Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Informacje o silniku CJCD w A4 B8


aprox99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,po nieudanej przygodzie z A4 136 KM kupiłem teraz A 4 TDI z silnikiem CJCD i jest to jedyny silnik z regału VW którego nie obejmuje afera dieslowska i który nie potrzebuje żadnego softwareupdate.Teraz pali mi jak trzeba na autostradzie 5,4l a tamten palił litr więcej.Nie mam już po przejechaniu kilkuset metrów pracującego wentylatora.W tamtym po przejechaniu 30 km silnik nie był jeszcze ciepły,tutaj grzeje się normalnie.Auto ma dalej Euro5 i nareszcie jestem zadowolony.Tylko takie info.Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aprox99 napisał:

TDI z silnikiem CJCD i jest to jedyny silnik z regału VW którego nie obejmuje afera dieslowska

skąd takie info o tym rodzynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z info u audi.Akcja update nie dotyczy tego silnika.I to ten silnik 4 od lewej cjcd i nie jest to silnik EA 189,pytanie to jaki?

2.7 TDI 3.0 TDI
Bauzeitraum 04/2008–
02/2015
04/2009–
08/2015
09/2007–
04/2013
04/2013–
08/2015
11/2011–
08/2015
02/2008–
11/2011
07/2011–
02/2015
03/2014–
08/2015
09/2007–
11/2011
11/2011–
02/2015
09/2007–
11/2011
07/2011–
05/2015
MKB CAGC, CJCC CAGB, CJCB CAGA, CJCA CJCD, CMFB CAHB, CGLD CAHA CGLC CNHA CAMA, CGKA CLAB CAPA, CCWA CDUC, CKVC
Motorbaureihe VW EA189   VW EA189 VW EA288 VW EA897
Motorbauart Reihenbauart V-Bauart
Nockenwellenantrieb Zahnriemen Steuerkette
Gemischaufbereitung Common-Rail-Einspritzung
Motoraufladung Turbolader
Zylinder/Ventile 4/16 6/24
Hubraum 1968 cm³ 2698 cm³ 2967 cm³
max. Leistung
bei min−1
88 kW (120 PS)/
4000(1)
100 kW (136 PS)/
3000–4400(2)
105 kW (143 PS)/
4200
110 kW (150 PS)/
4200(3)
120 kW (163 PS)/
3000–4200(4)
125 kW (170 PS)/
4200
130 kW (177 PS)/
4200
140 kW (190 PS)/
3800–4200
140 kW (190 PS)/
3500–4400
150 kW (204 PS)/
3500–4500
176 kW (240 PS)/
4000–4400
180 kW (245 PS)/
4000–4500
max. Drehmoment
bei min−1
290 Nm/
1750–2500
320 Nm/
1500–3000(5)
320 Nm/
1750–2500
320 Nm/
1750–2500(3)
400 Nm/
1750–2750(6)
350 Nm/
1750–2500
380 Nm/
1750–2500
400 Nm/
1750–3000
400 Nm/
1400–3250
400 Nm/
1250–3500
500 Nm/
1500–3000
500 Nm/
1400–3250(7)
Antriebsart, Serie Vorderradantrieb Allradantrieb
Antriebsart, Option Allradantrieb Allradantrieb
Getriebeart, Serie 6-Gang-Schaltgetriebe
Getriebeart, Option multitronic multitronic/7-Gang-S tronic(8) multitronic 7-Gang-S tronic(9) 7-G
Edytowane przez aprox99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2018 o 13:47, aprox99 napisał:

Witam,po nieudanej przygodzie z A4 136 KM kupiłem teraz A 4 TDI z silnikiem CJCD i jest to jedyny silnik z regału VW którego nie obejmuje afera dieslowska i który nie potrzebuje żadnego softwareupdate.Teraz pali mi jak trzeba na autostradzie 5,4l a tamten palił litr więcej.Nie mam już po przejechaniu kilkuset metrów pracującego wentylatora.W tamtym po przejechaniu 30 km silnik nie był jeszcze ciepły,tutaj grzeje się normalnie.Auto ma dalej Euro5 i nareszcie jestem zadowolony.Tylko takie info.Pozdr

Przy jakiej prędkości na autostradzie osiągasz takowe spalanie?
Mam tą samą jednostkę i niekiedy na krótszych trasach (przeważnie robię dłuższe) wentylator potrafi się załączyć. Trzeba zwrócić uwagę, że wentylator reguluje proces wypalania filtru DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę tak 130km/h.Ten wcześniejszy brał 1L więcej,nie mogłem zejść poniżej 6,3L /100km na autostradzieTo samo w mieście pali1,5L mniej  od tamtego.Niby po wgraniu softu po aferze VW palą około0,2L więcej i jest to kłamstwo.Silniki Audi i VW palą więcej o litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aprox99 napisał:

Jeżdżę tak 130km/h

non stop przez kilka godzin 130km/h i wychodzi Ci 5.4?

u mnie 5.7 przy takiej prędkości np 5h jazdy non stop...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podobnej jeździe brał mi ten poprzedni nie mniej niż 6,3L.A przecież 5,7 to i tak ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym się różni CJCD od CMFB? Czy ten CJCD ma już rozwiązany problem z opiłkami w układzie paliwowym i czy to jest bliźniacza jednostka CNHA tylko mniejsza moc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem opiłków to problem pompy, nie silnika i to zdarza się w każdym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja panowie dodam że też mam ten silnik CJCD i półki co  to nie jestem zadowolony bo bierze mi olej z maximum do minimum na MMI to zrobię około 1200km dodam że nie ma wycieków turbina ładna wydech czyściutki nie kopci i gdzie to sie podziewa to nie wiem, przebieg 215000km prałem już DPF bo wypalał się co 60km na końcu a teraz co 300km po praniu i tak mi sie wydaje że za często nie wiem może to przyczyna tego ubytku oleju, zawór EGR też był wymieniany i zmieniany soft z 9998 na 9978 bo innego nie było do tego silnika. Ja zauważyłem że ciężko go rozgrzać bo jak jest np 5stopni na polu rano jak jade do pracy to na dystansie 17km ledwo co wskazówka dojdzie do 90stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, tompab napisał(a):

teraz co 300km po praniu i tak mi sie wydaje że za często nie wiem może to przyczyna tego ubytku oleju,

Z pewnością wali wszystko w dpf. Czarów nie ma, spalony olej sam nie zniknie.

1 l oleju na 1200 km to silnik złom i nadaje się do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki lejecie olej do tego silnika? Bo ja leję motul 5w30 8100+ może jak by inny olej wlac by nie brał tyle oleju? A co myślicie o zrobieniu plukanki? Pomoże to coś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianą oleju na inny, o tych samych parametrach (konieczny olej niskopopiołowy), nie naprawisz silnika. Nie miej złudzeń.

Jeśli dystans, o którym wspominasz - 300km- jest pokonywany przeważnie przy jeździe miejskiej, często niedogrzanym silnikiem, krótkie odcinki, to jest on raczej prawidłowy. 

Jeśli zauważysz, że będzie on malał dość szybko, to będzie dodatkowy znak, że za ten stan rzeczy odpowiada spalany olej, który to zanieczyszcza DPF.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ma sens sprawdzanie kompresji silnika co mi to powie na temat silnika i tego że bierze olej? bo taka usługa 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie kompresji pomoże Ci ustalić czy olej spala z powodu zużytej/uszkodzonej głowicy czy z powodu zużytych pierścieni na tłokach. Żeby to stwierdzić robi się normalny pomiar a później drugi (próba olejowa) taki sam pomiar tylko po wlaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra.

Nawet bym nie pomyślał, że może to aż tyle kosztować.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...