Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu cylinder 2 p302


Przemkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Potrzebuje pomocy.  Silnik 2.0 tdi bpw. Jakieś 500km po wymianie rozrządu wyskoczył ten błąd p302. Byłem ponownie u mechanika żeby sprawdzić ustawienie rozrządu i powiedział że jest wszystko ok i żeby sprawdzić pompo wtryskiwacz bądź wiązkę elektryczną. Auto zaprowadziłem do drugiego mechanika który to wymienił wiązkę elektryczna na nową wszystko było ok aż po 20 km znowu ten sam błąd i silnik chodzi na 3 cylindry.

Nie wiem co dalej robić? 

Log-CC.txt

Log-CG.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie, rozrzad troche za bardzo na - ustawiony, bo masz -1.5

sprawdz ten pompowtrysk, widac ze leje na maxa, moze to tylko uszczelnienie. warto zamienic na poczatek miejscami i sprawdzic czy problem wedruje z nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. Dzisiaj postaram się ustawić ta synchronizację na 0. Najlepsze jest to ze podczas jazdy jest wszystko dobrze jak się zatrzymuje np na światłach to zaczyna trzaść ale nie zawsze. Zauważyłem tez strasznie smierdzace spaliny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd ustawiłem na 0 i tak po testuje.  Zauważyłem po ustawieniu rozrządu na 0 w trakcie jazdy korekcje pompek że raz na 2 cylindrze raz na 4 lały na max a czasami było wszystko ok. Błąd na razie już nie wyskakuje. Co do podmiany pompek to jestem umówiony z moim mechanikime na poniedziałek. 

Log-BH.txt

Log-BN.txt

Log-H.txt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy to na podstawie odczytanych korekcji można stwierdzić że którykolwiek z pompowtryskiwaczy leje ?:naughty:

Taką diagnozę można postawić dopiero mając pompkę na maszynie diagnostycznej i obserwując  stopień rozpylenia paliwa wtryskiwanego przez nią :whistling:

Wysoka korekcja świadczy tylko o tym, że w cylindrze którego dotyczy trzeba zwiększyć dawkę wtryskiwanego paliwa żeby silnik utrzymywał równy bieg na jałowym i do bodajże 1600 obr/min, do kiedy to sterownik silnika jest w stanie na bieżąco je korygować :P

Jak korekcja dochodzi w okolice +3 to znaczy że mechanizm korekcji dawki sobie z tym nie radzi ( jego zakres działania jest za mały względem ubytku mocy generowanej na tym cylindrze).

W silnikach na PD w 9 na 10 przypadków jest to spowodowane brakiem szczelności dolnego uszczelnienia pompowtryskiwacza, przez co spaliny przedostają się z cylindra do szyny paliwowej " zapowietrzając " proces napełniania pompki paliwem .

Pompka zasilana zawiesiną pęcherzyków spalin zmieszaną z paliwem zużywa część ruchu roboczego tłoczka pompującego w niej paliwo, na sprężanie zawartych w paliwie spalin, zamiast na jego wtryskiwanie :cool1:

W skrajnych przypadkach gdy ilość przedostających się spalin jest duża , po dłuższej chwili pracy na jałowym może się " zapowietrzyć "  na tyle dużo, że paliwo jest wtryskiwane w bardzo małej ilości lub wcale, wtedy sterownik silnika odczytuje to jako "wypadanie zapłonu".  

Symptomami wskazującymi na występowanie tego problemu są właśnie wysokie korekcje na którymś z cylindrów, które po dłuższej przegazówce zaczynają rosnąć mocno na plus , powodując jednocześnie pojawienie się telepania motorówką na biegu jałowym.

9 na 10 mechaników oznajmia Wam wtedy że pompki są do regeneracji , zamiast wziąć się za wymianę uszczelnień połączoną z zamianą miejscami pompek o najniższej ( minusowej ) korekcji , z tą "  lejącą ":facepalm:

Dopiero po takiej operacji wykonanej prawidłowo można coś powiedzieć o kondycji pompowtrysków, w zależności jakie korekcje i na których cylindrach się po niej pojawią. Ale w zdecydowanej większości przypadków już po tej operacji wszystko wraca do normy :D

Sama wymiana uszczelnień to proces wymagający dokładnego oczyszczenia elementów odpowiedzialnych za szczelność ( szczególnie powierzchnie przylegania podkładki mosiężnej ) , przygotowanie gniazd w głowicy ( usunięcie ostrych krawędzi mogących uszkodzić nowe uszczelniacze podczas montażu ), a wszystko z zachowaniem jak największej czystości , by nie doprowadzić do zatkania sitka przez które paliwo dostaje się do wnętrza pompki ( zaznaczone na czerwono na poniższym zdjęciu )

Pompka.jpg

:hi:

 

 

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wyczerpująca odpowiedz.

Przekażę to mechanikowi niech wymieni te uszczelnienia bo juz proponował szukać nowych pompek.

Właśnie na biegu jałowym chwile chodzi dobrze po czym zaczyna się trzesiawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj Mu do przeczytania to co napisałem i niech się przyłoży do zadania , jak zrobi to na " odwal się " to efektu nie będzie , a nawet może być gorzej niż było :P

Zakładam że ma On ogólne pojęcie o robocie i dostęp do potrzebnych gratów i instrukcji serwisowych potrzebnych by temat prawidłowo ogarnąć :D

Więcej na temat znajdziesz w moim temacie do którego podaje linka :

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno dam mu do przeczytania.  I zapytam czy ma potrzebny sprzęt jak nie ma to poszukam innego mechanika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Przemkk napisał:

Napewno dam mu do przeczytania.  I zapytam czy ma potrzebny sprzęt jak nie ma to poszukam innego mechanika. 

Prawidłowe podejście do tematu :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto oddałem do serwisu w bladowie  kolo Tucholi podobno specjaliści od diesli. Ma bardzo dobre opinie. Po sprawdzeniu dostałem wycenę i jest trochę rzeczy dodatkowych do zrobienia. Wszystkie 4 pompki i walek rozrzadu jest bardzo wytarty ? jestem teraz w kropce nie wiem czy to robić czy jak.

Screenshot_2018-09-19-13-07-36.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny i zakres roboty jak w ASO :decayed::facepalm:

Niezłe podejście do klienta, skroić go na dzień dobry na 1/4 wartości samochodu ....:P

Musiał byś na głowę upaść by dać się tak zrobić :D

 

Oddaj auto do normalnego mechanika, mówię o fachowcu złotej rączce, który ogarnie temat za ułamek kwoty którą Tobie zaproponowano.

Jak Twój wałek rozrządu jest naprawdę mocno zużyty to zawsze możesz kupić używany, nie daj się namówić na regenerację pompek , przy takich jazdach z korekcjami to problem na 99% jest w uszczelnieniu pompowtryskiwaczy :whistling:

Przy niewielkim równomiernym na wszystkich cylindrach zużyciu wałka rozrządu wcale nie musisz się spieszyć z jego wymianą , dla czego to możesz sobie poczytać moich wypocinach :

 

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do tego serwisu i zlecone tylko wymianę uszczelnień i polerowanie gniazd pompowtryskow tak jak miało być. Jutro auto ma być do odbioru. 

Przeczytałem cały twój temat.

Cena też mi się wydają bardzo wysokie za te części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry pomysł by im zlecać robotę w takim zakresie.

Jeżeli się przyłożą i po niej wszystko wróci do normy to jednocześnie się  przyznają że chcieli Cię naciągnąć na koszty ?

A jak zrobią  na odpier**l i się nic nie poprawi  to uzasadnia swoją wcześniejszą diagnozę i będą oczekiwać że się zgodzisz na wcześniej zaproponowany zakres roboty ....?

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrane. Wykonane zostały uszczelniacze pompowtryskow i gniazda pompek. Okazało się także ze jeden pompowtrysk był od silnika 1.9 073 BA i został wymieniony na prawidłowy. Ktoś kiedyś musiał podmienić.

Auto chodzi równo nic nie trzęsie nie buja. Przejechałem od wczoraj 300 km i wszystko jest Oki.  

Walek jest podobno wytarty wszędzie równo. 

Pan z serwisu mówił ze teraz korekcje są idealne ale nadal mówił ze walek do wymiany i 3 pompowtryski do naprawy? cały czas stoją przy swoim żeby nie wyjść na idiotów.

Musze sam podłączyć kompa i wrzucę korekcje tylko kabel przestał mi działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to wciskają ciemnotę z tym wtryskiem od 1,9 , po to by wyjść z twarzą i uzasadnić przed Tobą że wszystko wróciło do normy po robocie ......:glupek2::naughty:

Jeżeli jeździsz autem od dłuższego czasu i wcześniej było wszystko OK, to mam wręcz pewność..... :tongue4:

Mają jednak ździebko poszanowania dla klienta , bo poza naciągnięciem Cię na koszt tej jednej pompki nie zrobili nic by wymusić na tobie naprawę według pierwszej wyceny :)

Co do walka rozrządu to tak jak opisałem w swoim, zalinkowanym wyżej temacie . Krzywki wydechowe zużyte w miarę równo ( brakuje na każdej po ok 0,6mm ) , od momentu wykrycia problemu zalewany MILITEC1 przy każdej wymianie oleju i od 40 tysięcy km nie ma rzadnych objawów pogorszenia pracy mojego BPW, DPF cały czas na pokładzie i sam jestem w lekkim szoku że wszystko dalej działa bezproblemowo :P:hi:

Problem duży  jest jak wałek ma duże zużycie  na jednym lub więcej cylindrów ( duże zużycie krzywki idzie w perze z dużym zużyciem hydropopychacza ) , wtedy silnik będzie kulał,  hydropopychacze będą miały problem ze skasowaniem dużego luzu i raczej trzeba się spieszyć z wymianą :whistling:

 

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Ci za pomoc. Tez zastosuje ten militec1 . 

Stara pompkę mi oddali. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Przemkk napisał:

Bardzo dziękuję Ci za pomoc. Tez zastosuje ten militec1 . 

Stara pompkę mi oddali. 

 

No oddali Ci, ale czy ona jest wyjęta z Twojej mtorówki , czy ze skrzyni ze złomem to żadnej pewności nie masz :decayed:

Napisz jakie koszta ...

Napisz też za jakiś czas jak się auto sprawuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewności nie ma.

Razem z tym pompką 1150.

6 miesięcy gwarancji na wykonana usługę.

Napewno napisze narazie wszystko Oki zrobione juz 500 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak tanio nie wyszło, według mnie temat pompek był do ogarnięcia za kwotę ok. 500 PLN-ów :whistling:

Oczywiście mogę się mylić bo przy naprawie mnie nie było, ale to ryzyko  jest niewielkie :)

Ważne że auto śmiga , obserwuj zachowanie silnika , jakby odgłos jego pracy się pogarszał to rozglądaj się spokojnie za drugim wałkiem rozrządu ( proponuje nagrać sobie aktualny odgłos pracy motorówki , by ewentualnie mieć skalę porównawczą na przyszłość ) :hi:

A i mechanika porządnego na zaś spokojnie sobie poszukaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał to zrobić. 

Bez pompki miało być 700. Ogólnie mają tam drogo ale wszyscy tu i mnie ich polecają dlatego tam oddałem auto. Drugi raz już tego nie zrobię.?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...