Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.9 TDI PD AJM 1.9 - Spalanie 11l !


MATI0195

Rekomendowane odpowiedzi

Ściągnij osłonę rozrządu zobacz jak ustawiony jest wskaznik na rolce i poobserwuj jak sie zachowuje na odpalonym silniku. Rozrząd w PD jest prosty na tyle, że blokady za 50 zł wystarczą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przy takich usterkach ciężko będzie to zobaczyć, inaczej będzie się zachowywać przy wolnych obrotach a inaczej przy obciążeniu, jeżeli pasek jest wadliwy to i temperatura ma wysokie znaczenie. Jedno jest pewne, musi to zobaczyć lekarz z pojęciem ;)

Edytowane przez MATI0195
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale takie skoki rzędu 0,6...0,0 są akceptowalne, ja bym sobie tym rozrządem głowy już nie zawracał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może powód jest prozaiczny. Najzwyklejszy w świecie wyciek paliwa. Kiedyś zauważyłem, że moja A4 B5 1,9 TDI spala 10 l/100km. Przyczyną był wyciek z pompy. Po uszczelnieniu wszystko wróciło do normy. Spala mi na trasie ok. 5 l/100km. Nie czujesz zapachu paliwa włączając nawiew?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Pablo1809 napisał:

A może powód jest prozaiczny. Najzwyklejszy w świecie wyciek paliwa. Kiedyś zauważyłem, że moja A4 B5 1,9 TDI spala 10 l/100km. Przyczyną był wyciek z pompy. Po uszczelnieniu wszystko wróciło do normy. Spala mi na trasie ok. 5 l/100km. Nie czujesz zapachu paliwa włączając nawiew?

 

 

Byłoby bajecznie jakby to był wyciek. Niestety nie zaobserwowano. Tym bardziej, ze jednak połaczone jest to z innym zachowaniem sie auta niz przed naprawą. Jest po prostu słabszy, szczególnie przy wiekszych predkosciach. Narazie przestawiłem nieco rozrząd, ale prawie pewne jest to, ze nie rusze z miejsca dopóki nie poprawie turbiny. Musze najpierw eliminowac po kolei to czego dotknął sie ten mechanik partacz. Niewiele już zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAF jest na pograniczu cięcia dawki, filtr powietrza kiedy zmieniałeś ? Jeśli rura ta od filtra do turbiny nie ma nigdzie pęknięcia to możesz spróbować IPA zapsikać MAF i zobaczyć czy coś to da... 

Ta geometria coś tam rozruszana, ale dalej to doładowanie takie niestabilne... chyba najlepiej będzie rozebrać i wyczyścić. 

Jak będziesz miał chwilę zrób jeszcze dynamiczny 018 i 023 - zobaczymy czy BIP-y nie lecą w dół przy przyśpieszaniu... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładowanie niestabilne jak przy peknietym wężu podciśnienia. Panowie u mnie rozwiązane, jeden wtrysk lał strasznie i do tego nie dogrzane auto było,termostat i g62 poprawiło sprawę i uwaga jak wymieniacie g62 to nigdy nie zamiennik, lepiej ze złomu oryginał wziąć niż zamiennik, na zamienniku były takie akcje że szkoda gadać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kamil-vag napisał:

MAF jest na pograniczu cięcia dawki, filtr powietrza kiedy zmieniałeś ? Jeśli rura ta od filtra do turbiny nie ma nigdzie pęknięcia to możesz spróbować IPA zapsikać MAF i zobaczyć czy coś to da... 

Ta geometria coś tam rozruszana, ale dalej to doładowanie takie niestabilne... chyba najlepiej będzie rozebrać i wyczyścić. 

Jak będziesz miał chwilę zrób jeszcze dynamiczny 018 i 023 - zobaczymy czy BIP-y nie lecą w dół przy przyśpieszaniu... 

 

- Filtr był zmieniany razem z olejem ok 5 tys km temu.

- Czy gdyby wspomniana rura była jednak peknięta to czy podpiecie vacumetra pod gruszkę nie pokazałoby tego, czy to nie ma nic do rzeczy?. Jest jakas prosta metoda na sprawdzenie tej rury?

- Co to jest IPA ? :-), od której strony miałbym to psiknąć, czy taki zabieg jest bezpieczny czy może coś się zdu...ć?

- Turbinę chyba ostatecznie oddam w dobre ręce na wymianę VNT i ogólne czyszczenie. Sam nie czuje się na siłach.

- Logi 018 i 023 oczywiście zrobie w wolniejszej chwili.

Na teraz przynajmniej wiem, że z rozrządem wszystko jest ok, bo ten skaczący synchro nie dawał mi spokoju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MATI0195 napisał:

Doładowanie niestabilne jak przy peknietym wężu podciśnienia. Panowie u mnie rozwiązane, jeden wtrysk lał strasznie i do tego nie dogrzane auto było,termostat i g62 poprawiło sprawę i uwaga jak wymieniacie g62 to nigdy nie zamiennik, lepiej ze złomu oryginał wziąć niż zamiennik, na zamienniku były takie akcje że szkoda gadać. 

Po czym rozpoznałeś lejący wtrysk i skąd wiedziałeś który? Pisałeś wcześniej ze wszystkie logi były ok. Można to jakoś inaczej sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi były ok, tak jak mówiłem. Kolega stwierdził że olej robi się za rzadki na bagnecie, po otwarciu pokrywy połowa pierwszego wtrysku została mu w rękach czyli sprężyna z górą a spod został w głowicy, wymienilismy wtrysk i spalanie spadło. Do tego wymieniłem termostat i g62 i już całkiem bajka ;) wtrysk praktycznie wylatywal jakby zabezpieczenia nie było, a olej w misce był niczym woda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten log powyżej był robiony na rozgrzanym i pracującym silniku ?

Jeżeli tak, to według mnie coś nie tak jest z temperaturą z G62 ...

Jak dobrze pamiętam to normalnie na pracującym silniku różnica pomiędzy temperaturą z G62 a temperaturą paliwa jest rzędu 10-15 st. C

A patrząc na loga powyżej różnica jest niecałe dwa stopnie , G62 pokazuje tylko 78 st . a nie około 90 ...:whistling:

Te 10-12 brakujących stopni może mieć spore znaczenie jeżeli chodzi o spalanie :):hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wcześniejszych logach było 83, być może w pełni nie rozgrzał silnika

Przydałoby się porównać z odczytem z licznika po ostrzejszej jeździe i będzie wiadomo czy jest ok...

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Już Wam wyjaśniam. Sam byłem zaskoczony tym wskazaniem temperatury. Logi robiłem przy pelnym nagrzaniu. Na zegarach było 90, na wskazaniach w odpowiednich kanałach climatronica(np. C49) tez było 90, a na VAG ledwo 79-80.  3-miesięczna historia tego czujnika jest taka. po pojawieniu się w błędach informacji o awarii czujnika G62 zakupiłem w sieci (sklep z częściami grupu VAG) nowy czujnik, zielony ale z oryginalnymi  emblematami audi wv na metalowej części tego czujnika. Chwile pojeździłem, wskazania były ok, odczyt z VAG ok ale ponieważ to spalanie nie dawało mi spokoju to kupiłem kolejny. Tez w podobnym sklepie, ale tym razem czarny z identycznym numerem jak wyjęty oryginalny. To właśnie ten jest zamontowany teraz. Sprawdzałem kilka razy w międzyczasie wskazania temperatury i było ok. Sam nie wiem co stało się wczoraj, że znowu się zesrało.

Widziałem , ze wskazanie temp było zbyt niskie, ale świadomie dokończyłem logowanie bo zasadniczo chciałem ostatecznie zobaczyć to synchro i korekcje wtrysków ?

W poniedziałek/wtorek wrócę do poprzednika (zielonego), zobaczę co się będzie działo a w razie czego  chyba po prostu pójdę do ASO i kupie tam ten czujnik.

Mam do Was jednak dodatkowe pytanie dot. logów.

dlaczego kiedy robiłem logi dynamiczne poprzednim razem ( oddzielnie dla każdej grupy) to odczyty robiły się w odstępach ok 0,4 sek, a kiedy zrobiłem je wczoraj jednoczesnie to odczyty sa co 1,2 sek. Czy to normalne, czy cos poszło nie tak?

http://vaglogi.pl/log-011_8B9sfS.html- poprzedni log 011 samodzielny

http://vaglogi.pl/log-003_008_011_jKumWh.html - wczorajsze logi 003+008+011

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne, im więcej grup tym wolniejszy odczyt/zapis danych...

Wróć do tego wcześniejszego czujnika co łapał 90 i zobacz co pokaże w 007 i w liczniku (nie climatroniku).

No ale logi jak pisałem, przepływkę można spróbować wyczyścić IPA popsikać obficie i potem wysuszyć suszarką... ma to być bezdotykowo... jak nie pomoże to szukaj używki w dobrym stanie, bo zamienniki się nie nadają, jedynie ori.

Turbina - tragedii wielkiej nie ma, skacze to ciśnienie, ale ludzie jeżdżą na gorszych przypadkach... jedyne zalecenie to dawać w palnik, żeby zapobiegać zapiekaniu geometrii... tylko znowu będzie Cię spalanie przerażało... 

A to spalanie liczysz z baku czy patrzysz ze wskazań FIS'a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden zamiennik nie jest dobry. Miałem podobne zamienniki g62 i miała takie zaburzenia że szkoda gadać. Do ASO mam kawałek, zależało mi na czasie więc pojechałem na złom i wyjąłem ori z innego samochodu i jest ok. Nie polecam zamienników to samo w przypadku przepływomierza, bardziej pomogło czyszczenie sterego niż zamiennik. Mam pytanie, czy takie dźwięki z okolic EGR (pierdzenie) mogą mieć wpływ na spalanie? Tak jakbym miał egr zapchany, pytam ponieważ spadło spalanie ale nadal nie jest zadowalające. 

Edytowane przez MATI0195
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MATI0195 napisał:

Żaden zamiennik nie jest dobry. Miałem podobne zamienniki g62 i miała takie zaburzenia że szkoda gadać. Do ASO mam kawałek, zależało mi na czasie więc pojechałem na złom i wyjąłem ori z innego samochodu i jest ok. Nie polecam zamienników to samo w przypadku przepływomierza, bardziej pomogło czyszczenie sterego niż zamiennik. Mam pytanie, czy takie dźwięki z okolic EGR (pierdzenie) mogą mieć wpływ na spalanie? Tak jakbym miał egr zapchany, pytam ponieważ spadło spalanie ale nadal nie jest zadowalające. 

Dokładnie, żadnych zamienników ani " niby " ori z Allegro.

Albo nówka ori z ASO, albo ori ze szrotu :P:glupek2::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten EGR mnie ciekawi, dlaczego on tak pierdzi i jest ulany olejem, warto go rozbierać czy zostawić? Może zaslepic? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kamil-vag napisał:

Normalne, im więcej grup tym wolniejszy odczyt/zapis danych...

Wróć do tego wcześniejszego czujnika co łapał 90 i zobacz co pokaże w 007 i w liczniku (nie climatroniku).

No ale logi jak pisałem, przepływkę można spróbować wyczyścić IPA popsikać obficie i potem wysuszyć suszarką... ma to być bezdotykowo... jak nie pomoże to szukaj używki w dobrym stanie, bo zamienniki się nie nadają, jedynie ori.

Turbina - tragedii wielkiej nie ma, skacze to ciśnienie, ale ludzie jeżdżą na gorszych przypadkach... jedyne zalecenie to dawać w palnik, żeby zapobiegać zapiekaniu geometrii... tylko znowu będzie Cię spalanie przerażało... 

A to spalanie liczysz z baku czy patrzysz ze wskazań FIS'a ?

FISa nie mam. Spalanie tylko z litrażowania. Co do czujnika to dziwna sprawa. Wybrałem się dzisiaj do lasu na grzyby. Przejechałem ok 40km po S8, zajechałem do lasu ale zanim wyszedłem z auta postanowiłem popatrzeć na G62 z VAG. Podpiąłem laptop i kolejne zaskoczenie. Odczyty jak z dnia kiedy regulowałem rozrząd, czyli synchro od 0 do +0,6 i korekcje wtrysków od -0,59. Temperatura jak byk 88 stopni.

Mnie natomiast zainteresował temat tej rury do turbiny. Tak jak pisałem, dolegliwości pojawiły się z dnia na dzień, dlatego szukam takich ewidentnych zdarzeń. A może mechanik podczas udawanego czyszczenia turbiny rzeczywiście uszkodził ta rurę ?

Auto jest ewidentnie słabsze niż przed naprawą, szczególnie powyżej 120km/h. Było inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź ty sprawdź podciśnienia, jeszcze możesz sprawdzić intercooler czy nie ma szpary gdzies i nie puszcza bo też tak będzie robić, najlepiej to się połóż pod ickiem a niech ktoś Ci gazuje i słuchaj czy nie syczy, a co do podciśnienia to weź kup z 2m przewodu i wymień wszystkie węże.. 

Edytowane przez MATI0195
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...