Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,8T AEB wyciek oleju w okolicy filtra oleju oraz żółta lampka OIL MIN


banano7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od wczorajszego popołudnia zmagam się z problemem żółtej kontrolki OIL MIN migającej na wyświetlaczu FIS'a. Dodatkowo później zauważyłem wyciek oleju. Oliwka sączy się jedynie przy odpalonym aucie ( na postoju bez odpalania nie leci, miejsce w którym gromadzi się olej zostało wyczyszczone i przestało całą noc i nie było ani kropelki) . Olej zbiera się na bloku silnika na wysokości filtra oleju ( filtr sprawdzony, dokręcony). Czytałem posty, że może to być problem z czujnikiem ciśnienia oleju w chłodniczce oleju pęknięcie jego albo nieszczelność bądź oring samej samej chłodniczki. Pytanie następujące czy  przy wywalonej uszczelce czy oringu wyświetlała by się kontrolka oleju MIN? Załączam zdjęcia z zaznaczonym miejscem gdzie spływa olej.

IMAG2925_336x600.jpg

IMAG2928_800x448.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wyciek oleju nad filtrem ? czym może być spowodowany ? uszkodzoną uszczelką bądź oringiem ? jakie wartości powinien mieć sprawny czujnik w misce przy sprawdzaniu go multimetrem ?  jedyny wyciek to ten własnie nad filtrem,  żadnego innego przy czujniku w misce olejowej nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, banano7 napisał:

a wyciek oleju nad filtrem ? czym może być spowodowany ? uszkodzoną uszczelką bądź oringiem ? jakie wartości powinien mieć sprawny czujnik w misce przy sprawdzaniu go multimetrem ?  jedyny wyciek to ten własnie nad filtrem,  żadnego innego przy czujniku w misce olejowej nie ma. 

wyciek jest na 99% z pod oringu chodniczki oleju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.

Chłodnica oleju ma w sobie dwie uszczelki.

Jedna metalowa między chlodniczka a blokiem silnika a druga gumowa jest pod jakby podstawa filtra tzn jak odkrecasz filtr nakręcasz go na śrubę na tej właśnie srubie jest nakrętka.

Po odkreceniu tej nakrętki znajdziesz gumowy oring. Oring ten w avg jest z kołnierzem po to by go ladnie umiejscowienie.

Poszukaj w sieci jest parę tematow.nawet na forum coś było pisane..

Co do oleju to podst pyt:

Jak świeci Ci się kontrolka to masz stan oleju odp czy jest go za malo????

Czujniki w misce siadają jak muchy.

Sam przez 7 lat wymienilem chyba że 2 szt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wesz82 napisał:

Więc tak.

Chłodnica oleju ma w sobie dwie uszczelki.

Jedna metalowa między chlodniczka a blokiem silnika a druga gumowa jest pod jakby podstawa filtra tzn jak odkrecasz filtr nakręcasz go na śrubę na tej właśnie srubie jest nakrętka.

Po odkreceniu tej nakrętki znajdziesz gumowy oring. Oring ten w avg jest z kołnierzem po to by go ladnie umiejscowienie.

Poszukaj w sieci jest parę tematow.nawet na forum coś było pisane..

Co do oleju to podst pyt:

Jak świeci Ci się kontrolka to masz stan oleju odp czy jest go za malo????

Czujniki w misce siadają jak muchy.

Sam przez 7 lat wymienilem chyba że 2 szt. 

Oliwki jest ponad polowa na bagnecie. Temat z uszczelkami przebadałem. Da rade wymienic je bez spuszczania oleju? Jak mozna sprawdzic czy czujnik jest sprawny ? sprawdzałem katalog intercarsu i cena za ten czujnik to od 100 za chinczyka do 400 za helle , czy naprawdę ten czujnik jest tak drogi ?

Edytowane przez banano7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rady tylko zaopatrz się w obie uszczelki tj z kapturkiem i bez bo z tego co się orientuję były dwa rodzaje.

Tej z kapturem szukałem na szrocie bo serwis sprzedaje kompletne chlodniczki a moto nie mógł dobrac.

O czujniku poczytaj.

Ja nie zglebialem tego tematu. 

Ale jak masz połowę i wskazuje brak to albo czujnik albo wiązka do niego kaput.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nakrętkę na klucz 27 odkręciłem i moim oczom ukazał się oring z ' uszkami '. Jest całkiem miękki no ale już wymienię go nie będę żałował kilku zł. Pytanie następujące czy uszczelka z kapturkiem to ta którą wrzuciłęm na pierwszym zdjęciu czy chodzi CI o jakąś inna? I czy druga uszczelka ukaże mi się po odkręceniu śrub zaznaczonym na drugim zdjęciu ? Zrobiłem mały test i odłączyłem ten czujnik i odpaliłem auto ale niestety dalej wywalało żółtą kontrolkę z napisem MINIMAG2930_800x448.jpg

IMAG2932_800x448.jpg

IMAG2929_336x600.jpg

Edytowane przez banano7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta uszczelka jest 2 typem co tam dają.

Także wchodzi tam uszczelka z kapturkiem.

Poprostu w chłodnicce są dwa typy uszczelek.

Ta którą teraz masz i ta z kapturkiem. 

Zmien ta na taką samą i powinno być ok.tylko ja zwilz olejem.

Pod tym co zaznaczyles znajduje się metalowa uszczelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu chłodnicy oleju wydaje mi się, że wyciek jest jeszcze wyżej tak jakby lało się pomiędzy blokiem a tym wspornikiem filtra oleju z pod tej podkładki metalowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało jest takich przypadkow ale zdarza sie.

Trzeba było dobrze oblukac  z kanału  którędy leci.

Jak masz zdjęta i rozlaczona chlodniczka oraz jesteś pewny że to tamtędy to wymieniaj.

Przeplukaj chlodniczke w jakimś środku do mycia silnika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą uszczelkę przy bloku trzeba po januszowemu przelecieć sylikonkiem czy nic z nią nie działać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ze nie wiem.

Ja tak daleko  nie doszedlem tzn u mnie puszczal ten okrągły oring.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie zobaczę czy stara będzie miała ślady sylikonu. jeśli tak to delikatnie przeciągnę a jeśli nie to zamontuję ją bez sylikonu.  Czy środek do czyszczenia felg nada się do wyczyszczenia chłodniczki oleju ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj raczej cos na tłuszcz.

Nawet woda i płyn lub plyn do myciała hamulców.

Zrob foty ww uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam zdjęcia dla potomnych uszczelki pomiędzy blokiem silnika a podstawą filtra oleju

IMAG2936_336x600.jpg

IMAG2937_336x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie wozu nie odpalałem, zająłem się wymianą łożysk tylnych i musiałem odłączyć kostki od abs-u. Podobno po odpaleniu na odłączonych kostkach wywali błąd i trzeba będzie go kasować a nie mam ani czasu ani kabla z oprogramowaniem. Na tą chwilę nie widać wycieku. Po zakończeniu działań zdam relację z tego przedsięwzięcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem auto i jak narazie wycieku brak. Auto pochodziło około 20 minut na wolnych obrotach. Wcześniej przejrzałem bezpieczniki, żaden z nich nie był przepalony ani zaśniedziały oraz odłączyłem i podłączyłem kostkę przy zamku maski. Od tego momentu kontrolka z olejem i napisem MIN się nie wyświetla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...