Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ - ciężko pali, błędy, brak CHECK ENGINE


Lichy92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Zacznę od tego, że na forum jestem nowy i jeśli zrobię coś nie tak, proszę mi zwrócić uwagę.

 

Audi A4 B6 1.8T AVJ posiadam od miesiąca. Samochód posiada instalacje gazową BRC od ponad 3 lat. Od zakupu auta są problemy z odpalaniem tzn. gdy auto postoi, po odpaleniu nie równo pracuje, spada z obrotów i gaśnie (trwa to zazwyczaj nie więcej niż 3 sekundy). Za drugim razem zazwyczaj odpala i jest okej, ale nie zawsze ! Czasami męczę się z odpaleniem po 6 razy, ale nie zdarza się to często. Był też problem z dławieniem się samochodu podczas przyspieszania tzn. niekiedy jadąc pojazd szarpał. Nie było reguły czy zimny czy ciepły. Wywalało błąd pierwszej sondy lambda. Wymieniłem ją na używkę od innego pojazdu (sonda pochodziła z jakiejś skody z silnikiem 1.8T), od tego momentu nie ma problemu z szarpaniem. Chciałem zrobić VAG-iem test pierwszej sondy, ale cały czas pokazuje TEST OFF i za cholerę się nie zmieni. Jeśli chodzi o test drugiej wyszło, że jest OK. Jeśli chodzi o spalanie to wydaję mi się, że troszkę za dużo benzyny bierze, bo jeżdżę głownie na gazie. Po zakupie Audi byłem u gazownika i powiedział, że instalacja LPG jest ok i należy wyeliminować błędy mechaniczne. Dodam, że nigdy nie zapalił mi się CHECK ENGINE na wyświetlaczu, po za przekręceniem zapłonu gdzie musi się wyświetlić na chwilkę.

Tutaj przedstawiam listę błędów z dnia 19.09.2018:

Control Module Part Number: 8E0 909 518 M  
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT         0002
           Software Coding: 0011501
            Work Shop Code: WSC 63351
4 Znalezione:  
17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
        P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal
        P1539 - 004 - No Signal/Communication

Tutaj lista błędów z dnia 23.09.2018:

4 Znalezione:  
17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
        P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 008 - Implausible Signal

Termostat zamówiony, mechanik zajmie się nim we wtorek. Czujnik położenia pedału sprzęgła również kupiłem, jeśli jutro dotrze do mnie to najprawdopodobniej powinienem sobie poradzić z jego wymianą. Co drodzy koledzy myślicie ? Mechanicy z Jaworzna rozkładają ręce, albo się im po prostu nie chcę zagłębiać w temat.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd od ubogiej mieszanki. Jakie masz korekty w gr.32 w blokach pomiarowych? Zakręć gaz, wypal co w przewodach aż się przełączy na pb i odpal rano na benzynie. Jak pomoże to reduktor puszcza gaz do kolektora i jest zalany przy rozruchu.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przem8 napisał:

Błąd od ubogiej mieszanki. Jakie masz korekty w gr.32 w blokach pomiarowych? Zakręć gaz, wypal co w przewodach aż się przełączy na pb i odpal rano na benzynie. Jak pomoże to reduktor puszcza gaz do kolektora i jest zalany przy rozruchu.

Mam prośbę podpowiedz mi jak sprawdzić te korekty bo powiem szczerze, że z VAG-iem to dopiero moje początki ;)

Podejrzewałem reduktor i to była pierwsza rzecz jaką poinformowałem gazownika, ale stwierdził, że reduktor jest ok, chyba, że się mylił.

Edytowane przez Lichy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w engine ->measuring blocks-> wpisujesz w okienku 32 i klikasz go :D Zrób printscreena albo wpisz wartości z dwóch pierwszych okienek.

Pewnie kasowałeś już błędy ? Jak po tym przejechałeś kilkadziesiąt km na lpg to możesz sprawdzić, bo żeby korekty były wiarygodne to trzeba trochę przejechać :D

Poczytaj też co to logi i będziesz mógł zdiagnozować czy jeszcze coś nie dolega ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy skasowałem przed chwilą, więc sprawdzę te korekty jutro wieczorem, prawie zrobię trochę KM po mieście.

No właśnie już czytałem trochę odnośnie logów i myślę, że udało by mi się je zrobić jak jeszcze trochę doczytam. Dodam, że kiedyś byłem wykorzystany do zrobienia logów, ale tylko jako kierowca, diagnosta (mój kolega) operował VAG-iem i mówił jak prowadzić samochód ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lichy92 napisał:

Chciałem zrobić VAG-iem test pierwszej sondy, ale cały czas pokazuje TEST OFF i za cholerę się nie zmieni.

Katalizator rozgrzałeś do ok. 400 stopni przed próbą zrobienia testu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, monomachos napisał:

Katalizator rozgrzałeś do ok. 400 stopni przed próbą zrobienia testu?

Rozgrzany na ponad 500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam korekty z bloku 32.

Od skasowania błędów zrobiłem ok. 35. Te korekty sprawdzałem już na zimnym silniku, o ile to jest wgl. istotne.

e8af1525d4a29.png

Edytowane przez Lichy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubogo na biegu jałowym i pasuje dostroić lpg. Jak z odpalaniem?

Zrób log statyczny i dynamiczny na obu paliwach grup 2+33.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przem8 napisał:

Ubogo na biegu jałowym i pasuje dostroić lpg. Jak z odpalaniem?

Zrób log statyczny i dynamiczny na obu paliwach grup 2+33.

No jeśli chodzi o odpalanie to właśnie jest mój największy problem.

Statyczne to te na postoju, a dynamiczne w trakcie jazdy ? Dobrze myślę ? A jeśli chodzi o grupy to tylko ta 002 i 033 ? Wiem, że pytania pewnie są komiczne, ale tak jak pisałem dopiero raczkuje z VAG-iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Lichy92 napisał:

Statyczne to te na postoju, a dynamiczne w trakcie jazdy ? Dobrze myślę ?

Dokładnie tak.

Do pełni szczęścia zrób jeszcze dynamiczne na pb 3+20 i 115+118. Przed logami kasuj błędy, nawet jak ich nie ma.

Potem wrzuć pliki na vaglogi.pl i wklej linki :D

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Dokładnie tak.

Do pełni szczęścia zrób jeszcze dynamiczne na pb 3+20 i 115+118. Przed logami kasuj błędy, nawet jak ich nie ma.

Okej jutro spróbuje się tym zająć, mam nadzieję, że się uda. Wieczorem wrzucę logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzałbym jeszcze vagiem wartości jakie pokazuje czujnik temp. g62 z rana, przed odpaleniem. Jak wartości będą znacznie odbiegać od temp. otoczenia to jest niesprawny.

Jak zakręcenie butli z gazem nie pomogło to pasuje jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa manometrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, przem8 napisał:

Podejrzałbym jeszcze vagiem wartości jakie pokazuje czujnik temp. g62 z rana, przed odpaleniem. Jak wartości będą znacznie odbiegać od temp. otoczenia to jest niesprawny.

Jak zakręcenie butli z gazem nie pomogło to pasuje jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa manometrem.

Grupa 007 z tą temperaturą ? Rano przed pracą sprawdzę. 

Cały czas mam uszkodzony termostat z tego co oczywiście pokazuje VAG, dopiero w środę mechanik mi go wymieni. To może mieć jakiś wpływ ?

Edytowane przez Lichy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lichy92 napisał:

Powiedz mi jaka to grupa z temperaturą ? Rano przed pracą sprawdzę. 

Bodajże w grupie 1 i 4 są wskazania temp. płynu i powinny być opisane te "okienka" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety rano nie udało mi się wstać na tyle wcześnie żeby sprawdzić te temperatury, ale wykonałem za to logi, mam nadzieję, że dobrze.

Statyczny:
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_4c6gIR.html (LPG)
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_0FJq7.html (PB)

Dynamiczny:
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_3nT6X.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_Ip0W5.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_p2un9.html (LPG)
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_lyyfvJG.html (PB)

Edytowane przez Lichy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo ok, gaz do regulacji, bo jest zalany pod pełnym obciążeniem. Na jałowych ubogo na obu paliwach. Do sprawdzenia szczelność dolotu kompresorem, przepływka trochę zaniża zarówno na jałowych jak i pod obciążeniem. Sprawdziłbym jeszcze zawór dv dla pewności, bo nie upuszcza od razu ciśnienia po puszczeniu gazu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, przem8 napisał:

przepływka trochę zaniża zarówno na jałowych jak i pod obciążeniem

Mam ten sam silnik i powiem, że na jałowych pełna zgoda, ale pod obciążeniem przy mapie z AVJ ciężko uzyskać coś więcej. Moje wyniki to ok. 123 g/s i to na nowym przepływomierzu. Oczywiście niewykluczone, że u mnie też jest coś nie tak (właściwie to szukam tych dodatkowych g/s, ale powoli tracę nadzieję, że na tej mapie będzie więcej). Odnośnie przepływomierza - należy umyć przepustnicę (jeżeli nie było to robione) i zaadoptować - to powinno poprawić wyniki na biegu jałowym. Dodam jeszcze, że w moim przypadku po wymianie przepływomierza odczułem znaczącą poprawę, ale tak jak kolega Przem8 pisał - najpierw szczelność układu, bo nowy przepływomierz to jednak nie mały koszt (ok. 320 zł bosch).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czyli jeśli dobrze rozumiem problem z odpalaniem może tkwić w nieszczelności dolotu? Wiem, że koszt przepływki to nie małe pieniądze dlatego nie wiem czy zamówić? Jeśli chodzi o zawór DV to jak go sprawdzić? Nie czyściłem przepustnicy, ale jak jutro odbiorę auto od mechanika to się tym zajmę. 

Edytowane przez Lichy92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływki bym nie ruszał narazie, sprawdz tą szczelność kompresorem,  przyjrzyj sie szczególnie podciśnieniom i odme, lpg przydałoby sie wyrególować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...