Jump to content
4 4
chopperpl

Głośny dyfer/torsen w quattro

Recommended Posts

Producent nie przewiduje w ogóle wymiany oleju w czymkolwiek co jest związane z napędem, czy to skrzynia czy to dyfer, za niedługo nie będą przewidywać wymiany oleju w silniku :) nagraj te dźwięki i wstaw filmik.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, hertz napisał:

Powiedziano mi, że jest to "normalna praca" związana z wyrównaniem prędkości toczenia kół w skręcie. Dodatkowo serwisant stwierdził, że "producent nie przewiduje wymiany oleju w dyfrze"

 

 

To samo ja uslyszalem... Bede sie ponownie wyklucac 20/02 i zobacze co powiedza... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z nimi nie masz się co kłócić. Nie zrobią nic czego w programie nie ma, a wymian oleju w tych podzespołach nie ma w programie serwisowym. Nie rozumiem dalej czemu ludzie serwisują w ASO jeżeli auto jest już po gwarancji. Chcesz mieć Ori części to kupuj je w ASO, ale wymień u mechanika, który za roboczą godzinę nie policzy 300 zł.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Langista napisał:

Z nimi nie masz się co kłócić. Nie zrobią nic czego w programie nie ma, a wymian oleju w tych podzespołach nie ma w programie serwisowym. Nie rozumiem dalej czemu ludzie serwisują w ASO jeżeli auto jest już po gwarancji. Chcesz mieć Ori części to kupuj je w ASO, ale wymień u mechanika, który za roboczą godzinę nie policzy 300 zł.

Auto dalej na gwarancji, wiec naprawy w ASO są wskazane. W dodatku, gdy problem jest zgłaszany w czasie trwania gwarancji, a dyfer rozleci się wkrótce po jej przedawnieniu, lub w między czasie producent stwierdzi, ze jednak był problem, to istnieje szansa na darmowa naprawę.

Edited by chopperpl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że to się nie rozleci tak szybko. Zanim ten dyfer padnie, to minie z 10 lat minie po gwarancji.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Langista napisał:

Problem w tym, że to się nie rozleci tak szybko. Zanim ten dyfer padnie, to minie z 10 lat minie po gwarancji.

Skad ta pewnosc? W B8 na torsenie byla cisza, a kola stawialy dosc konkretny opor (255/35/19) w porownaniu do dzisiejszych 245/40/18. Tutaj ewidentnie cos trze, wiec zuzywa sie material. Dyferowi daje nie wiecej jak 5 lat... mam nadzieje, ze sie myle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic temu przez kilka lat nie będzie, bo tam 'tylko' zębatki są, do czasu jak będzie miało jakikolwiek olej to będzie jakoś pracować. ASO ma na to totalnie wywalone, z resztą nie dziwię się, skoro według nich parujące lampy Matrix są 'zaakceptowane przez VW' to nic mnie nie zdziwi..


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Wrocilem z ASO i wyszly drobne jaja. Okazuje sie, ze moj samochod jest na torsenie :banan: Sami mechanicy sie zdziwili, bo VIN wskazuje Ultra. Ponoc to nie pierwszy przypadek... Pomijajac te dobre wiesci, problem zostal udokumentowany, a odgłosy nagrane. Wszczeta zostala procedura diagnostyczna u producenta. Najprawdopodobniej zacznie sie od plukania... tylko czego?

Halas pochodzi z okolic tylnego mostu, wiec usterka raczej nie ma nic wspolnego z samym mechanizmem torsena gdyz ten znajduje sie przy skrzyni biegow. Most jest raczej solidnym mechanizmem i nie powinien zaczac sie sypac po 2 latach. Przeguby na polosiach?  Poczekam na szczegolowa diagnoze. Moze to potrwac nawet kilka tygodni, ale najwazniejsze jest to, ze zalozona sprawa nie ma juz wplywu na konczaca sie gwarancje (pozostalo 4 tys km). Usterka zostanie usunieta bez dodatkowych kosztow. Rezultat calej sprawy zamieszcze w tym temacie.

Pozdro,

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to nieźle w fabryce przytneli skoro zamontowali nie tą skrzynie co trzeba.. na Twoim miejscu dochodził bym wymiany na to, za co zapłaciłeś.. bo potem będą coraz to większe jaja jak przyjdzie cokolwiek wymienić, nie wiadomo co tam jeszcze jest założone, a być powinno co innego..

Edited by Langista

Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...