Problem z silnikiem ALZ
0

    15 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Siema

    Piszę w imieniu kolegi z pracy bo ma problem ze swoim 1.6 a mianowicie jak silnik jest odstany to ciężko odpala, krztusi się, trzeba kilka razy go odpalać. Po z czytaniu błędów wyszły problemy z pompą wtórną powietrza i ECU sygnalizuje zbyt ubogą mieszankę i problem z EGR.

    Jakieś pomysły? Bo mechanicy z jego okolic to łajzy....

     

    20180910_143816.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dwa dni temu kolega zadzwonił że pompa wtórna włącza się i wyłącza co kilka sekund na wyłączonym silniku. Dziwne rzeczy się dzieją...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

     

    niech spróbuje odłączyć przepływomierz i spróbuje jak nie to pompę wtórnego  niech odłączy i tez spróbuje 

    czytałem gdzies na forum ze ktos miał taki sam problem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy jest lpg w aucie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 10.09.2018 o 15:52, A4-Tomek napisał:

    Siema

    Piszę w imieniu kolegi z pracy bo ma problem ze swoim 1.6 a mianowicie jak silnik jest odstany to ciężko odpala, krztusi się, trzeba kilka razy go odpalać. Po z czytaniu błędów wyszły problemy z pompą wtórną powietrza i ECU sygnalizuje zbyt ubogą mieszankę i problem z EGR.

    Jakieś pomysły? Bo mechanicy z jego okolic to łajzy....

     

    i co udało się zlokalizować problem i naprawić ?

    Edytowane przez romszy1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam ten trzeci błąd jest od EGR zacina się najlepiej go wyczyścić i zaslepić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A ten 16555 u mnie była najprawdopodobniej nieczeszelność na rurze dolotowej za przepływomierzem tzn brak zawleczki na trójniku który wchodzi do tej rury przez co auto miało większe spalanie paliwa 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    1 minutę temu, Lukasz543 napisał:

    A ten 16555 u mnie była najprawdopodobniej nieczeszelność na rurze dolotowej za przepływomierzem tzn brak zawleczki na trójniku który wchodzi do tej rury przez co auto miało większe spalanie paliwa 

     

    20180925_172154.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 30.09.2018 o 10:30, romszy1 napisał:

    i co udało się zlokalizować problem i naprawić ?

    Problemy z odpalaniem nadal są. Mimo że pompa wtórna wywalała błąd przekaźnik był ok ale nadal auto źle pali... Podejrzenie jest jeszcze że cofa mu się paliwo do baku stąd kiepskie odpalanie..

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja się borykalem tez z takim problemem. Wyjezdzilem stare paliwo. Zalalem swiezego okolo 30l i dodale preparat do czyszczenia ukladu paliwowego. Od tego momentu odpala i trzyma obroty. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 1.10.2018 o 17:06, A4-Tomek napisał:

    Podejrzenie jest jeszcze że cofa mu się paliwo do baku stąd kiepskie odpalanie..

    To coś z pompą paliwa nie tak, skoro cofa paliwo to przy włączeniu zapłonu powinna pompa paliwa dobić paliwa i powinien palić :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No właśnie czasem mu pomaga kilka razy załączyć zapłon i zapali od strzała ale nie ma na to reguły z tego co mi opowiadał. Właśnie się zastanawiałem czy jak się załączy zapłon to czy pompa też dostaje prąd żeby ciśnienie podbić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    26 minut temu, A4-Tomek napisał:

    Właśnie się zastanawiałem czy jak się załączy zapłon to czy pompa też dostaje prąd żeby ciśnienie podbić. 

    No w takim sposób ma działać, po włączeniu zapłonu pompka ma pompować, w niektórych autach pompuje 3 sekundy i się wyłącza a u mnie pompuje dotąd aż odpalę.

    A jak Ty pisałeś, że raz działa raz nie to raczej macie problem :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    22 godziny temu, k232 napisał:

    No w takim sposób ma działać, po włączeniu zapłonu pompka ma pompować, w niektórych autach pompuje 3 sekundy i się wyłącza a u mnie pompuje dotąd aż odpalę.

    A jak Ty pisałeś, że raz działa raz nie to raczej macie problem :)

    hmmm bo też myślałem że może padł ten zaworek co masz na wężu paliwowym przed pompą i że przez to nie trzyma ciśnienia. Czyli co wg. Ciebie pompa do regeneracji?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Od razu się nie wymienia, pasuje to zdiagnozować . Wsiądź do auta i słuchaj czy po włączeniu zapłonu słychać pompkę paliwa, sprawdź błędy na kompie może sam przekaźnik od pompki padł.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.