała błąd przekaźnik był ok ale nadal auto źle pali... Podejrzenie jest jeszcze że cofa mu się paliwo do baku stąd kiepskie odpalanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się borykalem tez z takim problemem. Wyjezdzilem stare paliwo. Zalalem swiezego okolo 30l i dodale preparat do czyszczenia ukladu paliwowego. Od tego momentu odpala i trzyma obroty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2018 o 17:06, A4-Tomek napisał:

Podejrzenie jest jeszcze że cofa mu się paliwo do baku stąd kiepskie odpalanie..

To coś z pompą paliwa nie tak, skoro cofa paliwo to przy włączeniu zapłonu powinna pompa paliwa dobić paliwa i powinien palić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czasem mu pomaga kilka razy załączyć zapłon i zapali od strzała ale nie ma na to reguły z tego co mi opowiadał. Właśnie się zastanawiałem czy jak się załączy zapłon to czy pompa też dostaje prąd żeby ciśnienie podbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, A4-Tomek napisał:

Właśnie się zastanawiałem czy jak się załączy zapłon to czy pompa też dostaje prąd żeby ciśnienie podbić. 

No w takim sposób ma działać, po włączeniu zapłonu pompka ma pompować, w niektórych autach pompuje 3 sekundy i się wyłącza a u mnie pompuje dotąd aż odpalę.

A jak Ty pisałeś, że raz działa raz nie to raczej macie problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, k232 napisał:

No w takim sposób ma działać, po włączeniu zapłonu pompka ma pompować, w niektórych autach pompuje 3 sekundy i się wyłącza a u mnie pompuje dotąd aż odpalę.

A jak Ty pisałeś, że raz działa raz nie to raczej macie problem :)

hmmm bo też myślałem że może padł ten zaworek co masz na wężu paliwowym przed pompą i że przez to nie trzyma ciśnienia. Czyli co wg. Ciebie pompa do regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu się nie wymienia, pasuje to zdiagnozować . Wsiądź do auta i słuchaj czy po włączeniu zapłonu słychać pompkę paliwa, sprawdź błędy na kompie może sam przekaźnik od pompki padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...