Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Piszczy pasek alternatora, czy da się go napiąć ?


XelisT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem jest taki, że po odpaleniu silnika pasek od alternatora głośno piszczy, po 1-2 minutach przestaje jak silnik się trochę nagrzeje. Z tego co zauważyłem pasek jest trochę luźny, czy można go w jakiś sposób napiąć / naciągnąć ? Piszczenie nasila się gdy jest zimno na dworze. [ Silnik AWX ]

Edytowane przez XelisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz paska PK jest sprężynowy i żadnej regulacji w nim nie ma .

Jak nie pomoże wymiana samego paska to trzeba wymienić też napinacz :decayed:

P.S. powodem "popiskiwania i grzechotania" z przodu silnika może być też być zatarte sprzęgło jednokierunkowe alternatora .

Objawem tego jest zdecydowane nasilanie się dziwnych odgłosów po dokręceniu kierownicą do oporu ( w prawo i w lewo, podczas pracy na wolnych obrotach ).:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przy skręcaniu do oporu słychać lekkie piski, od czego najlepiej zacząć wymianę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sprzęgiełko altka na początek, po wyłączeniu silnika wirnik alternatora się powinien obracać jeszcze 2-3 sekundy, jak zatrzymuje się równo z silnikiem to sprzęgiełko do wymiany :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczało z 10 sekund, zacząłem nagrywać jak skończyło, żeby nie przeszkadzało ? A więc od czego zacząć wymianę ? Przy okazji zaznaczę, że będę wymieniał też rozrząd.

Edytowane przez XelisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, XelisT napisał:

Piszczało z 10 sekund, zacząłem nagrywać jak skończyło, żeby nie przeszkadzało ? A więc od czego zacząć wymianę ? Przy okazji zaznaczę, że będę wymieniał też rozrząd.

Wymień pasek PK na nowy, jak nie przestanie popiskiwać to wtedy napinacz do wymiany .

Ale patrząc na brak objawów po kilkunastu sekundach pracy myślę że nie będzie to konieczne i po wymianie paska problem ustąpi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki wielki za pomoc :D a powiedz mi jeszcze, czy w razie gdyby się okazało, że do wymiany jest też napinacz to da radę go zamontować bez rozbierania przodu ? Czy już lepiej dołożyć te 100zł i wymienić od razu napinacz przy okazji wymiany rozrządu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek i napinacz wymienisz bez rozbierania przodu. Niech mechanik zajrzy i będzie widział w jakim stanie jest napinacz. Się spinasz jak byś miał pół miliona wydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Raamboo napisał:

Pasek i napinacz wymienisz bez rozbierania przodu. Niech mechanik zajrzy i będzie widział w jakim stanie jest napinacz. Się spinasz jak byś miał pół miliona wydać.

Jak na razie to Ty się spinasz cwaniaczku, poradzilibyśmy sobie bez ciebie i Twojego bezsensownego komentarza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, XelisT napisał:

Jak na razie to Ty się spinasz cwaniaczku, poradzilibyśmy sobie bez ciebie i Twojego bezsensownego komentarza. 

Nie był bezsensowny, bo udzieliłem Ci konkretnej odpowiedzi. Po prostu zadajesz proste pytania na które odpowiedzi wystarczyło trochę przeszukać forum albo podpytać mechanika, który też na pewno by Ci udzielił odpowiedzi. Zluzuj majty, bo teraz się napiąłeś :D Przy okazji sprawdź stan rolek czy nie są już wyrobione, bo też lubią "chrobotać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się co kłócić ;) co do paska pk i napinacza już wiem. Mam też problem z wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego. szukałem u nas na forum i na zagranicznym, podobno czujnik ten miał się znajdować pod obudowa filtra powietrza, zdjąłem to obudowę i nie mogę zlokalizować tego czujnika

 

bb7ceea72631f0f2.jpg

b642cf0a027abb59.jpg

Edytowane przez XelisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to jest z tyłu silnika koło pompy vacuum. Szukaj czujnik temperatury G62.

 

P.S. Czemu go szukasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Raamboo napisał:

O ile się nie mylę to jest z tyłu silnika koło pompy vacuum. Szukaj czujnik temperatury G62.

 

P.S. Czemu go szukasz?

Wywaliło mi błąd tego czujnika. Co do lokalizacji są sprzeczne informacje na jednym forum znalazłem, że znajduje się pod obudową filtra powietrza, a na innym tak jak Ty mówisz. Idę pogrzebać przy samochodzie, może znajdę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowałem przez pomyłkę czujnik temperatury paliwa ? ale udało się znaleźć prawidłowy czujnik i już po wymianie. Dzięki za pomoc.

Edytowane przez XelisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...